رقابت بزرگ در فروش/بازاریابی (و نحوه غلبه بر آن)


وقتی بچه بودم، من و دوستانم یک راه برای مقابله با مشکلات و چالش ها داشتیم: دعوا می کردیم. اینجا را کلیک کنید. هل دادن به آنجا. گاه به گاه چپ و قلاب راست. و با وجود اینکه اینطوری نتیجه را تمام کردیم، همیشه دقایقی بعد کار را تمام می کردیم، انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

من این را مطرح می کنم زیرا پس از 25 سال رهبری فروش، برای من روشن شده است که بخش های بازاریابی و فروش در همه جا رابطه مشابهی دارند. ما برای یکدیگر احترام متقابل قائل هستیم، باید با هم بازی کنیم، اما نمی‌توانیم در حین حرکت یک یا دو نوسان انجام دهیم. در اینجا 3 مرحله را که یاد گرفته ام برای ایجاد همکاری فروش و بازاریابی برای رشد یک شرکت آورده شده است:

بر ذهنیت ما/آنها غلبه کنید

رقابت دیرینه بین فروش و بازاریابی عمدتاً به سؤال داده‌ها خلاصه می‌شود: آیا تحقیقات بازاریابی مرتبط است یا شهود فروش در مورد مشتریان بر چیزهای صنعت غلبه می‌کند؟

آیا توجه کرده اید که این روزها هر بار که یک جلسه فروش و بازاریابی برگزار می شود، هر یک از طرفین، تحلیلگر داده های خود (نسخه امروزی اسلحه گیر قدیمی غرب) را با دیدگاه خود از داده ها و به طور استراتژیک تر، دیدگاه خود را از داده ها به سمت سازمان می آورند. تیم دیگر؟ بازاریابی دارای اعدادی است که نشان می‌دهد کمپین‌های آن منجر به جذب سرنخ‌های واجد شرایط می‌شوند، و فروش مجموعه داده‌های خاص خود را در مورد اینکه کدام فروشندگان یا پیام‌ها عملکرد بهتری دارند، دارد.

نکته ایجاد درآمد – دوره است. فروشندگان به کمیسیون و بازاریابی نیاز به حقوق دارند. اگر تجارت از درها بیرون نیاید، هیچ کس به آنچه می خواهد نمی رسد. اگر هر معیار به گونه ای ارائه شود که تیم دیگر را بد جلوه دهد، هیچ مقدار داده به توسعه همکاری فروش و بازاریابی کمک نمی کند. و این من را به مرحله 2 می رساند.

تعصبات خود را در درب بررسی کنید

شما می خواهید ثابت کنید که بخش شما امکانات لازم برای ایجاد کسب و کار را دارد، بنابراین تمام نتایج عالی خود را به نمایش می گذارید … همراه با تمام اعداد بد که می توانید در بخش دیگر به دست آورید. اما یک اشکال اساسی در ارائه داده ها به این شکل وجود دارد. شما کاری می کنید که اعداد صحبت کنند مال شما داستان به جای واقعی تاریخچه

اگر یک طرح تشویقی دارید (غرامت، کمیسیون، ساختار پاداش MBO، و غیره) که شما را به نادیده گرفتن داستان واقعی ترغیب می کند، یک بزرگسال باشید و این را بگویید. سپس آن را تعویض کنید. از شر او خلاص شوید. هر کاری که لازم است انجام دهید تا انگیزه های خود را با اهداف شرکت هماهنگ کنید.

به همین دلیل است که من واقعاً در مورد Domo هیجان زده هستم. شما کل داستان صادقانه را درست در مقابل خود می بینید تا بازاریابی و فروش بتوانند تنظیم شوند.

این وسط ملاقات نکنید

هنگامی که از سوگیری داده ها عبور کردید و شروع به بررسی اعداد واقعی کردید، هر دو فقط بهترین کار را انجام می دهید. سازش نکن اصرار نداشته باشید که کارها را تا حدی به روش خودتان انجام دهید. اگر فروش در حال آزمایش پیام یا زاویه ای است که معاملات بیشتری را بسته است، بازاریابی باید آن را هدف قرار دهد. اگر بازاریابی راه بهتری برای پرداختن به نقاط درد و ارائه محصول یا ویژگی مناسب در مرحله مناسب چرخه خرید داشته باشد، فروش باید گوش کند.

گاهی اوقات فروش کار می کند. در مواقع دیگر، بازاریابی بهتر می داند. این وسط ملاقات نکنید. با آنچه موفق است آشنا شوید. و از داده‌های خود استفاده کنید تا معنای واقعی «موفقیت» را تعریف کنید و وقتی به طور جمعی به آن رسیدیم، مشوق‌ها را درک کنید.

حالا برو تجارت بیشتری انجام بده

من فکر نمی کنم دنیای حرفه ای هرگز به طور کامل از رقابت فروش/بازاریابی خلاص شود. درست مانند پسران جوان، آنها احتمالاً هر از گاهی برای سرگرمی با هم دعوا می کنند. اما وقتی کسب‌وکارها از داده‌ها به‌درستی استفاده می‌کنند، آرامش بیشتری در خانه ایجاد می‌شود. در حال حاضر، بسیاری از مشکلات ناشی از بازاریابی و فروش انواع مختلف داده ها و روش های مختلف اندازه گیری است. دعوای داخلی را متوقف کنید. یک نمای واحد و واضح از داده های خود دریافت کنید. سپس بروید و تجارت بیشتری را از درب وارد کنید.

تیم های بازاریابی و فروش شما چگونه داده ها را به اشتراک می گذارند؟ استراتژی های خود را در نظرات به اشتراک بگذارید (اگر در زمینه بازاریابی هستید، نظرات شما را با مداد رنگی می پذیریم).

😉




دیدگاهتان را بنویسید