به معنای واقعی کلمه هزاران مقاله، فهرست و نکته در مورد تبدیل سرنخ ها به مشتری وجود دارد. شاید به این دلیل است که تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان چندان آسان نیست. این در واقع بسیار پیچیده است و آنچه در یک بازار کار می کند ممکن است در بازار دیگر چندان خوب کار نکند – و حتی در این صورت در بهترین حالت یک هدف متحرک است. به عنوان مثال، بسیاری از مشتریان احتمالی شما احتمالاً پذیرای رسانه های اجتماعی و محتوای ویدیویی هستند، در حالی که دیگران ممکن است تماس مستقیم و شخصی بیشتری را ترجیح دهند.
ابزارها به اندازه قوانین بازی تغییر کرده اند. جای تعجب نیست که احتمال فروش به مشتری جدید کسری از افزایش فروش یک مشتری موجود است. اما افزایش فروش، اگرچه برای درآمد عالی است، اما نرخ تبدیل را از بین می برد. غربال کردن همه این عوامل دشوار است، اما با راهنمایی و ابزار مناسب، تبدیل سرنخ ها نباید دردسری باشد که بسیاری از بازاریابان فکر می کنند. تجزیه و تحلیل پیش بینی و هوش تجاری که به صورت استراتژیک استفاده می شود می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید از داده ها و تجزیه و تحلیل های پیش بینی برای بهبود نرخ تبدیل خود استفاده کنید:
بالقوه خود را بشناسید
با تجزیه و تحلیل دادههای مشتریان احتمالی، مانند الگوهای مرور بازدیدکنندگان وبسایت، روشهایی که مشتریان بالقوه برای پرسیدن سؤالات و تحقیق در مورد پیشنهادات شما استفاده میکنند، چشماندازهای منطقه جغرافیایی، کلمات کلیدی که آنها جستجو کردهاند، برای یافتن شما، جایی که از سایت شما بازدید کردهاند و مدت زمان اقامت آنها در سایت اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و چه می خواهند جمع آوری می کند.
دریابید که کدام افراد بالقوه بیشتر به مشتری تبدیل می شوند.
برای تجزیه و تحلیل عواملی که سرنخهای گذشته را به مشتریان تبدیل کردهاند، از امتیازدهی پیشبینیکننده سرنخ استفاده کنید و چشماندازهای فعلی را برای مشتریانی با پروفایلهای مشابه ترسیم کنید. با این اطلاعات، تیم بازاریابی میتواند روشهایی را انتخاب کند که به احتمال زیاد منجر به نتایج بر اساس تاریخچه و رفتار تقاضای گذشته میشود.
دریابید که چه مشتریانی برای کلیک کردن روی دکمه “خرید” نیاز دارند.
با تجزیه و تحلیل اینکه مشتریان بالقوه شما به کدام نوع محتوای بهتر پاسخ می دهند و ترجیح می دهند در کدام کانال ها محتوا را مصرف کنند، می توانید ترکیب محتوای خود را در کانال ها تنظیم کنید تا تبدیل را بهینه کنید. برای وبسایتها و وبلاگها، بهعنوان مثال، معیارهایی از جمله بازدیدکنندگان منحصربهفرد، بازدید از صفحه، تعداد دفعاتی که داراییها دانلود شدهاند، تعداد دفعاتی که مشتریان بالقوه فرمها را پر میکنند یا ثبتنام میکنند، تعداد دفعاتی که افراد روی پیوندها کلیک میکنند، و میانگین زمان در صفحه میتواند ارائه دهد. اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه چگونه سرنخ ها به مشتری تبدیل می شوند.
سرنخ های خود را هوشمندانه هدف قرار دهید.
شما می توانید از تجزیه و تحلیل برای مطابقت با نیازها و ترجیحات مشتریان بالقوه با نمایندگان فروش استفاده کنید که می توانند این نیازها را به بهترین نحو برآورده کنند. به عنوان مثال، اگر مشتری شما یک هزاره است، اتصال آن مشتری با یک نماینده فروش که برای ارتباط سریع و مستقیم به رسانه های اجتماعی متکی است، شرط خوبی است. اگر یک نماینده فروش در مورد یک خط محصول خاص آگاه است، آن نماینده فروش را با مشتریان بالقوه ای که علاقه مند به
این محصولات
در نهایت، قدرت سرعت را دست کم نگیرید. بر اساس گزارش InsideSales.com، پیگیری سرنخهای وب در عرض پنج دقیقه باعث میشود تا 9 برابر بیشتر آنها را به مشتری تبدیل کنید. پلتفرمی که دادههای زنده را ارائه میکند به شما این فرصت را میدهد که در حالی که آهن داغ است، ضربه بزنید، نه پس از سپری شدن فرصت.
دریابید که چگونه Domo به کسبوکارها کمک میکند تا سریع و هوشمندانه سرنخها را با دادههای زنده در یک نگاه، قابلیتهای تجزیه و تحلیل قدرتمند، تصاویری خیرهکننده و تجربهای از تلفن همراه تبدیل کنند که به شرکتها اطلاعات و انعطافپذیری لازم برای تصمیمگیری هوشمندانهتر در سراسر سازمان را میدهد.
ببینید چگونه سایر رهبران فروش از داده ها برای تصمیم گیری استفاده می کنند. گزارش را ببینید.