تجسم اطلاعات عملی است که چندان جدید نیست. به هر حال، گالیله و داوینچی مسلماً برخی از بهترین هنرمندان داده در تاریخ هستند.
وقتی صحبت از تبدیل اطلاعات به هنر به میان می آید، Jer Thorp در زمینه تجسم داده ها پیشگام است. ما خوشحالیم که اعلام کنیم که Thorpe ماه آینده در Domopalooza درباره یافتن داستان های انسانی در داده ها صحبت خواهد کرد.
Jer Thorp یک هنرمند داده، محقق و متفکر برنده جایزه است. آثار او در نشریات مختلفی مانند نشنال جئوگرافیک و نیویورک تایمز منتشر شده و در MoMA در منهتن به نمایش گذاشته شده است.
تورپ با سابقه ای در زمینه ژنتیک، می گوید هنر دیجیتال او تمایل دارد “مرزهای زیادی” را که بین علم و هنر وجود دارد، کشف کند. یکی از معروفترین تجسمهای او، 138 سال علم عامه، نشان میدهد که چگونه اصطلاحات علمی و فرهنگی مختلف در مجله وارد و خارج شدهاند.
به عنوان یک دیتا آرتیست سابق در رزیدنس (عنوانی که به گفته خودش برای خودش ساخته است) در نیویورک، کار تورپ بر افزودن روایت به حجم عظیمی از داده ها برای کمک به افراد در کنترل اطلاعات متمرکز است. ثورپ در طول زمان خود در آزمایشگاه تحقیق و توسعه NYT، Cascade را توسعه داد، ابزاری که تصویری دقیق از نحوه حرکت اطلاعات در فضای رسانه های اجتماعی ایجاد می کند.
https://www.youtube.com/watch?v=yQBOF7XeCE0
ثورپ می گوید که اولین مسئولیت او حفظ یکپارچگی مجموعه داده هاست.
هر مجموعه داده ای ویژگی منحصر به فرد خود را دارد و این یکی از چیزهایی است که من همیشه هنگام کار به آن فکر می کنم: “چگونه می توانید شخصیت این مجموعه داده را در آغوش بگیرید؟”
فرم از عملکرد پیروی می کند، شعار معماری و طراحی مدرنیستی برای دهه ها بوده است. رویکرد ثورپ به تجسم داده ها یک اصل جدید را برای عصر جدید در بر می گیرد: فرم از داده ها پیروی می کند.
تورپ میگوید که رویکرد «اول از دادهها» را اتخاذ میکند، جایی که او با ایدهای از اینکه میخواهد تصویر بصری چگونه به نظر برسد، شروع نمیکند. در عوض، داده ها طراحی را دیکته می کنند.
Thorpe یکی از بنیانگذاران Office for Creative Research، یک گروه تحقیقاتی چند رشته ای است که راه های جدید کار با داده ها را بررسی می کند. هدف این گروه حل مشکلات پیچیده داده با وام گرفتن اصولی از علوم و علوم انسانی است.
این تقاطع جزء مهمی از پروژه های تجسم تورپ است. او در مصاحبه ها از محو شدن مرزهایی که بین هنر و علم وجود دارد صحبت می کند.
تورپ در مصاحبه ای نوشت: «علم و طراحی آنطور که باید لمس نمی کنند. “بنابراین این یکی از چیزهایی است که من واقعاً به آن علاقه مند هستم – استفاده از هنر به عنوان محوری برای گرد هم آوردن این دو چیز.”
تورپ در سخنرانی خود در TED استدلال کرد که ما باید راههای جدیدی برای درگیر شدن با دادههایی پیدا کنیم که داستان انسانی را که در مجموعه دادهها تعبیه شده است را آشکار کند.
او میگوید: «طراحی نقش بسیار جالبی در پر کردن این شکاف و انسانیتر کردن دادهها دارد. در کارم، من واقعاً به این فکر میکنم که چگونه میتوانیم نگاهی اجمالی به این نوع آینده به مردم بدهیم.»
طرز تفکر میان رشتهای تورپ در مورد جهان به انواع پروژههایی که او دنبال میکند گسترش مییابد. تورپ علاوه بر کار بر روی تحقیقات خود، در برنامه ITP دانشگاه نیویورک نیز تدریس می کند و عضو شورای برنامه جهانی طراحی و نوآوری مجمع جهانی اقتصاد است.
پس آینده تورپ چیست؟ او چندین پروژه نوآورانه جدید در دست تولید دارد. به ویژه، او در حال توسعه ابزاری به نام Floodwatch است، یک افزونه رایگان مرورگر کروم که به کاربران اینترنت نشان میدهد چگونه تبلیغکنندگان رفتار آنلاین خود را دنبال میکنند.
تورپ با کار در تقاطع علم، هنر و طراحی، انواع داستانهایی را که ما درباره جهان میگوییم و نحوه بیان آنها را تغییر میدهد.