ایموجی ها زبان بدن جدید هستند


برخی استدلال می کنند که برخی از احساسات، عبارات و تجربیات انسانی وجود دارد که به معنای واقعی کلمه نمی توان آنها را با کلمات توصیف کرد. اما آیا می توان برخی از آنها را – شاید – با شکلک ها توصیف کرد؟

در سال 2018، ما از طریق کلام مکتوب بسیار بیشتر از هر زمان دیگری ارتباط برقرار می کنیم. ارتباط چهره به چهره رو به افول است. مردم در هر زمان به راحتی می توانند پیامک و ایمیل ارسال کنند، اما بسیاری از ما از فکر تماس تلفنی عصبانی می شویم. مجموعه کاملا جدیدی از مهارت های اجتماعی در حال توسعه است و بسیاری از آنها دیجیتالی هستند.

شکلک ها در اواخر دهه 1990 توسط یک شرکت ارتباطات ژاپنی ایجاد شدند، در سال 2011 در یک صفحه کلید استاندارد برای iOS 5 وارد شدند و در سال 2017 بیش از شش میلیارد شکلک هر روز از طریق تلفن های هوشمند ارسال می شود. سوزان هرینگ، استاد علوم اطلاعات و زبان شناسی در دانشگاه ایندیانا، عصر ایموجی را “مرحله جدیدی از توسعه زبان” نامید. همانطور که Vyvyan Evans گفت، همراه با زبان، “Emoji به ما امکان می دهد لحن را بهتر بیان کنیم و نشانه های احساسی را ارائه دهیم، و این به ما امکان می دهد تا جریان فعلی اطلاعات را بهتر مدیریت کنیم و آنچه را که کلمات قرار است منتقل کنند، تفسیر کنیم.”

در حالی که شکلک ها آن را به تنهایی به عنوان یک زبان تبدیل نمی کنند، آنها به ویژه زمانی مفید هستند که کلمات به تنهایی کار را انجام ندهند – یا شاید زمانی که استفاده از کلمات بیش از آنچه ما آماده و مایل به گفتن هستیم بیان می کند. امروزه، شکلک‌ها اغلب برای جایگزینی، اصلاح یا تفسیر مجدد ارتباطات زبانی استفاده می‌شوند، که باعث می‌شود ژان ام تونگ به این نتیجه برسد که «در دهه آینده، ممکن است بزرگسالان بیشتری را ببینیم که فقط شکلک‌های مناسب را برای یک موقعیت خاص می‌دانند، اما درست را نه. حالت چهره افراد.”

در سال 2016، فیس‌بوک Reactions را معرفی کرد، یک سری از گزینه‌های شکلک مانند برای هر پست – ویژگی که به نظر این نویسنده تقریباً کپی دقیقی از نمودارهای مقیاس درد است که به بیماران بیمارستان داده می‌شود. اکنون می‌توانید با کلیک کردن روی ایموجی که به شما احساس می‌کند، به یک پست فیسبوک واکنش نشان دهید. “به نظر می رسد که این پست چقدر می پرسد فیس بوک – و انتظار پاسخ با کلمات نیست، فقط شکلک ها است؟”

طبق یک تخمین، 70 درصد معنای تعامل ما با دیگران از نشانه های غیرکلامی ناشی می شود – مانند زبان بدن، حرکات، میزان نزدیکی ما به یکدیگر و لمس فیزیکی. از نظر آماری، اکنون بیشتر از همیشه زمان خود را تنها می گذرانیم – کمتر با صدای بلند صحبت می کنیم، بیشتر پیامک می فرستیم، به صفحه نمایش خود خیره می شویم. دقیقاً چگونه هر نوع سیگنال غیرکلامی و غیر زبانی را ارسال می کنیم؟ درست زمانی که فناوری توانایی ما در بیان احساسات را تهدید کرد، ما راه دیگری را برای انجام این کار فعال کردیم: از طریق شکلک ها. (ایموجی قلب شکسته؟)

اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل، Allo، سلفی‌های شما را به برچسب‌های ایموجی تبدیل می‌کند. طبق گزارش‌ها، الگوریتم‌ها و فناوری‌های یادگیری ماشینی که این کار را انجام می‌دهند، فوق‌العاده قدرتمند هستند و توانایی تولید 563 کوادریلیون چهره مختلف را دارند. گوگل از یک برنامه کامپیوتری استفاده می کند که مغز انسان را شبیه سازی می کند تا چهره شما را بسازد.

آیفون 8 دارای Animoji است که از حسگرهای صورت سه بعدی برای ایجاد شکلک های متحرک سه بعدی سفارشی بر اساس حرکات صورت شما استفاده می کند. انیموجی ها به عنوان پیام های متحرک شخصی سازی شده توصیف می شوند که صدای شما را با دیجیتالی کردن حالات چهره شما منتقل می کنند. و آن‌ها مستقیماً در برنامه پیام‌رسانی تلفن شما ایجاد می‌شوند—سخت‌افزار حسگر ردیابی چهره سه‌بعدی می‌تواند حالات چهره شما را در زمان واقعی ثبت کند و آن‌ها را در محل متحرک کند. احساس می‌شود هم نسخه انسانی‌تر شکلک‌ها و هم نسخه رایانه‌ای‌تر یک انسان – توانایی ارسال ارتباط غیرکلامی از طریق حالات چهره، اما آن حالات چهره از طریق یک نسخه شکلک متحرک و سخنگو از خودتان.

شکلک ها مجموعه ای سرگرم کننده و احساسی از نمادها هستند که به توصیف چیزهایی کمک می کنند که کاملاً قابل نوشتن نیستند. شکلک ها، نه یک زبان کامل اما نزدیک، اغلب می توانند آنچه را که کلمات نمی توانند و سیگنال های غیرکلامی همیشه دارند را بیان کنند. اکنون می‌توانیم شکلک‌ها را با چهره‌های خود مطابقت دهیم و آنها را با چهره واقعی مبادله کنیم. و از سال 2017 و آیفون 8، می‌توانیم مستقیماً از طریق دهان ایموجی صحبت کنیم در حالی که حالات صورت ما را تقلید می‌کند. (اموجی دختر شانه بالا انداختن)

این فقط شکلک ها نیستند که نحوه تعامل ما با یکدیگر را به صورت آنلاین و از طریق متن تغییر می دهند – بلکه هر پلتفرمی است که در آن شکلک ها استفاده می شود، از فیس بوک به پایین – و هر بیت داده جمع آوری شده در آن پلتفرم ها. Domo به شما کمک می‌کند تا از طریق داده‌های زنده، تجربه‌ای عالی را برای هر کانال ایجاد کنید، بنابراین می‌توانید استراتژی خود را با پیش‌بینی اینکه مخاطبانتان دقیقاً با چه چیزی درگیر خواهند شد، شکل دهید.




دیدگاهتان را بنویسید