/ تسلط بر بازاریابی رویداد
|
|
|
من همیشه نسبت به بازاریابی نمایشگاهی کمی شک داشتم. به نظر من اکثر شرکت کنندگان برای جشن شرکت می آیند، نه برای ارزیابی جدی فروشندگان. اما طی دو سال گذشته در Domo، آموختهام که ارزش تعامل چهره به چهره اغلب از هزینه آن بیشتر است. در واقع، ارتباطات شخصی تنها موثرترین راه برای بستن کسب و کار بزرگ است.
هنگام ارزیابی بازگشت سرمایه شرکت در رویدادهای خاص، انواع دسته بندی های زیر را در نظر بگیرید:
- جلسات انفرادی. رویدادهای دوستیابی سرعت ممکن است قالب رویداد مورد علاقه من باشد. فروشنده مکالمه خصوصی با مخاطب هدف خود را تضمین می کند و هر دو طرف می دانند که این یک آگهی تجاری است، بنابراین نیازی به رقصیدن در مورد چیزهای واضح نیست. راز موفقیت در چنین رویدادهایی این است که بهترین تاریخ ها را به دست آورید از قبل. تحقیق در مورد شرکت کنندگان قبل از نمایشگاه بسیار مهم است.
- اجلاس های کوچک و هدفمند. اگر مانند یک کنفرانس یک به یک رفتار شود، این نوع رویدادها می توانند بازگشت سرمایه بالایی را به شما ارائه دهند. اما باز هم، ضروری است که از قبل با شرکت کنندگان تماس بگیرید تا تعداد قابل توجهی از جلسات را تنظیم کنید. یک مکان ملاقات خصوصی و یک تیم فروش گرسنه نیز کلید موفقیت هستند.
- نمایشگاه های تجاری غول پیکر. این سخت ترین مکان برای دستیابی به ROI قابل قبول است. اگرچه هرگز سرمایهگذاری خوبی برای تولید تقاضای فوری نیست، اما نمایشگاههای تجاری میتوانند از منظر برندسازی ارزش هر پنی را داشته باشند. شما ممکن است یک میلیارد دلار (این یک اصطلاح فنی است) برای یک بازی برتر نداشته باشید، اما می توانید برخی از تاکتیک های بازاریابی چریکی بسیار خلاقانه را اجرا کنید که می تواند به همان اندازه خوب باشد، اگر نه بهتر. یکی از نمونه های مورد علاقه من در این مورد، «تیم خیابانی» Domo در Dreamforce بود. با لباس آبی Domo، قهوه مارک استارباکس را صبح و ردبول را بعدازظهر، درست در خارج از محل کنفرانس توزیع کردیم. نام تجاری ما همه جا بود – حتی پلیس راهنمایی و رانندگی آن را خیس کرد (عکس را ببینید). تعداد سرنخ هایی را که به خانه آوردیم سه برابر کردیم، همه به قیمت یک فنجان جو.
همه رویدادها یکسان ایجاد نمی شوند، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد شرکت و شرکت در کدام یک، این نکات ظریف را در نظر داشته باشید. صرف نظر از نوع رویداد، ROI شما به سه عامل کلیدی بستگی دارد:
- خلاقیت. اگر می خواهید مورد توجه قرار بگیرید – و سپس به خاطر بسپارید – باید از همه افراد دیگر متمایز شوید. این به معنای کمی ریسک خلاقانه است، بنابراین شروع به کشف طرح های مبتکرانه پایه، پیام های تیز و هدیه منحصر به فرد کنید. با شکستن قالب، شما بحث شهر خواهید شد.
- تعامل قبل و بعد از نمایش. من نمی توانم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنم – گفتگوهای قبل از نمایش با شرکت کنندگان برای اطمینان از اینکه بهترین تعامل در خود رویداد اتفاق می افتد ضروری است. پیگیری بعد از نمایش نیز حیاتی است. مهم نیست که رویداد چقدر عالی اجرا می شود، اگر هرگز معامله ای را نبندید، بازگشت سرمایه (ROI) شما کاهش می یابد.
- اندازه گیری و ردیابی. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت بازاریابی رویداد اندازه گیری همه چیز است. کدام قالب های رویداد بهتر عمل می کنند؟ کدام نماینده فروش در کدام کارکرد موفق تر است؟ کدام نوع محتوای بعدی بهترین عملکرد را دارد؟ همه چیز در مورد رویداد باید اندازه گیری شود تا ROI به حداکثر برسد.
شخصی بهترین راه برای انجام تجارت است و خوشبختانه رویدادها به بازاریابان این امکان را می دهند که هر دو را انجام دهند. شروع به فشار دادن مرزها کنید و این تلاش ها را دنبال کنید. مطمئناً، من سفر گاه به گاه به وگاس را برای قمار و اورلاندو را برای دنیای دیزنی دوست دارم، اما ترجیح میدهم از این “چرند شرکتی” برای بازده بازاریابی جامد استفاده کنم.
این مقاله در اصل توسط هدر زینچاک، مدیر ارشد فناوری، در لینکدین منتشر شده است.
|