محاسبه ROI رسانه های اجتماعی: فرمول گام به گام


لایک عالیه همه ما لایک ها را دوست داریم و همه ما به اشتراک گذاری، فالو و ریتوییت ها را دوست داریم. مشکل این است که تعداد لایک ها یا توییت هایی که حساب های اجتماعی شما دریافت می کنند، تنها بخشی از تصویر است. چیزی که واقعاً باید بدانید این است که این درگیری چقدر سوزن را حرکت می دهد.

اما محاسبه ROI بازاریابی اجتماعی شما بازی آسانی نیست. در واقع، ممکن است کاملاً غیرممکن به نظر برسد. اگر در تلاش برای نشان دادن ارزش بازاریابی رسانه های اجتماعی خود هستید، تنها نیستید. همانطور که مشخص است، 60٪ از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند اندازه گیری بازگشت سرمایه اجتماعی بزرگترین چالشی است که با آن روبرو هستند، و 50٪ از بازاریابان به طور کلی برای اتصال تعامل به خط نهایی تلاش می کنند. این تعداد زیادی از مردم است. و دقیقاً به همین دلیل است که ردیابی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما از کلیک تا پول نقد می تواند واقعاً مزیت رقابتی به شرکت شما بدهد.

16-blog-featured-social-roi-2-675x400

گزارش را دانلود کنید

ما «3 مرحله قطعی برای اثبات بازگشت سرمایه اجتماعی» را ایجاد کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم هر دلار را از سرمایه‌گذاری گرفته تا مشارکت و درآمد ردیابی کنید، از جمله:

نحوه ردیابی سرمایه گذاری در کانال ها

کمپین های بازاریابی شما در یک کانال قرار نمی گیرند و کمپین های اجتماعی شما هم نیستند. توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین – چیزهای زیادی برای پیگیری وجود دارد. هزینه‌های طراحان، مدیران اجتماعی و نرم‌افزار را به آن اضافه کنید، و چیزهای زیادی برای دستکاری وجود دارد. بدون یک دید کلی از هر دلاری که وارد کانال های اجتماعی شما می شود، محاسبه درآمد حاصل از آنها غیرممکن است.

نحوه اندازه گیری مشارکت درآمد

نه هر کلیکی درآمد ایجاد می کند و نه هر لایک روی نتیجه تاثیر می گذارد. اما دانستن اینکه چه کسی این کار را انجام می دهد و چگونه آن را انجام می دهد بسیار بزرگ است. برای مثال، با ردیابی هر تعامل در طول کل سفر مشتری، از کلیک‌های توییتر که منجر به نمایش وبلاگ و اشتراک در خبرنامه می‌شود، می‌توانید تصویر واضحی از تأثیر واقعی کمپین‌های اجتماعی خود دریافت کنید.

نحوه محاسبه بازگشت سرمایه بین کانالی

هنگامی که بخش سخت را دارید – بدست آوردن اعداد – محاسبه درآمد خود در برابر هزینه های سرمایه گذاری به بخش آسان تبدیل می شود. با تقسیم درآمد هر کانال بر هزینه ای که صرف آن شده است، اکنون یک رقم قابل قبول دارید که می توانید از آن برای اثبات ارزش کمپین های اجتماعی خود استفاده کنید و بودجه بیشتری را در آینده اختصاص دهید، که به نوبه خود به شما آزادی عمل می دهد. ریسک کنید و تصمیمات خلاقانه بگیرید.




دیدگاهتان را بنویسید