پیوند دادن 5 معیار کلیدی بازاریابی به نتایج کسب و کار


به عنوان یک بازاریاب، روزانه تعدادی KPI مختلف را مشاهده می کنید. شما شماره تبلیغات، اعداد ترافیک وب، تعامل در رسانه های اجتماعی، CTR و نرخ های باز را دارید. اما آیا می‌توانید یک قدم به عقب بردارید تا به همه این بینش‌ها نگاه کنید و تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه در آینده برای بهبود سفر مشتری خود می‌توانید انجام دهید، بگیرید؟ آیا می دانید چگونه به طور کلی ارزیابی کنید که آیا تلاش های بازاریابی شما در جهت درست پیش می رود؟

برای تعیین عملکرد کلی فعالیت های بازاریابی خود، مهم است که به اصول اولیه بازگردید: کمپین های بازاریابی شما برای حمایت از اهداف سازمان شما وجود دارد. بنابراین، شاخص های کلیدی باید به جای تبدیل شدن به اعداد مجزا، پیشرفت به سوی این اهداف را بسنجند. آفلاین یا آنلاین، کوتاه مدت یا بلند مدت، نگاه کردن به مجموعه مناسب KPI برای تصمیم گیری بهتر ضروری است. در اینجا KPIهایی هستند که باید به عنوان اولویت روی آنها تمرکز کنید:

  1. نسبت ترافیک به وب سایت

درک ترافیک وب سایت شما ضروری است زیرا دوباره می توانید آن را به کانال هایی که به شما کمک می کند کاربران را به وب سایت خود هدایت کنید، ردیابی کنید. اگر ترافیک شما ثابت یا در حال افزایش است، اما منجر به تعداد کمی سرنخ می شود، به احتمال زیاد سایت شما برخی از اطلاعات را از دست داده است یا UX آن به توجه شما نیاز دارد. به یاد داشته باشید، مانند سایر شاخص‌های کلیدی عملکرد، این معیار اگر جدا از معیارهای دیگر تفسیر شود، بینش معتبری ارائه نمی‌کند.

  1. نرخ تبدیل صفحه فرود

صفحات فرود برای جذب بازدیدکنندگان طراحی شده اند، چه پر کردن فرم، اشتراک در خبرنامه یا حتی خرید یک محصول باشد. آنها بهترین گواه بر این هستند که محتوای شما با مخاطبان هدف شما طنین انداز می شود. صفحات فرود کمپین همچنین ابزار عالی برای آزمایش اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست، به عنوان مثال. آیا “دکمه دانلود” می تواند واضح تر باشد؟ قالب باید بالاتر باشه؟ آزمایش A/B این ویژگی‌ها می‌تواند به شما در درک عواملی که نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد و تجربه جذاب‌تری برای مشتریانتان ایجاد می‌کند کمک کند.

  1. هزینه جذب مشتری (CAC)

داشتن تعداد زیادی بازدیدکننده و دسترسی گسترده بسیار عالی است، اما تبدیل این سرنخ ها به مشتریان پولی اغلب یک کار چالش برانگیز است. هزینه های جذب مشتری هزینه هایی است که برای ایجاد این تحول انجام می شود. شما باید به طور منظم CAC را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که آن را برای هزینه هر خرید برای هر کانال فیلتر کرده اید – سپس در کانال هایی سرمایه گذاری کنید که سرنخ های واجد شرایط تولید می کنند. فراموش نکنید همچنین بررسی کنید که این مشتریان چه نوع “ارزشی” در طول عمر خود ایجاد می کنند. ممکن است کانال‌های گران‌تر را کاهش دهید و در عوض بیشتر در شبکه‌های اجتماعی که ارزان‌تر هستند خرج کنید، اما اگر مشتریانی که از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی می‌آیند کمتر برای کسب‌وکار شما هزینه می‌کنند یا احتمالاً فقط یک آزمایش رایگان سریع انجام می‌دهند و ادامه می‌دهند، مهم نیست. .

  1. ارزش طول عمر مشتری (یا نرخ ریزش)

CLV صرفاً ارزش کل مشتری برای کسب و کار برای کل رابطه آنهاست. این معیار بسیار مهمی است زیرا به شما امکان می‌دهد تحلیل کنید کدام کانال‌ها مشتریانی را تولید می‌کنند که بیشترین درآمد را برای کسب‌وکار به ارمغان می‌آورند. برای محاسبه آن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که درآمد مشتری و منهای هزینه های جذب مشتری و خدمات را در نظر بگیرید.

  1. بازده سرمایه گذاری بازاریابی (ROI)

جام مقدس همه KPIهای بازاریابی. ROI بازاریابی نشان می‌دهد که یک کمپین بازاریابی در مقایسه با هزینه‌هایش چقدر درآمد کسب کرده است. بینش ROI به شما امکان می دهد کیفیت و موفقیت کمپین های بازاریابی خود را به درستی ارزیابی کنید و آن را در گزارش های دوره ای خود ضروری می کند. برای بازاریابان سخت است که به آن دست پیدا کنند، زیرا داده های پراکنده در کل بخش و سازمان، ایجاد یک رقم ROI قابل اعتماد را دشوار می کند. بهترین شرط شما این است که از پلتفرمی استفاده کنید که تمام داده های مورد نیاز برای تعیین ROI خود را در یک مکان ارائه دهد.

همه را کنار هم گذاشتن
پیوند دادن KPIها به یکدیگر، و همچنین اعداد تجاری گسترده‌تر، تنها راهی است که می‌توانید موفقیت بازاریابی را به‌طور قابل اعتماد اندازه‌گیری، گزارش و پیش‌بینی کنید. سفر مشتری شما می تواند طولانی یا نسبتا کوتاه باشد – در هر صورت، تجربه آنها باید بهینه شود. به همین ترتیب، شما به یک ابزار قابل اعتماد نیاز دارید که تمام اطلاعات منابع داده متفاوت شما را به هم پیوند دهد تا بتوانید تصمیمات استراتژیک را حول داده های زمان واقعی متمرکز کنید و سهم بازاریابی را در نتیجه نهایی نشان دهید.

برای اطلاع از نحوه انجام این کار، آخرین مقاله سفید ما را بررسی کنید: ROI بازاریابی شما: ریسک عدم اقدام در مقابل بازده سرمایه.

اکنون دانلود کنید




دیدگاهتان را بنویسید