مدیران ارشد اجرایی هنوز در شبکه های اجتماعی در تاریکی هستند


روزهایی که مدیران عامل می توانستند پشت درهای دفتر خود پنهان شوند، گذشته است. کارمندان و مشتریان شروع به انتظار دارند که مدیر عامل در زمینه شناخت و دیده شدن نام تجاری پیشرو باشد.

زمانی که مدیران عامل در شبکه های اجتماعی فعال هستند، پیامی واضح به کارمندانشان ارسال می کند که متعهد به تقویت برند شرکت هستند. مطالعه اخیر Weber Shandwick نشان داد که از میان افراد مورد بررسی، 81 درصد گفتند که مدیران عامل اجتماعی رهبران بهتری هستند، 82 درصد احتمال بیشتری دارند که به مدیر عاملی که از طریق رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار می کند اعتماد کنند و 94 درصد معتقدند که مدیران عامل اجتماعی تصویر برند را بهبود می بخشند. به طور کلی، یک مدیر عامل با حضور اجتماعی قوی همراه با صدایی معتبر می تواند موثرترین ابزار در جعبه ابزار شرکت شما باشد.

یک مطالعه جدید از Domo و CEO.com نه تنها بررسی می‌کند که کدام یک از مدیران عامل برتر جهان در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند، بلکه چگونگی استفاده آن مدیران عامل از کانال‌های اجتماعی برای ایجاد آگاهی از برند برای شرکت‌هایشان را بررسی می‌کند.

گزارش امسال مدیر عامل اجتماعی اجتماعی نشان داد که در حالی که 500 مدیر عامل فورچون 500 مدیر عامل را در شبکه های اجتماعی افزایش داده اند، اکثر مدیران عامل هنوز در تاریکی هستند. 68 درصد از مدیران عامل Fortune 500 هیچ حضوری در رسانه های اجتماعی ندارند. علاوه بر این، از آن دسته از مدیران عاملی که اجتماعی هستند، دو سوم آنها تنها از یک شبکه استفاده می کنند.

وقتی در نظر می گیریم که یک مدیر عامل بلندپایه مانند وارن بافت تنها با چند بار توییت کردن چقدر سر و صدا ایجاد می کند، شگفت آور است که مدیران عامل بیشتری به دنبال راه هایی برای استفاده از برند شخصی خود در کانال های اجتماعی نیستند – برای جذب مشتریان خارجی و همچنین ارتباط برقرار کردن. با کارمندان

به عنوان مثال، جک سالزودل، مدیر عامل خانواده آمریکایی، وقتی صحبت از تعامل در توییتر می شود، رهبری گروه را بر عهده دارد. Salzwedel با میانگین 4.82 توییت در روز، فعال ترین مدیر عامل Fortune 500 در توییتر است.

در Domo، مدیر عامل ما جاش جیمز طرفداران زیادی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرده است. همانطور که CMO ما توضیح می دهد، یک توییت از جاش می تواند به طور موثر ده ها هزار بازدید کننده را به یک قطعه از محتوای منحصر به فرد هدایت کند.

در یک مقاله فوربس، جیمز داستانی را در مورد دریافت پیامی در توییتر از یک مدیر عامل بزرگ که به محصول Domo علاقه مند بود و فرمی را در سایت پر کرده بود، اما هنوز با او تماس گرفته نشده بود، تعریف می کند. وقتی جاش تحقیق می‌کند تا مشخص کند چرا این کار انجام نشده است، متوجه می‌شود که مدیر اجرایی فقط دو ساعت زودتر فرم را پر کرده است. جیمز می‌گوید: «رسانه‌های اجتماعی به ما این امکان را می‌دهند که ارتباط مستقیم‌تری با مشتریان داشته باشیم و به ما کمک می‌کنند تا در نحوه خدمات رسانی به مشتریان و مشتریان احتمالی تجدیدنظر کنیم… اجتماعی واقعاً همه چیز را تغییر می‌دهد».

مانند هر تصمیم تجاری دیگری، مهم است که بدانیم در مورد رسانه های اجتماعی هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد. کانال‌های خاصی برای یک صنعت خاص مناسب‌تر هستند و مدیرعامل باید تعیین کند که کدام استراتژی به بهترین وجه به شرکت خدمت می‌کند. با این حال، یک مدیر عامل اجتماعی بودن مزایای آشکاری دارد که بسیاری از مدیران عامل به کندی متوجه آن می شوند.

رسانه های اجتماعی فقط یک مد گذرا نیستند. برای مدیران عامل، این فقط یک تجارت خوب است.

گزارش کامل را بخوانید اینجا.




دیدگاهتان را بنویسید