مصاحبه با سام ریلی، مدیرعامل Ansarada توسط کریس کرنز.
سم رایلی تمام روز به معاملات فکر می کند. او بهعنوان مدیرعامل Ansarada، یک پلتفرم معاملاتی مبتنی بر هوش مصنوعی، نه تنها بر شفافسازی معامله برای همه طرفها – از جمله خرید شرکتها، ادغامها و شراکتها – تمرکز میکند، بلکه بر یادگیری از دادههای بیش از 12 سال تمرکز میکند که شرکت شاهد آن بوده است. از طریق سیستم خود به شناسایی الگوها در فرآیند معامله و فرصت های کسب و کار برای کاهش ریسک می پردازد.
در مورد تأسیس انصاراده و مشکلی که آنها حل می کردند:
ما حدود 12 سال پیش شروع کردیم. شرکای من در یک شرکت مشارکت داشتند و آن را برای فروش آماده میکردند و مجبور بودند بررسی لازم را برای دسترسی خریدار بالقوه به اطلاعات حیاتی تسهیل کنند. فناوری موجود به قدری گران بود که CTO ما در نهایت فقط چیزی را خودش ساخت. ما عقب نشینی کردیم و تصمیم گرفتیم که ممکن است تجارتی در آنجا وجود داشته باشد. ما به فرآیند چگونگی انجام معاملات بزرگ پرداختیم و من روی همه بازیگران مختلف در یک معامله معمولی – وکلا، حسابداران، بانکداران، مدیران ارشد مالی، مدیران عامل – تحقیق کردم و در نهایت بستری را ایجاد کردم که استفاده از آن برای افشای اطلاعات آسان باشد. اطلاعات درست و برای مدیریت، اما برای مدیریت ریسک نیز بسیار امن است.
هنگام گسترش پلت فرم با هوش مصنوعی:
برای هشت سال اول کسب و کار، ما بر روی یک ابزار مدیریت عملکرد و ریسک تمرکز کردیم. سپس متوجه شدیم که بیشتر این معاملات به گونهای مورد بررسی قرار گرفته و مدیریت میشوند که گویی برای اولین بار انجام شدهاند، و با دادههایی که در آن زمان از بیش از 10000 معامله داشتیم، باید الگوهای رفتاری وجود داشته باشد که بتوانیم آنها را شناسایی کنیم. متوجه شدیم که میتوانیم بخشهای خاصی را خودکار کنیم، ریسک را کاهش دهیم و بینشهای مبتنی بر داده را به تصمیمها اضافه کنیم.
به عنوان مثال، ما به رفتار خریداران موفق در مقایسه با گروههایی که در اوایل فرآیند ترک تحصیل کردهاند نگاه کردیم – افرادی که معتقدیم فقط برای لگد زدن به لاستیکها آنجا بودند. ما الگوریتمی ساختیم که به 56 ویژگی رفتاری مختلف نگاه میکند، مانند اینکه کدام نقشها درگیر هستند، چند بار یک گروه وارد سیستم میشود و چه نوع سؤالاتی درباره موضوعات خاص میپرسند. ما در نهایت به الگوریتمی رسیدیم که اکنون در پیشبینی اینکه کدام گروه درگیر هستند و کدام گروه تا روز هفتم معامله، 97 درصد دقیق است، که میتواند دانش بزرگی در مورد گروههای طرف مقابل باشد. ما برنامه زبان طبیعی و دستیار معامله خودکار خود را ساختیم. علاوه بر این، بسیاری از فناوری های جدید در حال توسعه هستند.
برای سایر صنایع آماده اختلال هوش مصنوعی:
ما از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی زیادی استفاده میکنیم و من را شگفتزده میکند که چقدر مردم با دادههای خودشان، فقط برای چشماندازشان، کار کمی انجام میدهند. به طور کلی، شما باید به تکراری ترین و پیش پا افتاده ترین کارهایی که باید انجام دهید نگاه کنید، اما برای اینکه چیز ارزشمند دیگری اتفاق بیفتد. این موضوع پس از مدتی کار در این فضا برای ما واضح بود – به عنوان مثال در ارائه M&A همه خواهان یک گزارش بررسی دقیق هستند، اما جمع آوری اسناد، مطالعه آنها، یافتن بندها و غیره نیاز دارد. – در اینجا یک فرصت بزرگ وجود دارد که چگونه هوش مصنوعی می تواند انواع عملکردهای تجاری را بهبود بخشد.
“برای رهبری یک ارکستر، باید به جمعیت پشت کنید.”
در مورد یافتن و حفظ استعداد داده ها:
داشتن مهتاب در کسب و کارتان بسیار مهم است. لازم نیست کل استراتژی داده خود را تا این حد بلندپروازانه بسازید، اما برای کار روی یک یا دو پروژه بزرگ و چالش برانگیز نیاز دارید که مردم را با چالش روبرو کند. این ممکن است چیزی باشد که آنها می توانند از آن جدا شوند یا حتی کمی تحقیق و توسعه انجام دهند. دانشمندان داده نه تنها به حل چنین معماهایی، بلکه به اشتراک گذاری این دانش نیز علاقه دارند. آنها در این جوامع معاشرت میکنند و به جلسات میروند، آنچه را که روی آن کار میکنند با دوستان و همسالانشان به اشتراک میگذارند، و این بدان معناست که تعداد بیشتری از آنها نیز تمایل بیشتری به همکاری با شما دارند.
