از میان تمام صنایعی که به دلیل ظهور اینترنت و تکثیر دستگاه های تلفن همراه مختل شده اند، تعداد کمی به اندازه بخش خرده فروشی با تغییرات زیادی دست و پنجه نرم کرده اند. برندهای خردهفروشی امروزی، علاوه بر ایجاد کل کسبوکارهای تجارت الکترونیک از ابتدا، باید استراتژیهای جدیدی را برای دستیابی به مشتریان خود در فهرست رو به رشدی از پلتفرمها و کانالها ایجاد کنند.
به عنوان بخشی از گزارش اخیری که سال پیش رو در خرده فروشی بریتانیا پیش بینی می کند، هفته خرده فروشی با 25 مدیر صنعت درباره آنچه در سال 2017 برای آنها رقم می خورد، مصاحبه کرد.
در اینجا سه مرحله کلیدی وجود دارد که خرده فروشان بریتانیا برای موفقیت در دنیای همه کانال ما انجام می دهند:
1. خرده فروشان منابع زیادی را برای ایجاد یک دیدگاه واحد از هر مشتری اختصاص می دهند.
از آنجایی که موبایل و تجارت الکترونیک بسیار سریع رشد کرده اند، بسیاری از برندها در ادغام این واحدهای تجاری نوظهور در ساختارهای شرکتی موجود با مشکلاتی مواجه شده اند. Retail Week در نظرسنجی خود دریافت که تنها 18٪ از پاسخ دهندگان ابزارهایی دارند که به آنها یک دید واحد از مشتری و موجودی آنها می دهد – علیرغم اینکه 45٪ از این قابلیت به عنوان اولویت اصلی یاد می کنند.
در نتیجه، خرده فروشان بریتانیا به شدت روی سیستمهای مدیریت دادههای بین کانالی سرمایهگذاری میکنند و کارکنانی را که برای پیادهسازی آنها نیاز دارند، استخدام میکنند. از آنجایی که بسیاری از شرکتها برای استخدام و حفظ استعدادهای دیجیتالی تلاش میکنند، چندین مدیر اجرایی گفتند که در عوض برای آموزش مهارتهای جدید کارکنان فعلی تلاش میکنند.
2. برندها در طیف گسترده ای از شبکه های اجتماعی به مشتریان دسترسی پیدا می کنند.
در حالی که زمانی خردهفروشان میتوانستند با خیال راحت تصور کنند که یک یا دو کانال رسانهای برای دسترسی به بیشتر مشتریانشان کافی است، برندهای امروزی در دنیایی زندگی میکنند که مصرفکنندگان از تعداد روزافزونی از پلتفرمهای دیجیتال استفاده میکنند.
در نتیجه، خرده فروشان بریتانیا به طور فزاینده ای بر ارتباطات تلفن همراه تمرکز می کنند، به طوری که 28 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که قصد دارند استفاده خود از رسانه های اجتماعی را در سال جاری گسترش دهند. یکی از مدیران عامل، رئیس یک خرده فروش کفش، حتی اظهار داشت که بخش روابط عمومی شرکت آنها در حال حاضر تأثیرگذاران اجتماعی را به همراه روزنامه ها و مجلات هدف قرار داده است.
3. شرکت ها در حال بازنگری در نقش فروشگاه های فیزیکی هستند.
علیرغم تمام فعالیتهایی که به صورت آنلاین انجام میشود، بسیاری از مدیران عامل خردهفروشی به فروشگاههای آجر و ملات خود به عنوان مکانهایی برای متمایز کردن برندهای خود از طریق تجربیات شخصی مشتری نگاه میکنند. در واقع، 16 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند ارتباطات مشتری در فروشگاه را در سال 2017 افزایش دهند.
با این حال، فروشگاههای خردهفروشی گران هستند. در نتیجه، یکی از مدیران اجرایی گفت که شرکت آنها باید چند فروشگاه داشته باشد و آن فروشگاه ها در کجا قرار گیرند. برای اتخاذ این تصمیمها، خردهفروشان به روشهای جدیدی برای اندازهگیری ارزشی که از مکانهای فیزیکی به دست میآورند نیاز دارند – هم از نظر فروش در فروشگاه و هم از نظر مزایای نام تجاری که با تماس حضوری با مشتری حاصل میشود.
Domo به خرده فروشان کمک می کند تا از داده ها مانند قبل استفاده کنند. از بهبود عملکرد فیزیکی گرفته تا ایجاد تجربههای جذابتر موبایل، خردهفروشان تصمیمهای بهتری میگیرند که کسبوکار را با دادههای زمان واقعی در یک پلتفرم کاملاً یکپارچه هدایت میکند. آیا می خواهید درباره اینکه Domo چگونه به برخی از بزرگترین برندها کمک کرده است بیشتر بدانید؟ برای اطلاعات بیشتر صفحه خرده فروشی Domo را بررسی کنید.