اگر یک شرکت B2C مانند آمازون یا نوردستروم هستید، وب سایت شما ویترین فروشگاه شما است. کاربران به قصد خرید به سایت شما می آیند. بدون طراحی بسیار قابل استفاده، درآمد زیادی را از دست خواهید داد.
اگر در فضای B2B هستید، وقت آن رسیده است که به همان روشی که شرکت های B2C در مورد وب سایت خود فکر می کنند، فکر کنید. وب سایت شما باید موثرترین و کارآمدترین کانال فروش و بازاریابی شما باشد.
در Domo مطمئناً مال ماست. بخش قابل توجهی از درآمد ما از سرنخهای وبسایت ما به دست میآید، و بیش از 99 درصد از سرنخها آن را در نقطهای از چرخه خرید بررسی میکنند. این اطلاعات بسیار گویایی است. با توجه به اینکه ما بیشترین بخش از بودجه بازاریابی خود را صرف رساندن افراد به آنجا می کنیم، قصد داریم مطمئن شویم که وب سایت تا حد امکان سخت کار می کند.
با در نظر گرفتن این موضوع، امروز یک وب سایت جدید راه اندازی کرده ایم تا ارتباط مشتریان با ما را آسان تر کنیم. ما در حال بهینهسازی تجربه کاربر از طریق طراحی جدید و زیرساخت اصلی هستیم که به مشتریان بالقوه آنچه میخواهند سریعتر میرساند و با گسترش کسبوکار ما به طور کارآمدی مقیاسپذیر میشود.
برای ما طراحی جدید به معنای ظاهر جدید نیست. این در مورد ارائه یک تجربه بهتر، بهبود تبدیل و افزایش درآمد است.
اگر یک شرکت B2B هستید، هرگز دیر نیست که وب سایت خود را به یک دارایی فروش و بازاریابی بسیار موثر تبدیل کنید. همانطور که ما این فرآیند را شروع کردیم، در اینجا ملاحظات اصلی که بر تصمیمات ما تأثیر گذاشتند آمده است:
طراحی از طریق داده در چند ماه گذشته، چندین صفحه فرود را آزمایش کردهایم. ما متوجه شدیم که نرخ ارز دو برابر شد برای صفحات خاصی بالاتر از سایرین بنابراین ما طراحی این صفحات با عملکرد برتر را در ظاهر و احساس وب سایت جدید اتخاذ کردیم. داده ها دوست شما هستند – از آن استفاده کنید.
اول موبایل. از آنجایی که محصول ما “ابتدا موبایل” طراحی شده است – منطقی است که وب سایت ما نیز همینطور باشد. در نتیجه، ما آن را از طریق طراحی واکنشگرا برای کاربران تلفن همراه قابل دسترس تر می کنیم. هدف ما ارائه تجربه ای آشنا به مشتریان بالقوه است، خواه از طریق دسکتاپ، تلفن هوشمند یا تبلت به ما مراجعه کنند. با تغییر سریع به محاسبات تلفن همراه، طراحی سازگار با موبایل یک امر ضروری است، نه یک کار خوب.
قابلیت استفاده این احساس جدید و تمیزتر بصری تر است و بیشتر با آنچه مشتریان از Domo انتظار دارند به طور کلی مطابقت دارد. به عنوان یک شرکت مبتنی بر داده، ما همچنان به بهبود سایت همانطور که داده ها حکم می کند، ادامه خواهیم داد.
محتوا پادشاه است. در دنیای امروزی بازاریابی مبتنی بر محتوا، ما برای یک سیستم CMS انعطافپذیرتر آماده هستیم که بتواند با ما مقیاسپذیر باشد و از تعداد روزافزونی از کاربران پشتیبانی کند. اکثر کارمندان ما که محتوا تولید می کنند توسعه دهندگان نیستند، به این معنی که CMS ما نیز باید برای استفاده آسان باشد. برای بیشتر، زیرساخت های وب سایت به اندازه قسمت جلویی هیجان انگیز نیست، اما حیاتی است.
تجارت جهانی است. امروزه اکثر مشتریان ما در آمریکای شمالی هستند. با این حال، ما در سطح بین المللی می فروشیم و مسلم است که تجارت خود را در سطح بین المللی به شدت توسعه خواهیم داد. این بدان معناست که زیرساخت های ما باید بتوانند با ما رشد کنند و به راحتی می توانند از بومی سازی برای بازارهای جدید پشتیبانی کنند.
در حالی که نکات بالا در طراحی مجدد ما گنجانده شده است، درس مهم دیگری وجود دارد که باید از B2C گرفت: B2C می داند که یک وب سایت هرگز “تمام” نمی شود – داده های خود را دنبال کنید و به طور مداوم آنها را اصلاح کنید.
وب سایت شما باید یک ماشین بازاریابی و فروش قاتل باشد. این منبع درآمد قابل توجهی برای Domo بوده است و در آینده اهمیت بیشتری خواهد داشت.
در اینجا برای برداشتن گام بعدی است.