بر کسی پوشیده نیست که تحول خطرناک است. برای بسیاری، این خطر بیشتر از مزایای عدم اقدام است. مک کینزی دریافت که میزان تحول دیجیتال موفق به طور مداوم پایین است و تنها 16٪ موفقیت بلندمدت پیدا کرده اند.
در صنایع و اندازه های تجاری، این نیز متفاوت است. کسبوکارهایی با کمتر از 100 کارمند تقریباً سه برابر بیشتر از کسبوکارهایی با حداکثر 50000 کارمند، تلاشهای موفقیتآمیزی برای تحول دارند. برای کسانی که در انتهای شهر بزرگتر هستند، این تلاش نه تنها به طور قابل توجهی چالش برانگیزتر است، بلکه به اندازه کافی مخاطره آمیز است تا شاهد شکست کسب و کارشان مدت ها قبل از وقوع به دلیل فرسایش طبیعی باشند.
یکی از دلایلی که تحول دیجیتال چنین ریسکی را به همراه دارد، فقدان استاندارد است. شما نمی توانید یک مدل تبدیل دیجیتال خارج از قفسه بخرید که فقط به برق وصل شده و آماده کار است. مشکلات به دو دسته تقسیم می شوند: مشکلاتی که به خوبی شناخته شده اند و قبلاً حل شده اند، و مشکلاتی که هنوز کار باید انجام شود.
تحول دیجیتال دومین مورد است. این یک زمینه جدید است و معمولاً قبلاً انجام نمی شود، چالش منحصر به فردی را ایجاد می کند که نیاز به یک رویکرد تجربی و ناآشنا دارد. برای اینکه این امر به طور موثر اتفاق بیفتد، باید واقعاً در راس مدیریت تغییر باشید تا با استفاده از داده ها آن را در مسیر خود نگه دارید.
عملی کردن فرآیند
عناصر ضروری برای یک تحول دیجیتال موثر هنوز باید قبل از شروع مسیر مدیریت تغییر وجود داشته باشند. قبل از اینکه بتوانید بدوید باید راه رفتن را یاد بگیرید. مبانی رهبری، چشمانداز و قابلیتهای داده، پایههای ضروری قبل از برداشتن گام بعدی و افزودن لایهای دیگر هستند که راهنمایی برای اجرای مؤثر استراتژی و نظارت بر کل فرآیند ارائه میکنند.
از آنجا، باید یک متدولوژی تغییر مبتنی بر داده را اضافه کنید. این بیش از یک رویکرد مدیریت تغییر سنتی است که بر آموزش، پیام رسانی و قهرمانان تأکید دارد. این یک حلقه بازخورد عملکرد را معرفی می کند تا به طور فعال پیشرفت را ردیابی کند و مسیر را متناسب با آن تغییر دهد تا همه اقدامات واقعاً توجیه شوند.
برای شروع، باید محرک ارزش هر ابتکار را شناسایی کنید. ما معمولاً این موارد را در طول ارزیابی ارزش کسبوکار Domo آشکار میکنیم، وقتی به آنچه واقعاً باعث ایجاد ارزش میشود، مانند نرخ تبدیل بالاتر یا کاهش ضرر، نگاه میکنیم. از آنجا، معیارها را شناسایی کنید – چگونه آنها را اندازه گیری می کنید، به چه داده هایی نیاز دارید و به چه تصویرسازی هایی نیاز دارید؟ از طریق معیارها، میتوانید متوجه شوید که آیا راننده در مسیر درستی حرکت میکند، مثلاً آیا نرخ تبدیل از 1.0 به 1.5 بهبود یافته است.
معیارها را روزانه یا حداقل هفتگی مرور کنید. اگر همه چیز آنطور که باید حرکت نمی کند، تغییر ایجاد کنید – این بخش نظارت است.
در قلب حلقه بازخورد تیمی است که برای مدیریت معیارهای کلیدی شما کار می کند. افراد باید درگیر شوند تا تغییر را در جهت درست هدایت کنند، چه از طریق جلسات منظم تیم، یک داشبورد مشترک، یا سایر ابزارهای همکاری داده مانند Domo.
ویکتور دومینلو، وزیر خدمات مشتری نیوساوت ولز، قبلاً مدیریت تغییر مبتنی بر داده را با موفقیت زیادی اجرا کرده است. طرحهایی مانند بازپرداخت CTP Green Slip در Domo بر اساس معیارهایی که در واقع منجر به موفقیت میشوند، پیگیری میشوند و هر روز، اگر نه ساعتی، بررسی میشوند. اگر چیزی خارج از خط باشد، برای اصلاح آن با توجه به معیارها اقدام می شود. به جای اینکه یکباره باشد، اکنون اصل همه تغییرات و پیشرفت در آژانس است.
مدیریت تغییر مبتنی بر داده، پل طبیعی بین ارزیابی ارزش و حرکت است. از طریق Domo، میتوانیم آنچه را که باعث ارزش میشود، ترسیم کنیم، موارد استفاده را توسعه دهیم و طرحی را ایجاد کنیم که کاملاً در زمان واقعی قابل اندازهگیری باشد تا این تغییر اساسی برای کسب و کار شما ایجاد شود.