ساده کردن مصرف داده، افزایش تاثیر داده ها: 3 نکته که خرده فروشان باید بدانند


خواه یک خرده فروش بخواهد مکان جدیدی باز کند، خط تولید جدیدی راه اندازی کند یا زنجیره تامین خود را تغییر دهد – یا اصلاً تغییری در تجارت خود ایجاد کند – ابتدا به داده های مناسب نیاز دارد. اما همه متخصصان کسب و کار به داده های مورد نیاز خود دسترسی ندارند. همانطور که در نظرسنجی Domo “The Big BI Dippointment” می بینیم، 93٪ از متخصصان گزارش می دهند که برای انجام کارهای خود به خوبی به داده ها اعتماد می کنند. اما تعداد متخصصانی که واقعاً می توانند از داده های خود استفاده کنند داستان متفاوتی است:

  • 57 درصد به داده های مورد نیاز خود دسترسی ندارند
  • تنها 20 درصد فکر می کنند که داده ها به سؤالات آنها پاسخ می دهد
  • 68٪ به طور منظم برای درک داده های خود تلاش می کنند

اما بزرگترین مشکلی که می بینم این است که برخی از خرده فروشان حتی متوجه نمی شوند که مشکل داده دارند. به همین دلیل است که می‌خواهم به سه نکته سریع در مورد اینکه چگونه یک داشبورد می‌تواند شکاف بین داده‌های شما و بینش‌های مورد نیاز شما را پر کند، اشاره کنم:

1. تمام داده های خود را در یک صفحه دریافت کنید.

قبل از اینکه بتوانید از داده های خود استفاده کنید، باید بتوانید به آن اعتماد کنید. این تقریباً همیشه شامل مجموعه‌ای از منابع داده و صفحه‌گسترده عظیمی می‌شود که سعی می‌کنید آنچه را که منابع مختلف داده به شما می‌گویند با هم تطبیق دهید. هر بار که یک خرده‌فروش به جمع‌آوری دستی داده‌ها تکیه می‌کند، این سه مشکل را می‌بینم:

  • داده های نادرست – مقایسه داده‌ها از چندین سیستم به اندازه کافی سخت است. داده‌ها برای کار با یکدیگر پیکربندی نشده‌اند، خطای انسانی زیاد است و تجزیه و تحلیل زمان‌بر است (به «سیب تا پرتقال» فکر کنید).
  • داده های ناقص وقتی تکه هایی از پازل گم شده اند، دیدن تصویر بزرگ دشوار است. قرار دادن تمام داده‌های خود در یک مکان به شما کمک می‌کند هر آنچه را که نیاز دارید، در زمان نیاز ببینید.
  • داده های قدیمی — داده‌های خرده‌فروشی دائماً در حال تغییر هستند، و شما نمی‌توانید روی داده‌هایی که دیگر وضعیت فعلی کسب‌وکار شما را نشان نمی‌دهند، عمل کنید.

یک داشبورد (اگر خوب باشد) بین شما و منابع داده شما قرار می گیرد تا مجبور نباشید کار جمع آوری و تطبیق داده ها را انجام دهید.

2. داده های زمان واقعی را دریافت کنید

مهم نیست که بدون داده‌های هم‌زمان چقدر خوب کار کرده‌اید، وقتی کسب‌وکار در حال وقوع است، عملاً تضمین می‌شود که عملکردتان را بهبود ببخشید، زمانی که دسترسی به داده‌هایتان در دسترس باشد.

مانند پنچر شدن لاستیک است – می توانید چند روز بعد آن را تعمیر کنید، اما رانندگی با آن مشکلات بیشتری را نسبت به زمانی که آن را پیدا کنید و بلافاصله تعمیر کنید، ایجاد می کند. بنابراین اگر مشکلی در زنجیره تامین یا تغییر در فروش وجود دارد، باید قبل از از دست دادن درآمد، مشکل را برطرف کنید. هر گونه تاخیر در دریافت این اطلاعات و تصمیم گیری صحیح مستقیماً به دلارهای هدر رفته تبدیل می شود.

3. داده ها را برای تصمیم گیرندگان قابل مشاهده کنید

ما عادت کرده‌ایم منتظر گزارش‌هایی از چندین مکان باشیم و تیم‌های BI یا تیم‌های فناوری اطلاعات اغلب نگهبان همه داده‌ها هستند. ما مدیران خوشحالیم که به آنها اجازه می دهیم کلیدها را در دست داشته باشند، زیرا به سادگی وقت نداریم با چندین سیستم سروکار داشته باشیم.

اما کناره‌گیری، تفویض اختیار نیست – و وقتی صحبت از داده‌ها می‌شود، نمی‌توانیم از دسترسی به مهم‌ترین دارایی خود صرف نظر کنیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری، رهبران خرده‌فروشی نیاز به دسترسی به داده‌های حیاتی دارند، بدون اینکه مجبور باشند از بخش دیگری برای دریافت آنچه نیاز دارند، استفاده کنند. این بدان معناست که داشبورد شما باید داده‌ها را در دسترس افرادی قرار دهد که بیشتر به آن نیاز دارند.

خودت را کوتاه نفروش

همه ما روی داده ها سرمایه گذاری می کنیم. اما ما آموزش دیده‌ایم که ناکارآمدی‌ها را در نحوه دسترسی، مصرف و استفاده از داده‌هایی که قبلاً روی آنها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم بپذیریم. وقتی همه داده های خود را در یک مکان جمع آوری کنیم، می توانیم درآمد بیشتری ایجاد کنیم و کسب و کار کارآمدتری را راه اندازی کنیم. خرده‌فروشان مجبور نیستند وضعیت موجود سیستم‌های جداگانه و گزارش‌های گیج‌کننده را بپذیرند: از تجربیات داده‌های خود بیشتر تقاضا کنید و سیستمی را خواهید یافت که متناسب با این صورت‌حساب ساخته شده است.




دیدگاهتان را بنویسید