آخرین مطالعه IBM Global C-Suite از 4183 مدیر ارشد در 20 صنعت در سراسر جهان نظرسنجی کرد و گزارش حاصل نکات جالبی برای CMOها دارد. اولاً، CMO اکنون بیش از هر زمان دیگری گوش مدیرعامل را دارد و بعد از مدیر مالی در رتبه دوم قرار دارد. این گزارش بیان میکند که 63 درصد از سازمانهای مدنی مورد بررسی در توسعه استراتژی مشارکت دارند. در سالهای گذشته، بخش بازاریابی در مورد مخاطبان، کمپینهای خلاقانه، توزیع و هر چیزی که به تلاشهای تولید سرنخ خروجی مربوط میشود، میدانست. اما با رشد و موفقیت باورنکردنی بازاریابی درونگرا، بازاریابان اکنون برای اولین بار در خط مقدم روابط و احساسات با مشتری قرار دارند. مدیران عامل برای این بینش ارزش قائل هستند و بازاریابان را به حلقه های داخلی استراتژی و تصمیم گیری سوق می دهند. دومین نقطه داده در مطالعه IBM حقیقت پشت آن را آشکار می کند از امپراتور لباس جدید CMO: CMOها آنچه را که نیاز دارند اندازه گیری نمی کنند. وقتی از آنها در مورد تلاشهایشان برای پیادهسازی تجزیه و تحلیلهای پیشرفته برای به دست آوردن بینش مشتری در تمام نقاط تماس سؤال شد، 88٪ از CMOها گفتند که “تا حدودی” یا “تا حدی محدود” اندازهگیری میکنند. تنها 20 درصد از رسانه های اجتماعی «تا حد زیادی» استفاده می کنند و تنها 16 درصد اطلاعات کانال های دیجیتال و فیزیکی را «تا حد زیادی» ترکیب می کنند. اما عدم اندازه گیری CMO ها به دلیل عدم تمایل نیست. تعداد CMO هایی که قصد استفاده گسترده تر از تجزیه و تحلیل های پیشرفته را دارند به 94% در سال 2014 افزایش یافت که از تنها 66% در سال 2011 افزایش یافته است. همگام شدن با آخرین پیشرفتها در فناوری بازاریابی در حالی که دادهها را به بینش تبدیل میکند و از آن اطلاعات برای هدایت کمپینها استفاده میکند، تلاش مهمی است که OOPها را مجبور میکند پروژههای بزرگی را که به منابع زیادی نیاز دارند کنار بگذارند. CMO ها دیدگاه محکمی نسبت به ارزش داده ها دارند. درک ارزش مشکل نیست – استخراج ارزش مشکل است. تا زمانی که بازاریابان روشی برای خودکارسازی اکثر گزارشات خود نداشته باشند، همچنان از سیل داده ها عبور می کنند. اگر نمیخواهید سرتان را بالای آب نگه دارید، یک نسخه نمایشی درخواست کنید تا ببینید Domo چگونه میتواند به شما کمک کند.