یک استراتژی داده از بالا به پایین ایجاد کنید


CIOها بیش از هر فناوری دیگری در تجزیه و تحلیل داده سرمایه گذاری خواهند کرد. پس چرا شرکت ها در مدیریت داده ها بهتر نیستند؟

مقاله ای در سال 2017 در فوربس سؤال جالبی را مطرح کرد: داده ها بر جهان حکومت می کنند، اما چه کسی بر داده ها حکومت می کند؟ سازمان هایی که آن را جمع آوری می کنند، سیستم هایی که آن را ذخیره می کنند یا تحلیلگرانی که آن را رمزگشایی می کنند؟

این واقعیت که سوال پرسیده شد، مشکل داده را در مشاغل بزرگ و کوچک برجسته می کند. یعنی فقدان مجموعه ای جامع از «قوانین» داده ها که بر جمع آوری، اشتراک گذاری و استفاده از داده ها حاکم باشد. برای چندین سال، “داده به عنوان یک الزام استراتژیک” به عنوان یک اولویت شرکتی در جایگاه دوم قرار گرفته است. اکنون، با توجه به اینکه هر صنعتی آماده اختلال است و رقبا در هر گوشه و کناری حضور دارند، کاملاً در حال جوشش است.

در اینجا به این موضوع می پردازیم که چرا شرکت های آینده نگر قبلاً اولویت های مدیریت داده را به C-suite ارتقاء داده اند و چرا اکنون زمان آن فرا رسیده است که شما برای انجام همین کار. در هسته این فرآیند: مدیریت داده ها – یکی از مهم ترین عناصر محرک هوش تجاری و جزء کلیدی ابتکارات تحول دیجیتال است.

رهبری با نمونه

فناوری اطلاعات نقش مهمی در شکل‌دهی و اجرای سیاست‌های حاکمیت داده ایفا می‌کند، اما CIOها باید مسئولیت را بر عهده بگیرند، زیرا داده‌ها در هر عنصر سلسله مراتب شرکت، از C-suite گرفته تا کارآموزان، بافته می‌شوند.

با توجه به غلبه فناوری‌هایی که سازمان‌ها برای جمع‌آوری، مدیریت، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده‌ها استفاده می‌کنند، CIOها به خاطر این که فکر می‌کنند داده‌محور هستند بخشیده می‌شوند. اما واقعیت این است که بسیاری از سازمان ها واقعاً داده ها را به عنوان یک دارایی تجاری ارزشمند نمی دانند.

به گفته گارتنر، «یک ویژگی کلیدی فرهنگ داده محور، استفاده فراگیر از داده است. شرکت‌های مبتنی بر داده، فرآیندها و عملیات‌هایی را ایجاد می‌کنند تا کارمندان بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را آسان کنند.»

کاری که رهبران فناوری می توانند انجام دهند این است که با غوطه ور شدن در داده ها و استفاده مداوم از همان داشبوردهای قابل درک که توسط کل سازمان استفاده می شود، الگوبرداری کنند. اما این کافی نیست. مدیران نیز باید ذینفعان را تشویق کنند اعمال شود آنچه آنها با استفاده از داده ها برای تصمیم گیری های تجاری یاد گرفتند.

چه کسی آن را درست انجام می دهد؟

بسیاری از CIOها می‌توانند صفحه‌ای از کتاب جرمی اندروس، مدیرعامل Traeger Grills، یک شرکت 30 ساله متخصص در گریل‌های گلوله‌ای گران‌قیمت، بردارند. این شرکت ده‌ها منبع داده داشت که باید در یک داشبورد واحد، کاربردی و با کاربری آسان ادغام شوند.

Traeger کسب و کار خود را با یک سیستم تلفن همراه مبتنی بر ابر از Domo برای اتصال سیستم ها و داده ها متحول می کند. اندروس اکنون با زندگی در آن داده ها، لحن کل سازمان را تعیین می کند.

اولین باری که از برنامه داشبورد روی گوشیم استفاده کردم، گیر کردم. صبح از خواب بیدار می‌شوم، به برنامه نگاه می‌کنم و صد چیز را می‌دانم که هنگام خواب برای کسب‌وکار اتفاق افتاده است.» او می‌گوید. «آنچه که دسترسی به داده‌ها به مردم اجازه می‌دهد ببینند، یک مشکل یا یک فرصت است، و زمانی که آنها توانمند شوند، برای خودشان عمل می‌کنند. از نظر فرهنگی این چیزی است که ما هستیم.”

و مزایای کسب و کار واقعی است. دیو گبرت، مدیر تجزیه و تحلیل کسب و کار، می گوید: «یک چیزی که Domo واقعاً در آن به ما کمک کرده است، متمرکز کردن داده ها است. او می‌گوید: «پیش از این، بسیاری از داده‌های ما از هم جدا می‌شدند، بنابراین فروش می‌توانست در یک سیستم و محموله‌ها در سیستم دیگری وجود داشته باشد، اما پس از آن اطلاعات ورودی می‌توانست مجزا باشد، او می‌گوید، دیدی جامع و یکپارچه از Traeger مختلف به آن‌ها می‌دهد.» فرآیندهای کسب و کار، دیدگاهی که بینش جدیدی برای مدیریت بهتر تصمیمات تجاری ایجاد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده برندهای پیشرو از Domo برای یکسان کردن داده‌ها از سراسر سازمان و اتخاذ تصمیمات هوشمندانه‌تر که منجر به کسب و کار آنها می‌شود، اینجا را کلیک کنید.




دیدگاهتان را بنویسید