نیل گومز، مدیر ارشد دیجیتال جفرسون هلث، در مورد قدرت داده ها، مدیریت تیم های موفق و آینده مراقبت های بهداشتی.
افراد زیادی نمی توانند بگویند که برای نجات جان خود هر روز سر کار می روند، و حتی تعداد کمی از مردم می توانند بگویند که از داده ها و فناوری دیجیتال برای انجام این کار استفاده می کنند. اما برای نیل گومز از جفرسون هلث، این دقیقاً کاری است که او و تیمش، گروه نوآوری دیجیتال و تجربه کاربر (گروه DICE) انجام می دهند.
به عنوان مدیر ارشد دیجیتال و معاون ارشد نوآوری فناوری و تجربه کاربری در دانشگاه توماس جفرسون و سلامت جفرسون، شبکه ای 5 میلیارد دلاری از بیمارستان ها، یک دانشکده پزشکی مشهور و سایر کالج ها که سالانه نزدیک به 4.3 میلیون تعامل با بیمار ارائه می دهد و به بیش از 7500 دانشجو خدمت می کند. نیل و تیمش راهحلهای دیجیتالی طراحی میکنند که به بیمارستانها و ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی کمک میکنند تا تا حد امکان جان افراد را نجات دهند. من همیشه به افرادی که استخدام میکنیم میگویم، اگر واقعاً میخواهید روی زندگی مردم تأثیر بگذارید – برای نجات جانها به معنای واقعی – پس اینجا جایی است که میخواهید باشید، زیرا این کاری است که ما هر روز انجام میدهیم.»
ما با نیل به گفت و گو نشستیم تا دیدگاه او را در مورد دنیای مراقبت های بهداشتی بدانیم – اکنون کجاست، به کجا می رود و چگونه داده ها و فناوری چشم انداز پزشکی را تغییر می دهند.
چرا داده ها همیشه بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی بوده اند.
نیل اذعان میکند که بسیاری از مردم تصور میکنند که از آنجایی که دادهها نقش بزرگتر و بزرگتری در تکامل مراقبتهای بهداشتی بازی میکنند، پزشکان در برابر تغییرات مبتنی بر دادهها مقاومت نشان خواهند داد. اما همانطور که او توضیح می دهد، داده ها چیز جدیدی برای مراقبت های بهداشتی نیست.
«مراقبت های بهداشتی اکنون بسیار بسیار داده محور است. وقتی یک پزشک با یک بیمار ملاقات می کند و آن را ارزیابی می کند، این کار را بدون توجه به هیچ اطلاعاتی انجام نمی دهد. آنها هر روز تصمیمات مبتنی بر داده می گیرند. آنها افراد را ارزیابی میکنند، آزمایشگاههای شما را ارزیابی میکنند، ظاهر شما چگونه است، و سپس به شما تشخیص میدهند. آنها افرادی هستند که توسط داده ها طراحی شده اند. این کاری است که آنها انجام می دهند.»
چگونه داده ها باعث نوآوری سریع در مراقبت های بهداشتی شده است.
برای نیل، این بسیار فراتر از جمع آوری داده ها و تصمیم گیری است. این در مورد توسعه فنآوریهای جدید است که روشهای پزشکی را بهبود میبخشد – و در نهایت زندگی را نجات میدهد.
“من فکر می کنم در پزشکی، داده ها بسیار بسیار مهم هستند. بسیاری از اوقات این تفاوت بین مرگ و زندگی است. اما این فقط در مورد داده ها نیست. این نیز در مورد نحوه ارائه آن، نحوه اطلاع رسانی به مردم است که چه اتفاقی برای آنها می افتد. جنبه فناوری و جنبه انسانی چیزها بسیار بسیار مهم است.
برای مثال، با راهحلهای داشبورد اضطراری که ایجاد میکنیم – به معنای واقعی کلمه جانها را نجات میدهیم و توجه را به زندگیهای بیشتری جلب میکنیم که میتوانیم هر روز نجات دهیم. این یک معامله بسیار بزرگ است.»
چه چیزی باعث موفقیت تیم نیل شده است.
