ترجمه معیارهای بازاریابی به معیارهای مالی (که رئیس شما واقعاً به آن اهمیت می دهد)


در محیط رو به رشد دیجیتال، پیشرفت‌های فناوری تعداد روش‌هایی را که بازاریابان می‌توانند برای دستیابی به مخاطبان خود از هدف‌گذاری علاقه گرفته تا بازاریابی تأثیرگذار و کمپین‌های تعاملی استفاده کنند، افزایش داده است.

این فرصت‌های جدید، زمان هیجان‌انگیز اما بسیار پرمشغله‌ای را برای یک بازاریاب تبدیل می‌کند. اما با استفاده از هر کانال جدید، بار مربوطه افزایش می یابد. ابتدا باید آن را ارزیابی کنید تا پتانسیل آن را درک کنید، سپس یک استراتژی مناسب ایجاد کنید و سپس آن را اجرا کنید. در نهایت، و احتمالاً سخت‌ترین بخش به دلیل انبوهی از داده‌هایی که این کمپین‌ها می‌توانند تولید کنند، باید گزارش‌هایی درباره کمپین‌های خود ایجاد کنید تا نتایج را به سهامداران کسب‌وکار خود نشان دهید.

همانطور که می دانید، این رشد در روش های بازاریابی و انفجار همزمان داده ها و معیارهای گزارش دهی، اثبات واقعی ارزش فعالیت های بازاریابی شما را دشوار کرده است. این واقعیت که ما به‌عنوان بازاریاب با سایر بخش‌ها به زبان متفاوتی صحبت می‌کنیم کمکی نمی‌کند و ارزش عملکرد بازاریابی را برای برخی پیچیده‌تر می‌کند. تعامل اجتماعی ممکن است بسیار بالا باشد، اما اگر نتوانید آن را به درآمدزایی واقعی مرتبط کنید، چیزی را به غیر بازاریاب ها نشان نمی دهد. می‌دانید که بهبود آگاهی از برند عالی است، اما بسیاری آن را در مقایسه با نتایج مالی ملموسی که بخش فروش ایجاد می‌کند، بی‌معنی می‌دانند. در نتیجه بازاریابی همیشه جدی گرفته نمی شود.

بنابراین، می‌دانید که اثبات به ذینفعان کسب‌وکار اهمیت فزاینده‌ای دارد که دپارتمان شما به موفقیت کلی کسب‌وکار کمک می‌کند، اما متأسفانه، می‌تواند کاری دشوار به نظر برسد. به خصوص در مورد انبوهی از اطلاعات که باید برای یافتن داده‌هایی که از شما پشتیبانی می‌کنند، جستجو کنید. اما خوشبختانه، می تواند ساده تر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد.

برای شروع، اگر فقط با داده‌های بخش خود کار می‌کنید، از دیدن چیزها در زمینه تصویر بزرگ‌تر غافل خواهید شد. کلید اصلی موفقیت این است که معیارهای بازاریابی خود را با نتایج مالی مرتبط ترکیب کنید تا به ذینفعان کسب و کار نشان دهید که چگونه فعالیت های شما به درآمدزایی کمک می کند.

برای شروع، در اینجا سه ​​معیار وجود دارد که معیارهای بازاریابی شما را به معیارهای مالی تبدیل می کند که رئیس شما به آنها اهمیت می دهد.

هزینه جذب مشتری (CAC)
چقدر برای مشتری جدید پرداخت می کنیم.
با محاسبه هزینه های جذب مشتری (CAC)، می توانید نشان دهید که کدام کانال های جدید استراتژی بازاریابی شما موثرتر هستند. در حالی که محاسبه CAC کلی ایده خوبی است، باید این کار را برای هر کانال به صورت جداگانه نیز انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید به سرعت متوجه شوید که تلاش‌های بازاریابی شما در کجا موفقیت‌آمیز بوده و بودجه‌ها به طور مؤثرتری هزینه می‌شوند.
هزینه اکتساب مشتری = هزینه ای که برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در هر کانال صرف می شود / تعداد مشتریانی که در طول مدت مشابه در همان کانال به دست آورده اند.
زمان پرداخت CAC
چقدر طول می کشد تا یک مشتری سودآور شود.

هنگامی که می دانید کدام کانال ها برای جذب مشتریان جدید موثرتر هستند، زمان آن فرا رسیده است که بفهمید این مشتریان جدید چه زمانی سودآور خواهند شد. زمان بازپرداخت CAC نشان‌دهنده تعداد ماه‌هایی است که طول می‌کشد تا هزینه خرید بازیابی شود و بنابراین نقطه‌ای را به شما می‌گوید که در آن شروع به کسب درآمد از هر فعالیت بازاریابی خواهید کرد.
زمان پرداخت CAC = CAC / درآمد ماهانه = زمان پرداخت CAC
بازگشت سرمایه
چقدر از سرمایه گذاری هایمان درآمد داریم.
یک معیار کلیدی که رئیس شما به طور خاص به آن علاقه مند است بازگشت سرمایه (ROI) است، این نشان دهنده توانایی بازاریابی برای ایجاد درآمد بیشتر از هزینه ای است که برای یک فعالیت خرج می کند. هدف بازاریابی افزایش فروش است، اما کمپین های بازاریابی به طور کلی برای انجام بیشتر از این طراحی شده اند. این اغلب یک فرآیند طولانی مدت با چندین نقطه تماس در سفر مشتری است که ارزیابی و تعیین ROI را دشوار می کند. با این حال، اندازه گیری رشد فروش بخشی از کار را برای شما انجام می دهد. با مقایسه ROI از ماه‌ها قبل از راه‌اندازی کمپین با ROI از ماه‌ها پس از کمپین، بازده تلاش‌های بازاریابی شما از نظر فروش قابل مشاهده است.
ROI = ((رشد فروش – میانگین رشد فروش ارگانیک) – هزینه های بازاریابی) / هزینه های بازاریابی

با این معیارهای کلیدی و اهداف همراه، می‌توانید تمام داده‌های خود را به بینش‌های ارزشمند تبدیل کنید تا به ذینفعان کسب‌وکار کمک کنید تصویر واضح‌تری از عملکرد بخش بازاریابی شما به دست آورند.

درباره اینکه چگونه داده‌هایتان می‌توانند به شما در محافظت از بخش خود در کسب و کار کمک کنند، بیشتر بیاموزید و بررسی کنید آخرین کاغذ سفید ما: ROI بازاریابی شما: ریسک عدم اقدام در مقابل بازده سرمایه.

هم اکنون دانلود کنید >>




دیدگاهتان را بنویسید