دو چالش عمده برای هر مدیر عامل خرده فروشی (و نحوه رفع آنها)


این پست وبلاگ گزیده ای از گزارش است غلبه بر 6 چالش بزرگ بین کانالی خرده فروشیبه صورت رایگان در اینجا موجود است.

خرده‌فروشان عرضه بی‌پایانی از راه‌حل‌های نرم‌افزاری بالقوه دارند که برای حل مشکلات تجاری – به‌ویژه عملیات و زنجیره تامین ساخته شده‌اند. اما مدیریت همه “راه حل” های مختلف می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.

بیایید به دو مورد از شش موضوع مورد بحث در کاغذ سفید خود نگاه کنیم، غلبه بر 6 چالش بزرگ بین کانالی خرده فروشی”:

چالش 2: بهینه سازی قرار دادن موجودی در کانال ها

چگونه خرده فروشان چند کانالی می توانند درک برند همه کانالی خود را بهبود بخشند در حالی که 52 درصد از آنها موجودی بین کانالی خود را به درستی اجرا نکرده اند؟ چقدر باید طول بکشد – سالها در عصر تجارت الکترونیک – تخصیص صحیح موجودی به جایی که می فروشد؟

این چالش گسترده پیاده‌سازی موجودی، اثر فلج‌کننده داده‌ها و گزارش‌های متقابل کانالی را نشان می‌دهد.

به تصویر کشیدن چالش

نسخه بسیار بدحجابی گوگل از گوشی هوشمند Nexus 4 خود را در نظر بگیرید. کل رویداد پرتاب با مشکلاتی همراه بود. عدم وجود پیش فروش به معنای عدم مشاهده تقاضا بود. از آنجایی که مشتریان در صف فروشگاه‌های فیزیکی قرار می‌گرفتند و امیدوار بودند که جزو اولین کسانی باشند که به آن‌ها دست پیدا می‌کردند، اکثریت آن‌ها وقتی گوشی‌ها در عرض چند دقیقه فروخته شد، آن‌ها را رد کردند، این تجربه به‌ویژه ناامیدکننده بود، زیرا فروش 15 دقیقه قبل از اعلام ساعت 9:00 شرکت شروع شد. چک می کنم زمانی که ساعت به 9:00 رسید، سایت گوگل پلی این شرکت (جایی که می‌توان سفارشات آنلاین را در آن ثبت کرد) غیرقابل استفاده بود و استرس ترافیک سنگین آن را در هم کوبید. در مغازه ها گوشی نبود. پس از دو روز کامل سکوت در حالی که گوگل پس از سقوط بهبود می‌یابد، به خریداران امیدوار گفته شد که هفته‌ها منتظر واحدهای بدون سفارش هستند.

پرداختن به این چالش‌ها مستلزم توانایی جمع‌آوری مجموعه‌های داده‌های متفاوت برای پیش‌بینی – یا حداقل درک و پاسخ به – علل ریشه‌ای مشکلات احتمالی و مسائل موجودی در فرآیند است.

چالش 4: تحویل و تحقق مقرون به صرفه

حتی زمانی که موجودی به اندازه کافی کارآمد برای تامین انرژی هر کانال تخصیص داده می شود، 44 درصد از خرده فروشان برای ارسال و/یا تکمیل موجودی به طور موثر تلاش می کنند. چرا با افزایش کانال های خرده فروشی در دسترس مصرف کنندگان، پتانسیل اجرای ناکارآمد تشدید می شود. این مشکلی است که با جیب‌های مجزای موجودی کانال‌های خاص که در بین خرده‌فروشان رایج است، ترکیب می‌شود.

بسیاری از خرده فروشان جهش بزرگی به سمت قابلیت همکاری متقابل انجام داده اند و به مصرف کنندگان امکان می دهند کارهایی مانند خرید آنلاین اقلام و بازگرداندن آنها به فروشگاه ها یا خرید اقلام موجود در فروشگاه ها و ارسال آنها به خانه هایشان را انجام دهند. اما بدون امکان مشاهده این داده‌های برآورده‌سازی در کانال‌های فروش یا ترکیب آن با داده‌های مشتری و بازگشت از کانال‌های مختلف، شناسایی مسائل، سفارش‌های متقلبانه و فعالیت‌های بازگشت، و زمینه‌های بهبود عملکرد دشوار است.

به تصویر کشیدن چالش

Best Buy زمانی که یک خطای حمل و نقل در تعطیلات باعث شد تا شرکت تا پنج آی‌پد جدید را برای چندین مشتری که فقط یک مورد سفارش داده‌اند ارسال کند، با یک مشکل بزرگ مواجه شد. این خرده فروش با تشویق این کاربران به نگهداری واحدها و دادن آنها به نیازمندان خبرساز شد.

مشکل این بود که Best Buy از اشتباه تا زمانی که در اخبار گزارش نشده بود اطلاعی نداشت. اگر به اشتباه هزاران دستگاه را ارسال کند، پاسخ شرکت چه خواهد بود؟ و اگر چنین است، چه زود اشتباه را تشخیص می دهد و آن را اصلاح می کند؟ آنچه در نهایت به یک فرصت روابط عمومی تبدیل شد، به راحتی می‌توانست به مشکلی ناخوشایند و پرهزینه تبدیل شود که تجزیه و تحلیل بلادرنگ داده‌ها از منابع متعدد می‌توانست به شرکت کمک کند تا از آن اجتناب کند.

چگونه Domo یک راه حل ارائه می دهد.

هر چالشی که در این گزارش فهرست شده است با داده ها شروع می شود – خواه فقدان آن در یک مکان یا فقدان آن در زمان واقعی. و در حالی که درست است که خرده‌فروشان ابزاری برای کمک به جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها ندارند، اما چیزی که آنها کمبود دارند راه‌حلی برای گردآوری همه این منابع داده‌ای متفاوت در یک دیدگاه است.

تا به حال.

Domo به شما امکان می‌دهد داده‌های جمع‌آوری شده از کل سازمان فروش خود – چه آفلاین یا آنلاین – را در یک مکان، در زمان واقعی و در هر دستگاهی مشاهده کنید. Domo مستقیماً به داده‌های شما در هر کجا که باشد متصل می‌شود، سپس آن را به یک داشبورد شخصی‌شده مبتنی بر ابر تبدیل می‌کند که استفاده آسان و لذت‌بخش است.

گزارش کامل را اینجا ببینید.




دیدگاهتان را بنویسید