بررسی انطباق: 3 فضیلتی که رهبران کسب و کار، فناوری اطلاعات و داده باید داشته باشند


این یک چیز است که کسب و کار خود را بشناسید و در قدرت باشید. این دیگری است که بتوانید با بخش های دیگر کار کنید تا روحیه خود را تقویت کنید و واقعاً تجارت را به جلو سوق دهید.

حدود 10 سال پیش، من و همسرم به مینه سوتا نقل مکان کردیم و یک تویوتا کرولا 2006 خریدیم، و در آینه دید عقب، زندگی ساحل شرقی بدون خودرو را به جا گذاشتیم. ماشین ما را از زمستان‌های سخت گذراند، اما وقتی خانواده‌مان بزرگ شد و همسرم از راحتی یک SUV جدید لذت برد، فکر کرد که آیا زمان آن رسیده است که من آن را ارتقا دهم.

او نکات مهمی داشت: ماشین‌های جدیدتر، مخصوصاً در شرایط بد، ایمن‌تر هستند، و بچه‌ها از فشردن روی صندلی عقب تنگ متنفر بودند. اما من ادعا کردم که کرولا پول گرفته است، و با این حال من را به خوبی از A به B رساند، و من مانند پشت دستم ویژگی های عجیبش را می دانستم.

همانطور که رفت و برگشت ادامه پیدا کرد، متوجه شدم که همان نوع مکالمات در سازمان‌ها در سراسر جهان، هر روز، درباره فناوری اتفاق می‌افتد: تیم‌های فناوری اطلاعات از سیستم‌های قدیمی که هنوز کار می‌کنند دفاع می‌کنند، به هزینه‌های غرق‌شده و ویژگی‌های عجیب و غریب مانند من اشاره می‌کنند. کرولا; و کاربران تجاری که در مورد مزایای فن آوری های جدید – قابلیت های پیشرفته، امنیت، تحرک – صحبت می کنند، درست همانطور که همسرم در مورد SUV خود گفت.

اکنون یک بازیکن سوم – تیم های داده و تجزیه و تحلیل – به طناب کشی پیوسته است و پویایی ایجاد کرده است که از مردم در هر گوشه ای برای ایجاد استراتژی های متقابل کارکردی برای موفقیت نیاز دارد. اگر در اردوگاهی هستید که معتقدید گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، پس من از شما دعوت می‌کنم که در نظر بگیرید چگونه می‌توانید از فروتنی فکری، همدلی و شفافیت برای گرد هم آوردن تیم‌ها و در نهایت ایجاد ارزش برای سازمان خود استفاده کنید.

تواضع فکری

در شماره سپتامبر / اکتبر 2018 بررسی کسب و کار هارواردجینو فرانچسو در داستانی با عنوان «مورد کسب و کار برای کنجکاوی» می نویسد که «سطوح بالاتر فروتنی فکری با تمایل بیشتر برای در نظر گرفتن دیدگاه های متفاوت از دیدگاه ما همراه است. وقتی بپذیریم که دانش خودمان محدود است، به احتمال زیاد می بینیم که جهان همیشه در حال تغییر است و آینده متفاوت از حال خواهد بود.

این متن مرا شگفت زده کرد زیرا با چیز دیگری که طی سال‌ها کشف کرده‌ام مطابقت دارد: اینکه اصطکاک بین رهبران کسب‌وکار، فناوری اطلاعات و داده‌ها را گاهی می‌توان در یک غرور فکری ردیابی کرد که به نظر می‌رسد یک تیم فکر می‌کند که همیشه می‌دانند چه چیزی بهتر است.

تمرین روشنفکری فروتنیاز سوی دیگر، به شما کمک می کند تا ارزش تنوع را در یک تیم درک کنید. اگر همه مثل شما هستند، پس چگونه انتظار دارید ایده های جدید را کشف کنید؟

قرار دادن فروتنی فکری بخشی از رویکرد خود نیز می‌تواند به شما در ایجاد ذهنیت مجموعه ابزار کمک کند، که فکر می‌کنم هنگام کار با یک پشته فناوری مدرن کلیدی است. مهمتر از دانستن یک ابزار یا فناوری خاص، توانایی استفاده از چندین ابزار و کشف زمانی است که ممکن است به ابزار جدیدی نیاز داشته باشید.

