از همان ابتدا، ناشران آنلاین موفقیت بخش تحریریه خود را در درجه اول با تعداد بازدید از صفحه و بازدیدکنندگان منحصر به فردی که هر ماه دریافت میکنند اندازهگیری کردهاند. تا حدی، این بسیار منطقی است. هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری دریافت کند، تبلیغات بیشتری را می تواند به آن کاربران نشان دهد و از فروش آن تبلیغات درآمد بیشتری کسب کند.
اما در حالی که معیارهای ترافیک به وضوح مهم هستند، ناشران دیجیتال زمانی که آنها را در اندازه گیری عملکرد خود به عنوان اصلی ترین و نهایی ترین کار خود قرار می دهند، با مشکل مواجه می شوند. به هر حال، بازدید از صفحه به تنهایی نمیتواند به ناشر بگوید که آیا بازدیدکنندگان از مقالاتی که میخوانند و ویدیوهایی که تماشا میکنند لذت میبرند یا حتی اگر آنقدر طولانی ماندند تا محتوا را مصرف کنند. و اگر افراد تجربه مثبتی در سایت شما نداشته باشند، احتمالاً به این سایت باز نخواهند گشت. حتی بدتر از آن، آنها ممکن است با نظر منفی نسبت به مارک هایی که برای تبلیغات با شما پول پرداخت کرده اند، آنجا را ترک کنند.
برای ایجاد یک کسب و کار قوی و پایدار، ناشران به معیارهای بیدرنگ مختلفی نیاز دارند که بتواند دیدی واقعاً جامع از عملکرد آنها ارائه دهد. در اینجا سه معیار تعامل وجود دارد که هر ناشر باید نظارت و بهینه سازی کند.
1. زمان نامزدی است.
زمان تعامل معیاری است که به شما میگوید افراد پس از ورود به یکی از صفحات شما چه مدت زمانی را صرف تماشای یک محتوا کردهاند.
برای ناشران، این یک شاخص بسیار قوی است که نشان می دهد آیا مردم از آنچه در سایت می بینند لذت می برند یا خیر. در واقع، مطالعات نشان می دهد که هر چه کاربر زمان بیشتری را صرف خواندن یا مشاهده محتوا کند، احتمال بازگشت او به آن سایت در آینده بیشتر می شود. علاوه بر این، سایتهایی که برای این معیار بهینهسازی میکنند، برای شرکای تبلیغاتی خود ارزشمندتر میشوند، زیرا زمانهای تعامل بالاتر نیز با افزایش شناخت برند برای تبلیغات روی صفحه مرتبط است.
با بستر مناسب گزارشدهی همزمان، میتوانید بینشهایی ایجاد کنید که به شما امکان میدهد زمان تعامل خود را در حرکت رو به جلو بهبود بخشید. برای مثال، میتوانید نظارت کنید که کدام موضوعات بیشترین زمان تعامل را از سوی مخاطبان شما ایجاد میکنند و سپس محتوای بیشتری پیرامون آن موضوعات ایجاد کنید. حتی میتوانید این معیار را بر اساس منبع ترافیک تجزیه کنید و به شما امکان میدهد محتوایی را به مخاطبان فیسبوک خود نشان دهید که احتمالاً با آن زمان میگذرانند.
2. نرخ تکمیل ویدئو.
ویدئو یکی از بخشهایی است که سریعترین رشد را در دنیای رسانهها دارد و ناشران برای برآورده کردن خواستههای موجودی خریدار عجله دارند. با توجه به محبوبیت فزاینده این قالب، برای ناشران بسیار مهم است که مطمئن شوند محتوای چندرسانه ای آنها با مخاطبانشان ارتباط برقرار می کند.
نرخ تکمیل ویدیو را وارد کنید، معیاری که به ناشران میگوید چند درصد از بینندگان همه محتوا را مشاهده کردهاند. این ابزار علاوه بر روشن کردن اینکه آیا محتوای ویدیوی شما به مخاطبان شما می رسد یا خیر، بینشی در مورد نحوه ارائه محتوا به مخاطبان نیز ارائه می دهد.
با مشاهده اینکه چقدر نرخ تکمیل شما بر اساس طول محتوای شما متفاوت است، می توانید متوجه شوید که ویدیوهای شما چقدر باید باشد. همچنین می توانید سرعت خود را در برابر متغیرهای زمان، پلتفرم و دستگاه مختلف آزمایش کنید و تجربه کاربری را بر اساس ترجیحات افراد بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر بازدیدکنندگانی که از طریق برنامه فیس بوک به سایت شما می آیند، تا آخر فیلم ها را تماشا نمی کنند، ممکن است تصمیم بگیرید که صفحه مقاله خود را فقط با متن و عکس به آنها بدهید.
3. وفاداری بازدید کننده.
این معیار به شما می گوید که خوانندگان شما چند بار در هفته یا ماه گذشته از سایت شما بازدید کرده اند، که راهی عالی برای تعیین اینکه آیا محتوایی که تولید می کنید طرفداران وفادار پست شما را ایجاد می کند یا خیر. این طرفداران با ادامه بازدید از سایت شما، داده های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند، بنابراین پست شما را برای تبلیغ کنندگانی که سعی در دسترسی به آنها در آنجا دارند، ارزشمندتر می کنند. به عنوان یک امتیاز اضافی، شما همچنین می توانید این کاربران را با پیشنهادات در هر سرویس اشتراک ممتازی که می فروشید هدف قرار دهید.
اگر محتوای خاصی با افرادی که چندین بار در یک هفته از آن بازدید کرده اند به شدت طنین انداز می شود، این نشانه خوبی است که آن مقالات یا ویدیوها سودآور هستند و باید سعی کنید در آینده محتوای مشابه ایجاد کنید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که آنها را با رسانه های پولی تبلیغ کنید، به این امید که بازدیدکنندگان نادر یا برای اولین بار را به یک خواننده معمولی تبدیل کنند.
اگر ناشری هستید که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعامل بازدیدکنندگان است، هیچ ابزاری بهتر از Domo Business Cloud وجود ندارد. Domo با ارائه دادههای بیدرنگ، بینشهای هوشمند و تجسمهای بصری، شما را قادر میسازد تا مخاطبان خود را در سطح بسیار عمیقتری درک کنید.
آیا آمادهاید درباره اینکه چگونه دادههای همزمان میتوانند به شما در ایجاد محتوای قانعکننده کمک کنند، بیشتر بیاموزید؟ اینجا را کلیک کنید تا بدانید Domo Business Cloud چه کاری می تواند برای شرکت رسانه یا سرگرمی شما انجام دهد.