جاده S/4HANA، کمبود مهارت ها، انتظارات هوش مصنوعی و قدرت جامعه – نوآوری بشارت دهنده


کریگ دیل، مدیر اجرایی UKISUG، و کانر ریوردان، رئیس جدید گروه، سخنرانی کلیدی در UKISUG Connect 2024 ارائه می‌کنند.

کریگ دیل، مدیر عامل UKISUG و کانر ریردان، رئیس جدید گروه، در Connect 2024 گروه کاربران SAP بریتانیا و ایرلند (UKISUG) این هفته در بیرمنگام، سخنرانی کلیدی با تمرکز بر چالش ها و فرصت های متحول کننده پیش روی جامعه کاربران SAP ارائه کردند.

انتقال S/4HANA: زمان تغییر

سخنرانی اصلی بر مهاجرت مداوم از ECC به S/4HANA تاکید کرد، که همچنان یک اولویت حیاتی برای مشتریان SAP است. با وجود مهلت تعمیر و نگهداری سال 2027. برای ECC، تقریباً دو سوم اعضای UKISUG هنوز در مراحل برنامه ریزی انتقال خود هستند. ریردون پیچیدگی این حرکت را اینگونه توصیف کرد: «برای اکثر سازمان‌ها، اگر نیست، بلکه زمانی است. گام اول، اغلب ECC on-prem به S/4 on-prem، گران است و ROI فوری محدودی دارد و عمدتاً برای ارائه پشتیبانی در آینده به کار می‌رود.

ارائه دهندگان بر نیاز به برنامه ریزی دقیق و تامین شرکای واجد شرایط تاکید کردند و به کمبود احتمالی منابع با افزایش تقاضا اشاره کردند. آنها همچنین تعهد SAP به نوآوری را با 1800 پیشرفت ارائه شده در سال جاری برجسته کردند، اگرچه بسیاری از آنها فقط در پلتفرم های ابری در دسترس هستند.

پر کردن شکاف مهارتی

ریوردان به کمبود استعداد در آینده به عنوان یکی از بزرگترین چالش ها در مهاجرت S/4HANA اشاره کرد. برای رفع این مشکل، UKISUG آکادمی S/4 را در سال 2024 به صورت آزمایشی اجرا می‌کند، که کلاس درس و یادگیری آنلاین را ترکیب می‌کند. دیل خاطرنشان کرد: بازخوردها بسیار مثبت بوده است. عرضه در مقیاس کامل برای سال 2025 برنامه ریزی شده است تا اطمینان حاصل شود که اعضا می توانند به طور موثر مهارت خود را ارتقا دهند.

هوش مصنوعی و نوآوری: هیجان و چالش ها

هوش مصنوعی یکی دیگر از نقاط کانونی بود که 86 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی UKISUG ابراز هیجان در مورد پتانسیل هوش مصنوعی برای افزایش کارایی و نوآوری کردند. با این حال نگرانی ها در مورد کیفیت داده ها و امنیت همچنان وجود دارد. ریوردان هشدار داد که هوش مصنوعی یک راه حل سریع نیست: «ما در اوج انتظارات متورم هستیم. کلید آمادگی داده ها است – ورودی های اشتباه منجر به بینش های اشتباه می شود.

تجزیه و تحلیل احساسات هوش مصنوعی برای سازمان‌های مختلف گروه کاربری، برخی از روندهای غیرمعمول را نشان داد. مشخص شد که اعضای ASUG (گروه کاربری SAP آمریکا) بیشترین نگرانی را در مورد هوش مصنوعی دارند و اعضای DSAG (گروه کاربری SAP آلمان) کمترین نگرانی را دارند – شاید منعکس کننده محافظت های امنیتی شغلی اروپایی قوی تر، زیرا برخی از کاربران نگران جایگزین شدن با الگوریتم ها هستند. .

نمودار احساسات در مورد استفاده از فناوری های هوش مصنوعی

نمودار تجزیه داستانی آشناتر را نشان می دهد: اعضای ASUG و UKISUG از پتانسیل هوش مصنوعی برای نوآوری هیجان زده هستند، در حالی که اعضای DSAG عمدتاً به دلایل کارآمدی به هوش مصنوعی روی می آورند.

ترویج تنوع و شمول

این گروه همچنین بر تعهد خود به تنوع، برابری و شمول (DEI) تاکید کرد. این برنامه ها شامل افزایش نمایندگی زنان در هیئت مدیره UKISUG است، مرحله ای که ریوردان آن را برای ترویج دیدگاه های متنوع در جامعه SAP توصیف می کند.

پیشرفت مشترک با SAP

سخنرانی اصلی رابطه همزیستی بین SAP و مشتریانش را برجسته کرد. ریوردان به مسئولیت مشترک اشاره کرد: «77 درصد از درآمد تراکنش های جهان از طریق سیستم های SAP جریان می یابد. ما باید با هم موفق شویم.»

UKISUG بر SAP فشار می آورد تا هزینه های پشتیبانی خود را با نوآوری های خاص پلت فرم هماهنگ کند و برنامه های کمک مالی را برای سازمان هایی که با SAP به سمت RISE حرکت می کنند، گسترش دهد. همانطور که رردون خاطرنشان کرد، “راه حل هر مشکلی قرارداد RISE نیست. این یک بازی طولانی است، نه چند کوارتر بعدی.”

افکار نهایی: همه چیز در مورد جامعه است!

این رویداد چالش‌های ناوبری سریع تکامل فن‌آوری را با حفظ ثبات عملیاتی برجسته کرد. دیل و ریردون خواستار همکاری و حمایت جامعه برای غلبه بر موانع و استفاده از فرصت‌ها شدند. همانطور که ریوردان خلاصه کرد، “ما در زمان تغییرات فوق العاده ای هستیم. به اشتراک گذاری داستان ها و حمایت از یکدیگر کلید موفقیت جمعی ما خواهد بود.»

دیدگاهتان را بنویسید