به عنوان یک مدیر عامل، کلمات یا عبارات سرسام آور من را هیجان زده نمی کند. من ترجیح میدهم پول را به مشتریانم نشان دهم تا یک کلمه اختصاری یا کلیدواژه جدید.
امروزه به نظر می رسد داده های بزرگ یکی از پرحاشیه ترین اصطلاحات در فناوری است. این پاورپوینت بود و در اتاق های کنفرانس تا حد مرگ وایت برد. رسانه های فناوری از آن به عنوان اتفاق بزرگ بعدی استقبال می کنند. استارتآپهای داغ میلیونها دلار از سرمایهگذاران خطرپذیر گرفتند. کنفرانس های داده های بزرگ فراوان است. و شرکت ها در همه جا روی استراتژی های کلان داده خود کار می کنند.
حالا اشتباه نکن کلان داده واقعی است. من در سال 2002 کلان داده داشتم، بنابراین صحبت های بزرگ در مورد کلان داده ها را می توان بیش از یک دهه در نظر گرفت، و برای بسیاری از شرکت ها هنوز هم همین است: صحبت کردن.
بسیاری از شرکتها درد کلان داده را احساس کردهاند – هزینههای زیادی برای ردیابی و ذخیره آنها صرف میکنند. با این حال، مهم ترین مرحله در واقع استفاده از آن است. Domo از یک گزارش تحقیقاتی جدید از خدمات تحقیقاتی بلومبرگ Businessweek در مورد “درآمد کردن با داده های بزرگ” حمایت کرد زیرا ما می خواستیم بدانیم چگونه برخی از شرکت ها داده های بزرگ را به یک مزیت تجاری واقعی تبدیل می کنند. این تحقیق همچنین با مأموریت ما در Domo همسو است – کمک به شرکتها برای بدست آوردن ارزش واقعی از دهها میلیارد دلاری که صرف جمعآوری و ذخیره اطلاعات مربوط به کسبوکارشان میشود.
این گزارش نشان می دهد که داده های بزرگ جادوی سیاه نیستند. چه سازنده ای باشید که به دنبال بهبود حاشیه سود خود هستید یا یک شرکت بهداشتی و درمانی که به دنبال بهبود کیفیت مراقبت شما و در عین حال کاهش هزینه های تحویل شما است، فرصتی برای تبدیل اطلاعات کسب و کار خود به دلارهای کلان وجود دارد.
اغلب از من می پرسند که چرا اکنون زمان آن فرا رسیده است که شرکت ها در نهایت از انبوهی از داده هایی که در مورد کسب و کار خود جمع آوری کرده اند، ارزش کسب کنند. پاسخ به این سوال آسان است: فناوری بالاخره این امکان را فراهم کرده است. پذیرش رایانش ابری سازمانی (یک عبارت دیگر) دسترسی بی سابقه ای به اطلاعات کسب و کار را بدون اضافه کردن فشار اضافی بر IT امکان پذیر کرده است. گروه گارتنر پیشبینی میکند که تنها در سال 2012 بیش از 109 میلیارد دلار برای خدمات ابری هزینه خواهد شد. راه حل های قدرتمند و سودآور
به یاد دارم یک بار، حدود سال 2004 یا 2005 بود، والمارت از ما خواست که API های خود را فاش کنیم و ما گفتیم نه. ما می ترسیدیم که اگر مشتریان بتوانند در جای دیگری به ما دسترسی داشته باشند، دیگر نیازی به بازدید از پلت فرم ما نداشته باشند. در این روزگار، اگر میخواهید شرکت نرمافزاری شما در سال آینده وجود داشته باشد، هرگز نمیتوانید و نباید انتظار داشته باشید که از این طرز فکر خلاص شوید. شرکت های نرم افزاری باید API ها را افشا کنند زیرا فناوری سازمانی در حال تبدیل شدن به یک اکوسیستم بزرگ و متصل است.
ما از شما استقبال می کنیم که یک نسخه از گزارش را دانلود کنید و نظر خود را با ما در میان بگذارید. اگرچه دادههای بزرگ امروز واژهای مهم است، اما ما معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که دادههای بزرگ شروع به ارائه ارزش بزرگ کنند.