به یاد دارم که یک نفر را استخدام کردیم و وقتی برنامههایمان را به او گفتیم، گفت: «آیا واقعاً این کار را میکنید؟» او این را چندین بار در طول مصاحبه از ما پرسید. وقتی از او پرسیدیم که چرا این موضوع را ادامه میدهد، او گفت: «خب، همه دوستان من در مصاحبههای شغلی هوش مصنوعی فروخته میشوند و سه هفته بعد ما روی جاوا اسکریپت و سی شارپ کار میکنیم، بنابراین باید این پروژهها را جدی بگیرید.» . یک یا دو ابتکار داشته باشید تا بتوانید به مردم اجازه دهید واقعا بزرگ فکر کنند و با مشکلات بزرگ بازی کنند.
او برای انجام کار خود به عنوان مدیر عامل به چه داده هایی نیاز دارد:
زیاد من به ترکیبی سالم از شاخصهای پیشرو و عقب افتاده نیاز دارم – شاخصهای پیشرو در بالای قیفهای فروش و بازاریابی و شاخصهای عقب مانده مانند مالی – اما به طور فزایندهای به دادههایی تکیه میکنم که عملیتر هستند. این اغلب شامل داده های عمومی کمتر و داده های خاص تر است. بنابراین، برای مثال، اگر بتوانم دادههای فروش را بر اساس جغرافیا، صنعت و انواع معاملات تجزیه و تحلیل کنم، میتوانم ببینم که معاملات فناوری ایالات متحده بسیار سریعتر از جدول زمانی معمولی تبدیل میشوند. ما میتوانیم روی این نوع دادهها که تأثیر واقعی بر کسبوکار ما دارد، برای افزایش سود و مدیریت ریسک برای دیگران، اقدام کنیم.
در مورد چگونگی پیدا کردن یک منطقه سرمایه گذاری خوب:
ایده ها باید برای اعتبارسنجی آزمایش شوند. حتی با کوچکترین آزمایش می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید.
وقتی مردم با ایده ای به من مراجعه می کنند، ابتدا از آنها می پرسم که چگونه موفقیت آن را می سنجند. اگر آنها پاسخ خوبی ندارند، قبل از اینکه ایده را بررسی کنیم، باید کار بیشتری انجام دهند. چندی پیش، شخصی فکر میکرد که ما باید ویژگی چت را در محصول اتاق معامله خود بگنجانیم، اما من مطمئن نبودم که مشتریان میخواهند در محصول ما چت کنند یا خیر، زیرا ماهیت مخفیانه انجام معاملات است. بنابراین، ما این ایده را با استفاده از ارزانترین روشی که میتوانستیم به آن فکر کنیم، آزمایش کردیم – به سادگی یک پیوند در محصول به یک پنجره چت که وجود نداشت اضافه کردیم. اگر کسی روی آن کلیک میکرد، ما فقط پنجرهای باز میکنیم که میگوید «به زودی چت میشود». ما بیش از 50000 کاربر داشتیم که پیوند را مشاهده کردند و یک نفر روی آن کلیک نکرد، بنابراین واضح بود که نیازی به ایجاد چت نداریم.
همانطور که گفته شد، شما همچنین می دانید که چه زمانی باید چشم انداز محصول را قفل کنید و به جای درخواست بازخورد دائمی از مشتری، به آن ادامه دهید. نقل قولی وجود دارد که من عاشق آن هستم: “برای رهبری یک ارکستر، باید به جمعیت پشت کنید، زیرا ما برای مدت طولانی در این فضا بوده ایم، ما احساس می کنیم که آینده چه خواهد شد و باید بتوانیم.” به آن برای جهت ما اعتماد کنیم.
در مورد کتاب های تجاری مورد علاقه او:
ما به عنوان یک شرکت، در 10 سال گذشته هر سه ماه یک کتاب در مورد چیزی که در حال حاضر روی آن تمرکز کرده ایم، خوانده ایم. برخی از این کتابها بهویژه مفید بودهاند – کتاب اخیر با عنوان بزرگتر بازی کن که ایجاد یک مقوله جدید با تفکر مبتنی بر راه حل را پوشش می دهد – که در همه جا خواندنی عالی بود. از دیدگاه شرکت، سازمان های نمایی به ما کمک کرد تا راه درست مقیاس و بهترین راه برای تعامل با مشتریان و جوامع را درک کنیم. و پس از آن نیز وجود دارد بدون محدودیت: ظرفیت خود را فشار دهیدکه از طریق پنج سطح رهبری ماکسول می گذرد، که در مورد بالا بردن سطح با شناسایی و توسعه 17 قابلیت حیاتی است که همه ما داریم.