راهنمای 5 مرحله ای برای توسعه موتور هوشمند بازاریابی


با در دست داشتن تمام داده های هوش تجاری شما، بزرگترین چالش برای بازاریابان این است که چگونه از داده ها استفاده کنند و آنها را به تصمیم گیری های بهتر تبدیل کنند. من می خواهم به طور خلاصه در مورد پنج مرحله بسیار خاص برای توسعه یک موتور هوش تجاری که برای خدمت به بازاریابان طراحی شده است صحبت کنم:

1. بدانید که چرا به داده نیاز دارید

دانستن اینکه چرا به داده نیاز دارید، اساسی ترین و اغلب فراموش شده ترین مرحله در ساخت موتور هوشمند بازاریابی است. هنگامی که هدف خاصی را در ذهن دارید (مثلاً اینکه چگونه ترافیک وب با رسانه های اجتماعی ارتباط دارد یا چگونه بازاریابی بیلبورد بر نقطه فروش ماهانه در هر ماه تأثیر می گذارد)، سپس آماده تعیین اهداف و KPI قابل اندازه گیری هستید.

2. بدانید چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید

اندازه‌گیری کل فروش یا ترافیک وب کافی نیست، اما اندازه‌گیری کلمات کلیدی، جمعیت‌شناسی، موتورهای جستجو، موقعیت مکانی، مرورگر، هزینه‌ها، هزینه هر سرنخ، عناصر تبدیل و سایر نکات بسیار جزئی احتمالاً شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. هر معیار باید مستقیماً با یک هدف یا هدف نهایی مرتبط باشد.

این سوال آزمون تورنسل برای تعیین اینکه آیا یک معیار به شما در دستیابی به اهداف تجاری کمک می کند یا خیر است: “من می خواهم در نتیجه این معیار چه کاری انجام دهم؟”

3. مطمئن شوید که واقعا آن را اندازه می گیرید

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از این نیست که بفهمید CRM شما به گونه‌ای پیکربندی نشده است که یک جزء کلیدی از هزینه هر سرنخ، داده‌های ترافیک وب یا سایر KPIها را ثبت کند. حتی اگر منابع داده‌های شما برای داده‌های مورد نیاز پیکربندی شده باشند، خطای انسانی، گزارش‌های دیرهنگام و اعداد جعلی همیشه راهی برای آلوده کردن داده‌ها دارند.

اگر می خواهید تمرکز، دقت و سلامت عقل خود را حفظ کنید، به همه داده های خود در یک مکان نیاز دارید.

4. تکنولوژی مناسب را انتخاب کنید

در اینجا سه ​​راه برای شناسایی نوع راه حلی وجود دارد که یک CMO مبتنی بر داده را تسهیل می کند:

  • فناوری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد تمام منابع داده موجود خود را یکپارچه کنید. بسیاری از پیشنهادات فقط داده ها را از تعداد محدود یا ثابتی از منابع دریافت می کنند. اکنون همه نیازهای شما را برآورده نخواهد کرد و مطمئناً سال آینده یا سال بعد از آن گسترش نخواهد یافت.
  • راه حلی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد منابع داده جدید را به سرعت و بدون هزینه های قابل توجه (در صورت وجود) اضافه کنید. هر بار که باید اتصالات به منابع داده را کدنویسی کنید و داشبوردهایی را برای مطابقت طراحی کنید، سربار پروژه قابل توجهی را معرفی می کنید.
  • راه حلی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد داده ها را از منابع مختلف در یک نمودار یا نمودار واحد ترکیب کنید. زیبایی منابع داده ترکیبی این است که می توانند به شما کمک کنند تا روندها و اطلاعات رابطه ای را به طور تصاعدی سریعتر از آنچه که اگر جدا باقی می ماندند، مصرف کنید.

5. عشق را از طریق دموکراسی داده به اشتراک بگذارید

هوش تجاری عملی با هدف کشف راز دیگران است. بازاریابان مطمئناً می توانند از اطلاعات عملیات در مورد نوع موجودی در دسترس یا داده های فروش برای اندازه گیری تأثیر شش کمپین مختلف استفاده کنند. حتی داده های مالی و منابع انسانی می تواند کار شما را آسان تر کند.

برای این منظور، کاربرد گسترده تر فناوری داشبورد خود را در نظر بگیرید. آیا به اشتراک گذاری داده های خود در سراسر شرکت آسان است؟ آیا مجوزهای مبتنی بر نقش وجود دارد؟ آیا واقعاً می تواند «یک نسخه از حقیقت» را برای همه ذینفعان فراهم کند؟ تعداد کمی از گزینه ها این ویژگی های ارزشمند را دارند. مطمئن باشید که مال شما انجام می دهد

حرف آخر

هوش تجاری می تواند و باید کاربردی ترین چیز برای داده های شما باشد. نوع صحیح فناوری می تواند با ارزش ترین راه برای دستیابی به اهداف تجاری شما باشد.

اگر می‌خواهید تمام داده‌های بازاریابی خود را به‌طور هم‌زمان از طریق یک نمای داشبورد مانند و سازگار با موبایل ببینید، با Domo تماس بگیرید. پلتفرم مدیریت اجرایی ما نحوه اداره کسب و کار شما را متحول خواهد کرد.




دیدگاهتان را بنویسید