در مصاحبه اخیر، مت مورفی، شریک کلی Kleiner Perkins Caufield Byers (KPCB) برداشت جالبی از رشد و جهت گیری شرکت های فناوری به اشتراک گذاشت.
به بیان ساده، مورفی معتقد است که شرکت های فناوری که جهان را تغییر می دهند، آنهایی هستند که سرمایه گذاری را از طریق سهام خصوصی به جای سهام دولتی افزایش می دهند. (ارتباط احتمالاً مربوط به روشی که آنها به نوآوری دارند.) بسیاری از شرکتهایی که اکنون ارزشهای بالایی را در بازار سهام خصوصی جذب میکنند، آنهایی هستند که از قدرت رایانش ابری برای ارائه راهحلهایی با چرخههای فروش و پیادهسازی کوتاهتر استفاده میکنند.
غلبه بر موانع فرزندخواندگی
رایانش ابری هیجان انگیز است. حتی ممکن است “جهان را تغییر دهد”، همانطور که مورفی آن را توصیف می کند. اما بدون موانعی برای پذیرش، که شامل نگرانیهای امنیتی و هزینهای است، نبوده است.
اما همانطور که مورفی اشاره می کند، محبوبیت در حال افزایش است و سرمایه گذاری ثابت می کند که نگرانی های بازار مانند گذشته رایج نیست. موانع پذیرش توسط عوامل زیر کاهش می یابد:
- گزینه هایی برای آزمایش تقریباً فوری
- بدون قرارداد مشاوره و اجرا در محل
- امکان فروش و استقرار با مشارکت کمتر IT
مدیران امروزی به دنبال راهحلهای مبتنی بر ابر برای نتایج سریع هستند و در عین حال هزینههای سرمایه و هزینههای فرصت را به حداقل میرسانند. رایانش ابری با نتایج چشمگیر آنها را در همه زمینه ها ملاقات می کند.
استقرار سریعتر، زمان سریعتر برای بینش.
به جای نیاز به چرخههای طولانی فروش از طریق فرآیند تدارکات فناوری اطلاعات، یک مدیر اجرایی میتواند با نوع جدیدی از راهحلهای مبتنی بر ابر با حداقل زمان صرف شده برای تدارکات و پیادهسازی راهاندازی کند. سرعت اجرا به بهینه سازی بازده چنین سرمایه گذاری هایی کمک می کند. هر شرکتی چقدر می تواند صبر کند تا ببیند آیا یک سرویس جدید نتیجه می دهد یا خیر؟
اگر یک شرکت به دنبال راه حلی باشد که به آنها کمک کند تا بدانند کسب و کارشان چگونه است یا از طریق هوش تجاری و تجزیه و تحلیل کارایی بیشتری کسب کنند، این مطمئناً درست است. شرکتها چقدر میتوانند از پس سرمایهگذاریهای بزرگی برآیند که ممکن است در نهایت شکست بخورند؟
اهمیت “سرعت بینش” در ارزیابی راه حل های هوش تجاری بسیار مهم است. یک تیم اجرایی چقدر سریع می تواند ارزش سرمایه گذاری خود را در تصمیم گیری آگاهانه تر درک کند؟ سرعتی که یک شرکت می تواند راه اندازی شود و اطلاعات جدید به دست آورد، همچنین منجر به کاهش هزینه های اجرا و تصمیمات بد کمتر می شود. درک چگونگی دستیابی به سرعت در ارزیابی راه حل های هوش تجاری و مبادلات احتمالی بسیار مهم است.
جلو افتادن از بقیه
کارآفرینان بلندپرواز می توانند ببینند که پول به کجا می رود، و این بدان معناست که انواع شرکت های جدید در حال ظهور هستند.
در اینجا چند زمینه وجود دارد که باید هنگام انتخاب راه حلی که به شما کمک می کند به سرعت از فروش به پیاده سازی به بینش های تازه و جدید بروید، به دنبال آنها باشید:
- ادغام آسان داده ها: راه حل باید بتواند با داده های شما یکپارچه شود، صرف نظر از اینکه در حال حاضر در کجا قرار دارد یا چگونه به آن دسترسی دارید.
- گزینه های پیش نمایش: یک راه حل قوی باید ده ها گزینه نمودار و تجسم را در اختیار شما قرار دهد که به هر کسی اجازه می دهد به سرعت داده ها را به روش های جدید ببیند.
- بهترین شیوه ها – فراتر از قابلیتهای فنی، ارائهدهنده راهحل شما باید بهترین شیوهها، فرآیندها یا خدمات حرفهای را ارائه دهد که از تجربه پیادهسازی صدها مشتری با نیازهای مشابه ناشی میشود.
چرا من واقعاً کارم را دوست دارم.
بهعنوان عضوی از تیم مدیریت محصول، فکر میکنم ادامه تمرکز بر نیاز مشتری برای دریافت بینش و تصمیمگیری در سریعترین زمان ممکن، چالش بزرگی برای محصول است.
تسریع در “سرعت بینش” شرکت چیزی است که Domo را از سایر شرکتهای موجود در فضای BI متمایز میکند. درست مانند هنگام ارزیابی خودروهای اسپرت، هنگام مقایسه راه حل های BI، سرعت قطعا جذاب است. و این هدف از خدمات ماست. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که راه حل های هوش تجاری چیزی جز جذاب هستند، Domo از راه خود برای تصمیم گیری اجرایی “سکسی به عنوان یک سرویس” تلاش می کند.