غلبه بر 6 چالش بزرگ بین کانالی خرده فروشی





/ غلبه بر 6 چالش بزرگ بین کانالی خرده فروشی
















برای خرده فروشان چند کانالی امروزی، سیل داده های دریافتی هم موهبت و هم یک نفرین است. مزیت؟ خرده فروشان می توانند بیشتر از هر زمان دیگری درباره کانال ها، مشتریان، زنجیره تامین و عملیات خود بدانند. مالش؟ اگرچه اکثر خرده‌فروشان از سیستم‌های متعددی برای جمع‌آوری این داده‌ها استفاده می‌کنند، اما به سادگی در سیلوهای اطلاعاتی بدون ارائه بینشی برای جذب بهتر مشتریان یا بهینه‌سازی کسب‌وکارشان جمع‌آوری می‌شوند.

در اینجا 6 بزرگترین چالش خرده فروشی بین کانالی در عصر داده های بی نهایت آورده شده است:

  1. تجربه برند بر اساس کانال متفاوت است. تعامل Omnichannel جام مقدس برای خرده فروشان فن آوری است، اما در واقع دستیابی به آن می تواند زمان زیادی طول بکشد. 59 درصد خرده فروشان بر این باورند که عدم هماهنگی برند بزرگترین چالش عملیاتی آنهاست. در حالی که برخی از خرده فروشان 24/7 برای تعامل (با یک پیام ثابت) با مشتریان از طریق ایمیل، مراکز تماس، رسانه های اجتماعی، چاپ و موارد دیگر کار می کنند، بسیاری از آنها هنوز از پلتفرم های مختلفی برای جمع آوری و انتشار داده ها استفاده می کنند – که منجر به برداشت های متناقض و متفاوت می شود. از برند
  2. مشتریان با تبلیغاتی که مستقیماً با آنها صحبت نمی کنند احساس بیگانگی می کنند. آن‌ها انتظار دارند تبلیغاتی را که منافعشان را هدف قرار می‌دهند، در زمان مناسب، به روشی که می‌خواهند دریافت کنند – و فهمیدن اینکه چگونه این کار را انجام دهند، امروزه برای 49 درصد خرده‌فروشان یک چالش است. دسترسی کارشناسانه به داده‌ها در کانال‌ها، بخش‌ها و سیستم‌ها راهی برای خرده‌فروشی متقابل کانالی است – و برخی از مارک‌ها، مانند Cabela's و Staples، در حال حاضر از این داده‌ها استفاده می‌کنند و نوار را بالا می‌گذارند.
  3. کالاها دیر می رسند، گم می شوند یا فروخته می شوند. بیش از نیمی از خرده‌فروشان خاطرنشان می‌کنند که به دلیل از دست رفتن اطلاعات و داده‌هایی که در سیلوها گیر کرده‌اند، برای استقرار موجودی در کانال‌ها مشکل دارند. به عنوان مثال، عرضه گوشی هوشمند Nexus 4 توسط گوگل بالا بود، اما این شرکت پیش فروش ارائه نکرد، بنابراین هیچ گونه تقاضایی وجود نداشت. تلفن در عرض چند دقیقه فروخته شد و مشتریان را ناامید و ناامید کرد و شرکت را در فرصتی از دست داد.
  4. تحویل و انجام کار باگ است و در بهترین حالت بسیار گران است. موفق ترین خرده فروشان امروزی هر کاری که می توانند انجام می دهند تا خرید و بازگشت محصولات را تا حد امکان آسان و مقرون به صرفه کنند. اما 44 درصد از خرده فروشان می گویند که انجام تمام سفارشات آنها به صورت مقرون به صرفه همچنان دشوار است. یک بار دیگر، مشکل به داده های پراکنده و فقدان دانش کانال عملی برمی گردد.
  5. قیمت ها و تبلیغات بین کانال ها متفاوت است. می دانید واقعا چه چیزی مانع از تلاش های همه کاناله می شود؟ مشتریان متوجه می شوند که قیمت ها و تبلیغات در کانال های شما متفاوت است. متأسفانه این عدم هماهنگی گریبان بیش از یک سوم خرده فروشان را گرفته است. در حالت ایده‌آل، داده‌های بین کانالی بهتر، عملکرد محصول در فروشگاه‌ها و آنلاین را در نظر می‌گیرد و قیمت‌ها و تبلیغات را در کانال‌ها هماهنگ می‌کند.
  6. مردم گاری ها را رها می کنند و شما نمی دانید چرا. گاری رها شده وحشتناک برای خرده فروشان آنلاین، بسیاری از این موارد می تواند عذاب را به همراه داشته باشد. نکته کلیدی برای جلوگیری از رها شدن و تضمین یک تجارت الکترونیک موفق این است که بدانید چه چیزی پیشنهادات آنلاین شما را از رقبای شما متمایز می کند: افراد چقدر در سایت شما هستند؟ کجا می روند؟ و چه زمانی می روند؟ جمع‌آوری و درک این داده‌ها می‌تواند بینشی در مورد نقاط قوت شما ارائه دهد و نقاط ضعف شما را برای رفع آن آشکار کند، اما 18 درصد از خرده‌فروشان می‌گویند که هنوز نمی‌دانند چه چیزی آنها را به صورت آنلاین متمایز می‌کند.

خرده فروشی بین کانالی برای درست کردن آن بسیار مهم است. خرده فروشانی که به دنبال صعود به قله هستند، باید راه حل های ساده ای را که برای آنها وجود دارد را درک کنند تا شش چالش فوق را به گذشته تبدیل کنند. در مورد چگونگی حل چالش‌های مختلف توسط خرده‌فروشان فعلی با Domo با بارگیری وایت پیپر از اینجا بیشتر بخوانید.













دیدگاهتان را بنویسید