واکنش های کارمندان #domosocial جالب، الهام بخش و آموزنده بود. ما بازخورد مستقیم و صادقانه دریافت می کنیم. علاوه بر گپ زدن در دفتر و توییتر، از کارمندان خواستیم که در طول جلسه آغازین و در یک نظرسنجی به ما بگویند که چه فکری میکنند – مثبت، منفی، و همه چیز در این بین. و همه چیز را به ما می دهند.
اردوگاه قابل توجهی از مردم در اینجا وجود دارد که در مورد آزمایش هیجان زده هستند. آنها جاز هستند که بخشی از کاری باشند که قبلاً انجام نشده است. دیگران برای یادگیری چیزهای جدید هیجان زده هستند. یکی از داستان های مورد علاقه من درباره کارمند جدیدی است که هرگز از توییتر استفاده نکرده است. او با پریدن مستقیم، اولین توییت خود را برای فالوورهای صفر خود ارسال کرد. بدون مخاطب، اما چه کسی اهمیت می دهد. او آن را فرستاد. و این هدف بود. ستاره راک در کتاب من اگر می خواهید این چیزها را یاد بگیرید، باید از یک جایی شروع کنید.
در طرف دیگر طیف تجربه، ما چند معلم اجتماعی داریم که میدانستم در کارهای روزانهشان عالی هستند، اما قدرت اجتماعیشان در سایهها پنهان شده بود. برای مثال، یکی از کارمندان ما، کیک استارتر خود را به نام Tipping Bucket، یک پلتفرم تامین مالی جمعی برای سازمان های غیرانتفاعی محلی راه اندازی کرد. او مرتباً برای سخنرانی در مورد ساختمان جامعه دعوت می شود. آن را دوست دارم عالی است و او همچنین واقعا نامزد است.
افراد دیگر به وضوح از اینکه ما این برنامه را به یک ابتکار در سطح شرکت تبدیل می کنیم خوشحال نیستند. نگرانی های مربوط به حریم خصوصی، ورود بورگ، تعقیب کنندگان دوست پسر سابق و اجبار در جدیدترین طرح بازاریابی برخی از نظرات و احساسات واقعی افرادی است که نگرانی ها و تردیدهایی دارند. ما حتی از افرادی خارج از Domo شنیدیم که برخی از احساسات خود را به کارمندان ابراز کردند که این آزمایش راه درستی برای یادگیری افراد در مورد شبکه های اجتماعی نیست. ما همچنین شنیده ایم که در رسانه های اجتماعی خوب نیستیم. خوب، یک چیز وجود دارد که می توانم با اطمینان بگویم: وقتی کارمان تمام شد، خیلی بهتر خواهیم شد.
اما من نمیخواهم هدف این آزمایش را فراموش کنم، یعنی ترغیب مردم به استفاده و یادگیری فناوریها و پلتفرمهای جدید و کشف چیزهای جدید در این مسیر تا بتوانیم محصولات بهتری را توسعه دهیم و به ما کمک کنیم صنعت را در این زمینه رهبری کنیم. مصرف فناوری اطلاعات آزمایش موفق نخواهد شد مگر اینکه همه را همراهی کنیم. و در حالی که ما یک دسته کامل از معیارها را اندازه میگیریم، معیاری که بیشتر به آن علاقه دارم این است که چند لامپ در سرمان خاموش شد و چگونه از این یادگیری برای بهبود محصولمان استفاده کردیم.
من واقعاً در مورد این آزمایش هیجان زده هستم، و همچنین اگر به اشتراک نگذارم که کمی از مدیر عامل می ترسم، دروغ می گویم. من یک شرکت کامل را تشویق می کنم که شروع به ارائه (و به طور پیش فرض Domo) در آنجا کنند. بنابراین مرور دستورالعملهای رسانههای اجتماعی بخش مهمی از جلسه راهاندازی ما بود. همچنین نظرات صادقانه ای در مورد آنها وجود داشت.
چندین نفر به اشتراک گذاشتند که با دستورالعمل “شما ممکن است نخواهید رئیس خود را در ملاء عام به چالش بکشید” مشکل داشتند زیرا این دستورالعمل مغایر با آداب اجتماعی است. من کاملاً دیدگاه آنها را درک می کنم، اما به اجتماعی با لنز تجاری نگاه می کنم. اگر کارمندان به مدیر عامل یا شرکت خود اعتماد ندارند، چرا مشتریان باید اعتماد کنند؟ در دنیای تجارت، صحنه اجتماعی انجمن مناسبی برای مخالفت با رئیس شما نیست. فقط از تفنگدار بپرسید که خیلی علنی در مورد فرمانده کل قوا اظهار نظر کرد و اخراج شد. مطمئناً، این مارین ممکن است نظرات شخصی بسیار منفی در مورد رئیس جمهور داشته باشد، اما به اشتراک گذاشتن آنها با جهان مناسب نبود. جای اشتباه از نظر اینکه کسی مرا به چالش بکشد، من همه طرفدار آن هستم و میخواهم مردم تفکر مستقل را به Domo بیاورند. من از مردم می خواهم کاری که ما انجام می دهیم را به چالش بکشند و ایده های جدیدی را وارد کنند. اینها دقیقاً همان افرادی هستند که می خواهم اینجا کار کنند. اما من ترجیح می دهم این گفتگوها در داخل شرکت انجام شود تا در صحنه جهانی.
در طول جلسه آغازین #domosocial، کارمندی را صدا زدم که چندین بار در توییتر مرا به چالش کشید. چالشها واقعاً بزرگ نبودند – اما میخواستم به همه اطلاع دهم که انجمنهای بهتری برای این تبادل وجود دارد. در یک سرگرمی خوب، از او مثال زدم و او را به خاطر رفتارهای باورنکردنی اش با یک جایزه Ex Post Facto (در مورد تنها لاتینی که از مدرسه به یاد دارم) عفو کردم. او یک ورزشکار بزرگ بود، این پیام را به دل گرفت و ما اکنون قهرمان DM BFF هستیم. اما مهمتر از آن، بقیه شرکتها بهتر میدانند که چگونه بهعنوان یک سازمان صاف و شفاف و در عین حال که یک جبهه واحد را به عنوان یک کسبوکار ارائه میکنند، ارتباط برقرار کنند.
به طور کلی، یکی از بهترین تشبیه هایی که تا به حال شنیده ام این است که شرکت در شبکه های اجتماعی مانند حضور در صحنه در بزرگترین نمایشگاه تجاری جهان با میلیون ها مشتری و مشتریان بالقوه است. من فکر می کنم این قیاس یکی از بهترین فیلترها برای هدایت رفتار آنلاین شما بدون توجه به نقش شما در شرکت است.
از آنجایی که اولین هفته کامل این آزمایش در حال انجام است، داده های جالبی را مشاهده می کنیم. با ما همراه باشید – ما به زودی اولین اینفوگرافیک خود را منتشر خواهیم کرد که رشد شگفت انگیز را نشان می دهد. من همچنین یک پست در کار دارم در مورد مکالماتی که در دفتر اتفاق می افتد که مطمئناً در هیچ دفتری که قبلاً در آن بوده ام نشنیده ام.
خبرهای خوب همچنان در راه است. من احساس می کنم برخی از چیزهای شگفت انگیز هنوز در راه است. من دائماً خودم را برای واکنش شدید آماده می کنم، اما امیدوارم به رشد و یادگیری ادامه دهیم.