با بیش از 40 راه حل توسعه یافته تنها در دو سال کوتاه، هم کاری که تیم انجام می دهد و هم خود تیم بسیار منحصر به فرد هستند. نیل اذعان می کند: “شما در بسیاری از شرکت ها تیمی مانند تیم ما پیدا نخواهید کرد.”
“ما به عنوان یک استارت آپ ناب که توسط طراحی طراحی شده است، کار می کنیم – طراحی انسان محور به ما کمک می کند تا مشکلات مناسب را برای حل انتخاب کنیم و راه حل هایی را که نتیجه مطلوب را ارائه می دهد، کشف کنیم. ما هم بر اساس 12 اصل هدایت می شویم و یکی از اصول ما این است که اگر اندازه گیری نکرده باشیم، اتفاق نیفتاده است. ما می خواهیم داده های پشت هر مشکل، راه حل و نتیجه را بدانیم. تاریخچه داده ها بسیار مهم است. اما بزرگترین قدرت ما اعدام است. وقتی می گوییم قرار است کاری را انجام دهیم، آن را انجام می دهیم و به موقع انجام می دهیم، اگر نه زودتر.
اخلاق شخصی من در این تیم این است که دیجیتال را به گونه ای زنده کنم که به ماموریت جفرسون، “ما زندگی ها را بهبود می بخشیم” متصل شود. من بر تجربه واقعی انسان از تعامل با نرمافزار و ارائه راهحلهای دیجیتال مهم تمرکز میکنم.»
در مورد بزرگترین تأثیراتی که در حرفه او شکل گرفته است.
نیل مرد شلوغی است. او علاوه بر کارش در جفرسون، دکترا میگذراند، کتاب مینویسد، در یک گروه مینوازد و میخواند، مشتاقانه تمبرها و سکههای کمیاب را جمعآوری میکند و تا جایی که میتواند در خانه با همسر و دو فرزند خردسالش وقت میگذراند. واضح است که برای متعادل کردن همه چیز، او در این راه درس های مهمی را آموخته است.
سه نفر هستند که تأثیر زیادی روی من داشته اند. یکی دکتر استیو کلاسکو است که رئیس و مدیرعامل ما در جفرسون است. درسی که از او گرفتم فروتنی است. هنگامی که به هر موقعیت رهبری می رسید، باید همیشه با هرکسی که وارد دفتر شما می شود به همان روشی رفتار کنید که مثلاً با یک مدیر عامل رفتار می کنید.
شخص دیگر مرحوم دکتر سریکومار، رئیس سابق دانشکده مدیریت ما در هند است. او ارزش یادگیری را به من آموخت. او همیشه می گفت که “هر روز روزی است که در آن می توانیم چیز جدیدی یاد بگیریم”. او این اصل را داشت که در آن ضعیفترین عضو تیم را برای ارائه راهحل ما برای این پرونده انتخاب میکرد و سپس آن شخص را به بهترین شکل ممکن آماده میکردیم. ما آموخته ایم که باید کل تیم خود را آنقدر قوی کنید که شخصاً می خواهید.
نفر سوم مادرم است. او در تمام دوران کاری خود معلم مدرسه دولتی در هند بوده است. او مطمئناً می توانست مدیر شود و رهبر شود یا در یک مدرسه خصوصی کار کند و پول بیشتری به دست آورد، اما همیشه دوست داشت با بچه های محروم کار کند. او می خواست تأثیر اجتماعی در شهر ما داشته باشد. شاگردان او هنوز به خانه ما می آیند – افرادی که او حتی 30 سال پیش به آنها آموزش می داد. آنها با چنین احترامی با او رفتار می کنند و به این دلیل است که او بسیار به آنها احترام می گذاشت و به رشد و پیشرفت آنها در زندگی کمک می کرد. اکثر آنها از زندگی بسیار محرومی می آیند زیرا مدارس دولتی در هند مدارسی هستند که آموزش تقریبا رایگان را برای کودکان خانواده های کم درآمد و یتیم ارائه می دهند. او آنجا ماندن را انتخاب کرد. کار آسانی نبود. اما او می خواست این کار را انجام دهد. خدمات چیزی است که از او یاد گرفتم.»
