چهار مرحله برای ایجاد یک داشبورد خرده فروشی موفق


برای خرده فروشان، استفاده از داده های بزرگ مترادف با موفقیت تجاری شده است. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط DOMO، 93 درصد از کسب و کارها به داده ها تکیه می کنند تا به آنها کمک کند کارهای خود را به طور موثر انجام دهند. مشکل این است که در حالی که بسیاری از افراد دارای داشبورد مبتنی بر داده هستند، اما لزوماً به اطلاعاتی که برای سازمانشان ارزشمندتر است و به احتمال زیاد بر نتایج نهایی آنها تأثیر می گذارد، دسترسی ندارند.

برای اینکه واقعاً مؤثر باشند، خرده‌فروشان باید بتوانند معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را به اهداف مهمی مانند افزایش درآمد و بهبود احساسات اجتماعی مرتبط کنند. ما چهار مرحله را برای ایجاد یک داشبورد بهتر برای شروع سفر شما به سمت بهبود هوش تجاری شناسایی کرده‌ایم. به دست آوردن اطلاعات مناسب در دستان مناسب در زمان مناسب نه تنها به شما کمک می کند تا مشتریان را به دست آورید و حفظ کنید، بلکه می تواند کل سازمان شما را متحول کند.

مرحله 1: یکپارچگی داده ها را به دست آورید.

آیا داشبوردی که در حال حاضر استفاده می کنید به اندازه کافی نیازهای داده شما را برآورده می کند؟ ما از کسب و کارها این سوال را پرسیدیم و تنها 20 درصد از آنها به تنظیمات موجود خود اطمینان کامل داشتند. واقعیت این است که داده ها گاهی اوقات می توانند نادرست باشند، چه به دلیل خطای انسانی باشد و چه به این دلیل که داده ها قبل از رسیدن به شما بوده اند. این یک نگرانی عمده برای بازاریابان متعهد به بهینه سازی هزینه های تبلیغاتی است.

خرده فروشان به داده هایی نیاز دارند که دقیق، کامل و به موقع باشد – و خبر خوب این است که از قبل وجود دارد. استفاده از آن صرفاً انتخاب داشبوردی است که یکپارچگی داده های شما را حفظ کند تا بدون خطاترین اطلاعات ممکن را ارائه دهد.

مرحله 2: فقط موارد ضروری را ببینید.

دو سوم خرده فروشان به ما گفتند که مرتباً برای درک اطلاعاتی که به آنها دسترسی دارند در تلاش هستند. سرزنش “نویز داده” – که به عنوان داده هایی تعریف می شود که به دلایلی نمی توانند به درستی تفسیر شوند – شناسایی و استخراج اطلاعات مرتبط با کسب و کار شما را دشوار می کند. تلاش برای تفسیر هر قطعه از داده های موجود به سادگی سازنده نیست. درعوض، فقط موارد ضروری را ببینید که می‌توانند روی درآمد، احساسات مشتری و هر چیز دیگری که برای تیم شما مهم است، حرکت کنند.

مرحله 3: دسترسی به موقع به داده ها.

این می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند که مجبور شوید یک هفته برای داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری های تجاری امروز صبر کنید. تنها 4 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی ما به شدت موافق هستند که به اطلاعات خود دسترسی به موقع دارند. وقتی صحبت از داده‌های خرده‌فروشی به میان می‌آید، مهم نیست که به چه چیزی نگاه می‌کنید، مهم زمانی است که به آن نگاه می‌کنید – زیرا حتی قانع‌کننده‌ترین اطلاعات کسب‌وکار اگر بر اساس داده‌های قدیمی باشد بی‌ارزش است. داده های به موقع را به عنوان قطب نما در نظر بگیرید که می تواند به شما در انجام تنظیمات و اصلاح مسیرتان کمک کند. بینش در زمان واقعی شما را به یک استراتژی آگاهانه تر راهنمایی می کند.

مرحله 4: آن را قابل مشاهده کنید.

تصمیماتی که بازاریابان می گیرند مستقیماً بر هر بخش، از زنجیره تأمین گرفته تا عملیات و فروش، تأثیر می گذارد. بنابراین بینش شما در مورد کسب و کارتان چقدر جامع است؟

برای ایجاد یک داشبورد خرده فروشی موفق، همکاری و ارتباط کلیدی است. به عنوان مثال، دانستن این موضوع که یک محصول زمانی که روی پیشخوان قرار می‌گیرد به‌خوبی فروخته می‌شود، بینش ارزشمندی است – حتی اگر بتوانید آن دانش را با تصمیم‌گیرندگانی که می‌توانند بر اساس آن عمل کنند به اشتراک بگذارید. به‌جای اینکه منتظر نشست ماهانه منطقه‌ای بعدی برای به اشتراک گذاشتن نتایج موفقیت‌آمیز باشید، می‌توانید در هر زمان دید کامل و دسترسی به نقاط داده مربوطه را هدف بگیرید. وقتی هر بخش می تواند تصویر بزرگ را ببیند، برای پیشبرد کسب و کار مجهزتر می شود.

اگر ایده ارتقاء مدیریت داده‌های خود بسیار طاقت فرسا به نظر می‌رسد، دلتان را بپذیرید: لازم نیست همه چیز را به یکباره حل کنید. ایجاد تغییرات کوچک اما معنی‌دار می‌تواند منجر به پیشرفت‌های قابل توجهی شود، زیرا برای ایجاد داشبورد خرده‌فروشی موفق‌تری برای کسب‌وکارتان تلاش می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، وبینار ما 4 مرحله برای ایجاد یک داشبورد خرده فروشی موفق را به طور کامل در اینجا تماشا کنید.




دیدگاهتان را بنویسید