زمانی که من در Omniture بودم، وقتی نوبت به درک روندهای فناوری اجتماعی و پیشرفته میرسید، از شرکتهای بزرگ فناوری بهتر بودیم – قطعاً بهتر از هر شرکت فناوری در یوتا، اما نه به اندازه استارتآپهای تحت حمایت VC در سیلیکون ولی. در Domo، ما تلاش کردهایم تا افراد مناسب را جذب کنیم، و مطمئناً تعداد زیادی از فنآوران پیشرفته و domosapiens بسیار اجتماعی داریم. من میخواهم مطمئن شوم که ما به اندازه هر استارتآپ بسیار داغ دیگری در درک و استفاده از روندهای اجتماعی و فناوری جدید در سراسر شرکت ماهر هستیم.
به همین دلیل است که من واقعاً در مورد آنچه امروز در Domo اتفاق می افتد هیجان زده هستم. من به یک جلسه شرکت زنگ زدم که کمتر از یک ساعت دیگر شروع می شود. این بهعنوان یک بهروزرسانی معمولی شرکت برنامهریزی شده بود – اما این فرض فقط یک حقه بود، ما کاملاً آن را دنبال میکنیم و از جلسه برای راهاندازی یک برنامه هشت هفتهای جدید به نام استفاده میکنیم. #اجتماعی یک آزمایش تا کنون، این برنامه برای همه به جز پنج نفری که روی پرتاب کار می کنند ناشناخته است. برای کارمندان Domo که من را در توییتر دنبال می کنند یا این وبلاگ را دنبال می کنند، این اطلاعیه قبلی و دعوت نامه VIP خود را در نظر بگیرید.
در Domo، ما در خط مقدم تغییر روشی که مردم کسبوکار خود را از طریق مصرفسازی شرکتها تغییر میدهند، هستیم. بنابراین، ضروری است که فناوری های جدید را تا حد امکان از نزدیک بشناسیم. بر این اساس، در #اجتماعی Experiment برنامه جدیدی است که ما ایجاد کردیم تا 100% کارمندان از رسانه های اجتماعی در سراسر شرکت استفاده کنند. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که همه در اینجا درگیر شوند و از فناوری مصرف کننده و اجتماعی بیاموزند. ما معتقدیم که این به ما کمک میکند محصول بهتری توسعه دهیم، ماهیت ویروسی پیشنهادات وب را به طور مؤثرتر درک کنیم، به نمایندگی برند Domo کمک کند و گفتگوهای بهتر با مشتریان را امکانپذیر سازد.
من همیشه عاشق آزمایش با فناوری های جدید بوده ام. در طول این فرآیند، ایدههای محصول جدیدی را کشف کردم و یاد گرفتم که چه چیزی یک تجربه کاربری عالی را ایجاد میکند… از نظر تجربه کاربری، چند برنامه مورد علاقه من عبارتند از Flipboard و Pinterest. هر دو سادگی دارند، بسیار کاربردی هستند و مانند بسیاری از برنامه های اجتماعی، می توانند طرز فکر ما را در مورد فناوری سازمانی به چالش بکشند. من سال ها پیش برای توییتر ثبت نام کردم اما تا همین اواخر فعال نبودم. من در مدت کوتاهی که وبلاگ نویسی کردم و از رسانه های اجتماعی برای پیشبرد تجارت استفاده کردم، چیزهای زیادی یاد گرفتم. من نمی توانم صبر کنم تا تحول خود را ببینم زیرا کل شرکت را وارد هیئت می کنیم. البته، من امیدوارم که این تلاش شفافیت و همکاری بیشتر بین همکاران را ترویج کند – اما عمدتاً به این منظور است که ذهنها را باز کند و افراد را وادار کند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و در عین حال تأثیر مثبتی بر Domo ایجاد کند.
از آنجایی که این اجتماعی است، عزیزم، ما در زمان واقعی می رویم. ما این تجربه را با نشان دادن آنچه در حال انجام آن به تمام دنیا هستیم، به سطح جدیدی میبریم. این اولین مطالعه موردی زنده در نوع خود است. احتمالاً به لحظات ناخوشایندی منجر خواهد شد، اما امیدواریم اگر همه چیز را به اشتراک بگذاریم … زگیل و همه چیز بسیار روشن تر خواهد بود. برای این منظور، ما انتظار داریم که مخالفان… و متنفران… و برخی از این بازخوردها را نیز به اشتراک بگذاریم. ما معیارهای کلیدی را ردیابی کرده و به اشتراک میگذاریم که نشان میدهد چگونه کار میکنیم – چگونه دسترسی خود را افزایش میدهیم، کدام برنامههای اجتماعی در شرکت ما محبوبتر هستند، چه کسانی سازندهترین کاربران اجتماعی هستند و موارد دیگر. امیدواریم شاهد افزایش چشمگیر توییت ها، فالوورها و آگاهی از محصول باشیم.
من به نوعی در مورد آن هیجان زده هستم زیرا فکر می کنم ما داریم کاری را انجام می دهیم که قبلاً هرگز در تجارت انجام نشده است … در هیچ کجا! این تنها به دلیل ترکیب فناوری و اندازه شرکت و توجه و علاقه ای است که مردم امیدواریم به کسب و کار ما داشته باشند. از نظر فرآیندها و سختگیری هاروارد بیزینس ریویو، من قبلاً مطالعات موردی را دیدهام و شفافیت را دیدهام، اما فکر نمیکنم این ترکیبی از شفافیت و بازخورد بلادرنگ و باز بودن هرگز انجام شده باشد. منظورم این است که این ادی مورفی RAW است. این واقعیت که در حال حاضر مورد علاقه اکثر شرکت ها است، آن را بسیار هیجان انگیزتر می کند! امیدوارم صراحت و صداقت ما الهام بخش بسیاری از شرکت های دیگر باشد تا ابتکار مشابهی را امتحان کنند.
ما را در www.domo.com/social دنبال کنید. در آنجا مطالعه موردی زنده ما را مشاهده خواهید کرد – بهروزرسانیهایی در مورد آنچه در جریان است، تجربیات کارمندان، و برخی از ابزارها و موادی که برای اجرای این پروژه استفاده کردهایم. همچنین تاثیر و پیشرفت آزمایش را از طریق الف خواهید دید #اجتماعی اینفوگرافیک که به محض جمعآوری معیارهای اولیه، در سایت فعال میشود.
من نمیخواهم قبل از جلسه شرکتمان چیز دیگری بدهم. اما در پایان می گویم که ما این موضوع را جدی می گیریم. اگر به هدفمان برسیم، امسال وقت اضافه می گیریم و از راه های دیگر هم به تیم پاداش می دهیم. برای کارکنان جدید، مهارت های اجتماعی یک پیش نیاز خواهد بود. برای شاغلین فعلی این شرط استخدام خواهد بود. ما یک تست هوش اجتماعی را در فرآیند استخدام خود معرفی می کنیم. منظور ما تجارت است.
بنابراین لطفاً این را یک هشدار رسمی در نظر بگیرید #اجتماعی یک آزمایش اغلب هماهنگ کنید. امیدواریم دنبال کنید