وقتی Domo آزمایش #domosocial را اعلام کرد، کمی متعجب شدم. فکر کردم، “آیا همه از فیس بوک و توییتر استفاده نمی کنند؟” در آن زمان متوجه شدم که شاید فقط استفاده از محصولات بیشتر نبود – شاید در مورد چیز بزرگتر بود. برای هزاران سال، مردم تمام تلاش خود را کرده اند تا در دنیایی زندگی کنند که در آن کارها به طور ناکارآمد انجام می شود. در روزهای اولیه، جوامعی مانند چینی ها و مصری ها با استفاده از تابلوهای تصویری ارتباط برقرار می کردند. سپس فنیقی ها آمدند که الفبای آوایی را اختراع کردند که ارتباط نوشتاری را بسیار تسهیل می کرد. دیگر نیازی به یادگیری آیکون های زیادی ندارید، در عوض می توانید زمان خود را صرف تمرکز بر برقراری ارتباط به جای یادآوری کنید. چند سال پیش انواع مختلفی از تلفن های همراه داشتیم که در اشکال و اندازه های مختلف عرضه می شدند. همه جا دکمه داشتند. با این حال، انجام خیلی بیشتر از صحبت کردن در مورد آنها دشوار بود. اپل این تجربیات را به عنوان یک مشکل شناسایی کرد و روش استفاده ما از تلفن همراه با آیفون را متحول کرد. حتی امروزه با انفجار سایتها و فعالیتهای اجتماعی، راههای زیادی برای انجام کارها وجود دارد. هر سایت و اپلیکیشنی کارها را متفاوت انجام می دهد. گاهی اوقات خوب است و گاهی اوقات نه. همه می خواهند بهترین برنامه ممکن را ایجاد کنند. با این حال، باید بدانید که چه چیزی وجود دارد تا بهترین باشد. باید بدانید چه چیزی خراب است تا بتوانید آن را تعمیر کنید. مانند بسیاری از شرکت ها، Domo می خواهد بهترین محصول را در بازار ایجاد کند. برای انجام این کار، کل شرکت باید بداند چه چیزی وجود دارد. آنها باید بدانند چه چیزی شکسته است. آنها باید بدانند چه چیزی کار می کند. فرقی نمی کند که وظیفه آنها تعریف محصول، طراحی، ساخت یا چیز دیگری باشد. هر کس به روش خود کمک می کند. وقتی همه بتوانند یک تجربه بد را تشخیص دهند، می توانند به بهبود آن کمک کنند. آزمایش اجتماعی Domo فقط فرصتی برای کمک به تقویت این نوع درک در سراسر شرکت است. با واداشتن همه افراد به استفاده از طیف گسترده ای از محصولاتی که معمولاً از آنها استفاده نمی کنند. آنها تجربه ای به دست خواهند آورد که معمولاً به دست نمی آورند. با این تجربه، آنها پلت فرم Domo را به بهترین در صنعت تبدیل خواهند کرد.