اگر بتوانید عادات مشتریان خود را ردیابی کنید و دقیقاً بدانید که در مرحله بعدی قرار است چه کاری انجام دهند – یا بخرند، چه میشود؟ یا اگر بتوانید به رایانه خود تجزیه و تحلیل گفتار، نقشه ها، فیلم ها، عکس ها یا دست خط را آموزش دهید چه؟ حتی بهتر از آن، اگر توانایی هدایت سیستم تجزیه و تحلیل خود را برای انجام عملکردها به سادگی با صحبت کردن با آن داشته باشید، چه؟
چند سال پیش ممکن بود این داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما این احتمالات هنوز هم وجود دارند. و هنگامی که درک شوند و به روشهای نوآورانه مورد استفاده قرار گیرند، میتوانند به طرز چشمگیری نحوه مشاهده و استفاده از دادههای در دست، و روش تجزیه و تحلیل شما را بهبود بخشند.
در اینجا 5 روند فناوری وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید:
اینترنت اشیا (IoT):
«چیزها» حسگرهایی هستند که در دستگاههایی – از گوشیهای هوشمند گرفته تا ماشینهای هوشمند، دستگاههای پزشکی گرفته تا نظارت بر محیطزیست- که دادهها را ردیابی و انتقال میدهند، کاشته شدهاند. و آنها می توانند همه چیز را پیگیری کنند. انرژی مورد استفاده برای حمل و نقل محموله، مکان دقیق آن محموله، اقلامی که از قفسه های کدام انبارها به پرواز در می آیند و حتی عملکرد داخلی دستگاه گوارش انسان را در نظر بگیرید. همه اینها داده های زیادی را جمع آوری می کند. داده های بزرگ و شرکتهایی که میتوانند راهی برای استفاده از حجم وسیع داده برای مرتبسازی موارد مرتبط پیدا کنند، میتوانند از آن برای تصمیمگیری هوشمندانهتر استفاده کنند. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل دادههای دوربینهای داخل فروشگاه میتواند به خردهفروشان بینشهایی درباره رفتار مشتری بدهد که در غیر این صورت چنین چیزی را نداشتند. و شرکت ها می توانند از این بینش ها برای ایجاد کمپین های بازاریابی هدفمندتر و شخصی سازی شده استفاده کنند.
هوش مصنوعی (AI):
نه، ما اینجا به قلمرو علمی تخیلی برنمی گردیم. هوش مصنوعی چیزی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا سیستم ها را برای انجام کارهای پیچیده از تشخیص چهره گرفته تا ماشین های خودران برنامه ریزی کنند. هوش مصنوعی برای آینده تجارت بسیار مهم است. برای مثال، اگر میتوانید از هوش مصنوعی برای خودکارسازی فرآیندهای دستی یا زمانبر فعلی، مانند تجزیه و تحلیل صفحات گسترده، تجسم دادهها، و ایجاد گزارشها استفاده کنید، میتوانید کار و زمان زیادی را از فرآیند خود کم کنید. همچنین میتوانید از هوش مصنوعی برای ایجاد آستانهها و هشدارهای خودکار برای تشخیص الگو استفاده کنید. به عنوان مثال، هنگامی که یک هشدار فعال می شود، به تحلیلگر هشدار داده می شود و به کسب و کار اجازه می دهد تا به سرعت به مشکل رسیدگی کند.
یادگیری ماشین پیشرفته:
یادگیری ماشینی با آموزش کامپیوترها برای تشخیص الگوها و درک داده ها و سپس تجزیه و تحلیل بسیار سریع داده ها در مجموعه داده های بزرگ، هوش مصنوعی را یک قدم جلوتر می برد. با استفاده از این فناوری، کامپیوترها در واقع می توانند تجزیه و تحلیل تصاویر، فیلم ها، نقشه ها، دست خط، گفتار و غیره را یاد بگیرند. یادگیری ماشینی پیشرفته یا یادگیری عمیق را می توان برای یافتن ناهنجاری هایی که قبلاً به سختی قابل تشخیص بودند و مرتبط ساختن آنها در داده ها و تولید مدل های پیش بینی هوشمندتر استفاده کرد. گارتنر از یادگیری ماشینی به عنوان برترین روند فناوری استراتژیک در سال 2017 نام برد. Ovum آن را “بزرگترین اختلال در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ در سال 2017” نامید.