مثل استفاده از انتهای اره برای زدن میخ است. نه تنها انجام آن دشوار است، بلکه احتمالاً منجر به خونی شدن انگشتان دست می شود – و زمان زیادی صرف رسیدگی به آسیب به جای تمرکز بر مشکل واقعی: ناخن می شود. با این حال، اگر از نظر فکری متواضع بمانم، به احتمال زیاد ابزار مناسبی برای این کار پیدا خواهم کرد.

همدلی

به عنوان فردی که نزدیک به 20 سال در زمینه فناوری کار کرده ام، می توانم به شما بگویم که فقدان همدلی معمولاً عامل اصلی تنش بین تیم ها است. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک تیم نگرانی های تیم های دیگر را به حداقل برساند یا فشارها یا محدودیت هایی را که تیم های دیگر تحت آن کار می کنند تشخیص ندهد.
بگذارید یک مثال بزنم. چند سال پیش مجوز سرمایه گذاری در سرورهای جدید برای پشتیبانی از گزارش پویا را دریافت کردم. این درخواست تایید شد، اما من هنوز یک هشدار را در گزارش های رسمی به خاطر دارم: “این تاییدیه برای عجله کردن کارها از POC به تولید بدون تایید و نظارت کامل ما نیست.”

من هرگز آن کلمات را فراموش نکرده ام. از آنجا که صرف نظر از سطح شایستگی بیانیه، احساس اصلی من این بود که هیچ همدلی با آنچه تیم من در تلاش برای دستیابی به آن بود وجود نداشت یا احترامی برای ارزش تجاری و هیجانی که ایجاد کرده بودیم وجود نداشت. درد داره

اگر همدلی ویژگی‌ای است که تا حدی فاقد آن هستید، پس پیشنهاد می‌کنم یک روز را به جای دیگران بگذرانید. حتی اگر مثلاً یک معمار سازمانی باشید که روی استراتژی داده کار می‌کند، تماشای یک کارمند خط مقدم که از داده‌های شما برای هدایت تصمیمات تجاری استفاده می‌کند، بسیار ارزشمند است.

شفافیت

سومین ویژگی کلیدی که در مدیران بخش هایی که به خوبی با هم کار می کنند می بینم، شفافیت است. بر خلاف راه حل «جعبه سیاه» که تنها توسط کسانی که آن را طراحی کرده اند درک می شود، شفافیت باعث ایجاد اعتماد می شود و اعتماد باعث افزایش عملکرد می شود.

اگر شما یک دانشمند داده هستید، این ممکن است به معنای نشان دادن کارهای بیشتری باشد، حتی اگر فکر می کنید خیلی پیچیده به نظر می رسد. اغلب اوقات، افشای کمی جزئیات بیشتر می‌تواند به کاهش سؤالات کمک کند و از موضوعات طولانی ایمیل جلوگیری کند. همچنین باید در صورت امکان از داده ها برای اندازه گیری عملکرد خود استفاده کنید، نه اینکه بر حکایات و داستان ها تکیه کنید.

من همچنین به شفافیت در مورد احکام اعتقاد راسخ دارم. من یک بار دیدم که یک تیم مهندسی داده دستور داد تمام داده های منبع در یک دریاچه داده ذخیره شوند بدون اینکه توضیح دهند چرا – یا برجسته کردن ویژگی های جدید باز شده در دریاچه. تمام این رویکرد ایجاد تنش بیشتر بود.

نور را ببینید

انسان همیشه چشم به چشم نمی بیند. و این خوب است. اما ما نمی توانیم دید تونلی داشته باشیم. دپارتمان ها و شرکت ها زمانی بهتر کار می کنند که کاربران تجاری، بخش های فناوری اطلاعات، و تیم های داده و تجزیه و تحلیل، موقعیت ها را با فروتنی، همدلی و شفافیت مشاهده و مدیریت کنند. من برای رسیدن به این نتیجه نیازی به خرید یک ماشین جدید نداشتم. اما به هر حال این کار را کردم و پسر خوشحالم. زمستان هرگز با گرم کردن زیر صندلی و فرمان من اینقدر خوب نبوده است.




دیدگاهتان را بنویسید