لیست مطالعه اخیر نیل.
در مورد اینکه چرا وارد آموزش و به طور خاص مراقبت های بهداشتی شد.
من همیشه می خواستم در موسسات آموزشی کار کنم زیرا می خواستم آنچه را که به من داده شده است پس بدهم. در آموزش و پرورش می توانید با دادن چیزی به افراد زیادی که از خودشان چیزی بسازند، تأثیر گذاشته و به آنها کمک کنید. من نه به آن برخورد کردم و نه چیز دیگری، اما قصد داشتم در آنجا کار کنم.
نکته جالب در مورد مراقبت های بهداشتی و آموزش این است که بسیاری از این انقلاب های فناوری نوآورانه که ممکن است در صنایع دیگر رخ داده باشد، تازه از اینجا شروع شده اند. هیچ کس دیگری در حال حاضر این کار را انجام نمی دهد. مردم سرشان شلوغ است، اما در جفرسون ما خیلی فراتر از آن رفته ایم. این ما هستیم که به سازمان ها و مؤسسات می گوییم «اکنون این لحظه ماست که شروع به استفاده و ساخت راه حل های دیجیتال برای حل مشکلات خود کنیم».
چگونه تیم نیل از فناوری برای بهبود مراقبت های بهداشتی استفاده می کند.
“چیزی که مراقبت های بهداشتی به خوبی انجام نداده است، آموختن از داده های خود است. فکر می کنم این انقلاب بعدی خواهد بود. منظور من فقط از دادههای بیمار یا پزشکی نیست، بلکه دادههای مربوط به فرآیندهای خود، نحوه ارائه مراقبت، نحوه بهینهسازی در هر نقطه، نحوه انجام کارها متفاوت و خلاقانه است. چیزهای زیادی برای یادگیری و به دست آوردن از فناوری های جدید وجود دارد.
ما در زمینه یادگیری ماشینی و فضای هوش مصنوعی بسیار کاوش کرده ایم. به عنوان یک تیم مبتکر و متمرکز بر دیجیتال، بسیاری از نیروهای محرک حول فناوریهایی مانند AI، ML، AR و VR و حتی چیزهایی مانند بلاک چین متمرکز شدهاند.
این در مورد ایجاد نوع مناسب برنامه های یادگیری هوش مصنوعی است که بر روی نوع مناسب داده ها متمرکز شده و سپس آن بینش ها را به تصمیم گیرندگان و مصرف کنندگان در نقطه مراقبت و یادگیری ارائه می دهد. داده ها تنها بخشی از معادله هستند. یک قسمت کوچک از معادله بدون آن، معادله قطعا کامل نیست.»
برای آینده بهداشت و درمان
او ادعا میکند: «دادهها نقش بزرگی در آینده دارند و ما فقط سطح را میخراشیم».
من فکر میکنم آینده متعلق به سازمانهایی مانند ماست، این به همه افراد در بخش مراقبتهای بهداشتی تعلق دارد، زیرا ما در حال حاضر در چنین وضعیت نوپایی هستیم که هر یک از ما میتوانیم کاری انجام دهیم که واقعاً بر نحوه ارائه مراقبت در سطح جهانی تأثیر میگذارد، نه فقط در ایالات متحده.
بالاخره ما برای نجات جان افراد وارد این حرفه شدیم و ممکن است روزی این زندگی ها متعلق به ما یا اعضای خانواده ما باشد. فکر میکنم ما باید خودمان را بیشتر وقف کنیم. برای استفاده از اطلاعاتی که در اختیار داریم، از آن به روشهای خلاقانه استفاده کنیم و سپس از طریق راهحلهای خلاقانه آنها را در زمان مناسب به مردم برسانیم تا بتوانند تصمیمات آگاهانهتری بگیرند و جانهای بیشتری را نجات دهند.»
در مورد جفرسون و گروه DICE بیشتر بدانید:
http://jefferson.edu و http://jeffersonhealth.org
https://dicegrp.org و https://twitter.com/@dicegrp