چت ربات ها:
به نظر می رسد که چت بات ها به طور ناگهانی همه جا هستند. در هسته خود، چت بات ها برنامه هایی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که از پردازش زبان طبیعی یا درخت تصمیم برای برقراری ارتباط با انسان ها استفاده می کنند. آنها می توانند به مشتریان کمک کنند تا سفارش دهند، به سؤالات محصول پاسخ دهند، قرار ملاقات ها را برنامه ریزی کنند، نظرسنجی انجام دهند، پشتیبانی محصول را ارائه دهند و تماس های دریافتی را مدیریت کنند. و هر تعاملی که دارند داده های ارزشمندی تولید می کند که تصمیم گیری را بهبود می بخشد. اما شاید بزرگترین مزیت برای تحلیلگران تجاری باشد که می توانند از قابلیت های چت بات برای هدایت فعالیت های جستجو و تجزیه و تحلیل از طریق ربات استفاده کنند. به عنوان مثال، میتوانید به زبان طبیعی، آخرین دادههای مربوط به یک معیار کلیدی را از سیستم خود بخواهید – و آن دادهها را فوراً دریافت کنید.
هواپیماهای بدون سرنشین:
آمازون اولین شرکتی بود که با برنامه خود برای ارائه محصولات به درب منزل مشتریان از طریق پهپاد خبرساز شد. و این چیزی فراتر از راحتی است – آمازون دادههای ارزشمندی را از این پهپادهای تحویلی به دست خواهد آورد که از آنها برای بهبود مدل کسبوکار خود استفاده خواهد کرد. اما پتانسیل بی پایانی برای پهپادها در تجارت وجود دارد. به عنوان مثال، یک هواپیمای بدون سرنشین میتواند دادههای انبار را جمعآوری کند تا به تحلیلگران کمک کند مناطقی را برای بهبود شناسایی کنند یا موجودی را ثبت کنند. پهپادها با حسگرها و دوربینهای داخلی میتوانند به راحتی تصاویر هوایی را ضبط کنند که به نوبه خود میتواند دادههایی را در مورد همه چیز از الگوهای ترافیک گرفته تا تراکم زمین و سایر معیارهای مهم تولید کند. افزودن داده های هواپیماهای بدون سرنشین به داده های تجاری موجود می دهد
تحلیلگران پنجره ای به الگوهای جدید و بینش های دست نخورده.
چه ارتشی از هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشید و چه بخواهید راهی سریعتر و آسانتر برای استخراج اطلاعات از دادههای اینترنت اشیا خود داشته باشید، Domo دادههایی را از سراسر کسبوکارتان – و هر دستگاه یا ابزاری که برای جمعآوری آن دادهها استفاده میکنید – در زمان واقعی در اختیار شما قرار میدهد. یک مکان در واقع، شما می توانید آن را درست در کف دست خود داشته باشید زیرا Domo طوری طراحی شده است که دقیقاً مانند شما در حال حرکت باشد. دادههای مرتبط را ببینید، بینشها را به دست آورید و با یادگیری ماشینی هدایت شوید
زمانی که یک متریک از پارامترهایی که برای آن تعیین کرده اید فراتر می رود یا کمتر از آن می افتد، هشدار می دهد.
آیا می خواهید امتحان کنید؟ می توانید همین الان با Domo به صورت رایگان شروع کنید و از آن استفاده کنید
تا زمانی که شما بخواهید