خریداران هر سال بیشتر به فناوری تلفن همراه خود متکی هستند تا به آنها در تصمیم گیری بهتر برای خرید کمک کند. در ایالات متحده، 42٪ از بزرگسالان آمریکایی یک رایانه لوحی دارند. 58 درصد از همه بزرگسالان گوشی های هوشمند دارند و اغلب برای گذراندن وقت به سایت ها و برنامه های خرید مورد علاقه خود مراجعه می کنند. این فرصتی است برای خرده فروشان هوشمند با موبایل.
اما کمک به مخاطبان تلفن همراه خود در تعامل آنلاین یا در محل به آسانی ایجاد یک برنامه، کلوپ متن یا پیشنهاد کد QR نیست. در اینجا سه راه وجود دارد که خرده فروشان می توانند از مخاطبان تلفن همراه خود بیشترین استفاده را ببرند:
1. طرز فکر تلفن همراه را بپذیرید.
آنچه می دانید این است: مشتریان برای یافتن کالا، کسب اطلاعات و مهمتر از همه برای خرید به سایت شما می آیند.
اما این چیزی است که ممکن است ندانید: بیش از 55 درصد از مصرفکنندگان از دستگاههای تلفن همراه برای دسترسی به وب استفاده میکنند و این تعداد هر سال همچنان در حال افزایش است. احتمالاً وب سایت تلفن همراه شما چهره سازمان خرده فروشی شماست تا حتی مکان خرده فروشی یا سایت دسکتاپ شما.
و برای بسیاری از مصرف کنندگان، تجربه تلفن همراه آنها تا حد زیادی تعیین می کند که آیا از شما خرید می کنند یا خیر. Latitude، یک شرکت تحقیقاتی و بازاریابی، اخیراً گزارش داد که «61٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده نسبت به مارک هایی که تجربه موبایلی جذابی ارائه می دهند، نظر مساعدتری دارند و 40٪ به یک رقیب به یک خرده فروش بر اساس تجربه ضعیف تلفن همراه.» Deloitte همچنین گزارش می دهد که 58٪ از خریداران تلفن همراه از دستگاه های خود در فروشگاه استفاده می کنند و 14٪ بیشتر از همتایان خود که از تلفن های هوشمند خرید می کنند، امکان تبدیل را دارند.
2. هدف مبتنی بر تجزیه و تحلیل.
پیشبینی میشود که درآمد خرید از طریق تلفن همراه در سال 2014 به 57.8 میلیارد دلار برسد – 37.2 درصد نسبت به 42.1 میلیارد دلار در سال 2013. بیشتر به توانایی شما برای دسترسی به مشتریان مناسب با پیام مناسب در دستگاههای تلفن همراه آنها بستگی دارد.
با رشد باورنکردنی خرید تلفن همراه، کاربران تلفن همراه چیزی بیش از بخشی از گزارش تجزیه و تحلیل وب شما هستند – خیلی بیشتر. همانطور که کاربران تلفن همراه با شما به صورت آنلاین ارتباط برقرار می کنند، می توانید زمان صرف شده در یک صفحه، تعداد بازگشت به آن صفحه، میانگین بازدید از صفحه قبل از خرید و موارد دیگر را تعیین کنید. اما از آنجایی که کاربران درون فروشگاهی هنگام خرید از گوشیهای هوشمند نیز استفاده میکنند، میتوانید سفر آنها در فروشگاه خود، مدت زمانی که در مقابل نمایشگرهای خاص میگذرانند را اندازهگیری کنید و حتی با تغییر نمایشگر مشابه در دو فروشگاه مختلف، تست A/B را امتحان کنید.
3. مشارکت اجتماعی را افزایش دهید.
شما همیشه نمی دانید که مخاطبان شما در هر زمان معین روی دسکتاپ یا موبایل هستند، اما می توانید مطمئن باشید که تلفن همراه آنها به حساب اجتماعی آنها متصل است. در اینجا برخی از موثرترین استراتژی ها برای تبدیل فالوورهای اجتماعی به حامیان برند و افزایش تبدیل موبایلی از طریق شبکه های اجتماعی آورده شده است:
- با پایگاه مشتری خود درگیر شوید – به نظرات پاسخ دهید، از مبشرین خود تشکر کنید و با بدخواهان خود (با سلیقه) برخورد کنید.
- تبلیغات فقط برای پلتفرم ارسال کنید – مردم می خواهند احساس کنند که بخشی از چیزی خاص هستند. پیشنهادی را فقط برای دنبالکنندگان توییتر (یا فیسبوک یا پینترست و غیره) خود اجرا کنید و بازخرید کدها را اندازهگیری کنید تا ارزش تبلیغات را اضافه کنید.
- از آن برای خدمات مشتری استفاده کنید – آیا میدانستید که 42 درصد از کاربرانی که در شبکههای اجتماعی شکایت میکنند، انتظار دارند ظرف یک ساعت پاسخ شما را دریافت کنند؟ در حالی که برخی صرفاً دوست دارند اظهار نظر کنند، برخی دیگر نگرانیهای خود را به رسانههای اجتماعی میبرند، زیرا این یک راه راحت برای دریافت پاسخ معتبر است. مشتریان را با از دست دادن فرصتی برای ارسال توییت به آنها از دست ندهید. این کار را در عرض یک ساعت انجام دهید، و میتوانید یک مخالف را به یک طرفدار برند تبدیل کنید که بارها و بارها خرید میکند (بخوانید تبدیل میکند).
چگونه می دانید که کار می کند؟
موفقیت یا شکست استراتژی تلفن همراه شما کاملاً به داده های مشتری بستگی دارد. نحوه تعامل آنها با شرکت شما در تلفن همراه همیشه از روندهای صنعت پیروی نمی کند و شما باید بتوانید به سرعت واکنش نشان دهید تا تغییرات درستی در استراتژی خود ایجاد کنید.
اما اگر از گزارش های ایستا کار کنید، حتی دقیق ترین تحلیل ها و استراتژی های عمیق نیز به اندازه کافی دقیق نیستند. خرده فروشان هنوز با چالش کلی مواجه هستند که ببینند چگونه تمام داده های آنها با هم در زمان واقعی کار می کند. خرده فروشان دارای پلتفرم های مدیریت کسب و کار که واسطه ها را حذف می کنند و داده های دقیق و بی درنگ را در اختیار آنها قرار می دهند، همیشه برتری نسبت به رقبا خواهند داشت.
این مقاله در ابتدا در 16 سپتامبر 2014 در multichannelmerchant.com ظاهر شد.