جاش جیمز دوست ندارد ثابت بماند. وقتی مدیرعامل Domo در دفتر مرکزی شرکت است، معمولاً در حال حرکت است، به دفاتر مردم سر میزند و اغلب از آنها میخواهد که به دفتر او بیایند. جلساتی که او میزبانی می کند سریع و خشمگین هستند. او نه تنها می ایستد، بلکه حرکت می کند. و هنگام سخن گفتن او هیچ ابهامی وجود ندارد. او به اصل مطلب می رسد
مانند فوتبالیست معروف مارشون لینچ، جیمز همه چیز در مورد اکشن است. او این را بار دیگر در ماه مارس به همه ثابت کرد، زمانی که به جای لغو یا به تعویق انداختن Domopalooza به دلیل نگرانیهای فزاینده درباره ویروس کرونا، تنها 12 روز کاری قبل از برنامهریزی کنفرانس، تصمیم گرفت موقعیتهای جدیدی را باز کند و رویداد را به 100 رویداد تبدیل کند. % تجربه مجازی در همان زمان، او از ایجاد محدودیتهای سفر در سراسر شرکت و سیاست کار از خانه دریغ نکرد.
با جدیتر شدن همهگیری، جیمز هنوز در «حالت جانور» است. به عنوان مثال، دو هفته پیش، او از چندین مقام ایالتی یوتا و رهبران تجاری دعوت کرد تا در استقبال از اولین پرواز از چند پرواز چارتر از شانگهای به سالت لیک سیتی که تجهیزات حفاظت شخصی ارزشمند (PPE) را برای نیروهای واکنش دهنده و کارگران خط مقدم حمل می کردند، بپیوندند .
جیمز با استفاده از ارتباطات خود به ایالت کمک کرد تا به سرعت 8 میلیون ماسک، لباس محافظ، محافظ صورت و دستمالهای ضدعفونیکننده با کیفیت بالا و با هزینه کمتری نسبت به هزینهای که سایر ایالتها برای چنین تجهیزاتی میپردازند، پیدا و تهیه کند.
همه اینها بخشی از کمپین «Crush the Curve» است که جیمز با استارتآپ و بخش فناوری یوتا (معروف به Silicon Slopes) و دولت ایالتی در تلاش برای نجات جان انسانها و بازگرداندن اقتصاد به مسیر اصلی خود، فرمولبندی میکند.
یکی از مؤلفههای کلیدی TestUtah است، برنامهای که برای افزایش چشمگیر نرخ آزمایش برای COVID-19 طراحی شده است. آثار؛ از زمان راهاندازی در 7 آوریل، TestUtah به ایالت این امکان را داده است که آزمایشات را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و ظرفیت آن را از 3000 تست در روز به 6000 تست در روز دو برابر کند.
برای روشن کردن بیشتر این ابتکارات – و سایر ابتکارات که جیمز و بقیه تیم Domo در حال حاضر روی آنها برای مبارزه با مخرب ترین بیماری همه گیر در بیش از یک قرن کار می کنند – از او چند سوال پرسیدم…
س: چرا برای شما مهم بود که Domo در خط مقدم پاسخ به این بحران باشد؟
ج: به خاطر آنچه انجام می دهیم و انجام می دهیم. در Domo، کسب و کار ما داده است. ما به مشتریان خود – برخی از بزرگترین شرکتهای روی زمین – کمک میکنیم تا از هر نوع داده، هر نوع هوش تجاری که دارند، در مقیاس ابری، در زمان بیسابقه استفاده کنند. اما اگر خودمان سریع حرکت نکنیم چه پیامی می فرستد – به خصوص در زمانی که سرعت امری ضروری است؟
و البته، ما همیشه به رهبری افتخار کردهایم. ما همیشه تلاش کردهایم الگوی خوبی باشیم، هم در سطح جامعه و هم در صنعت فناوری. بنابراین، برای اینکه ما یکی از اولین شرکتهایی باشیم که محدودیتهای سفر در سراسر شرکت و سیاست کار از خانه را اجرا میکند، در بسیاری از سطوح مهم بود، اما به ویژه از منظر ایمنی، و همچنین نشان داد که نه تنها یک فناوری امکانپذیر است. کنفرانسی در یک رویداد آنلاین، اما رویدادی که خلاقانه و جذاب بود و نوعی استاندارد برای آنچه ممکن است زمانی که از ابتدا چشم انداز روشنی دارید و مایل و قادر به حرکت سریع هستید، تعیین کرد.
س: در 13 مارس، Domo ردیاب جهانی کروناویروس (COVID-19) خود را راه اندازی کرد، ابزاری رایگان و تعاملی که هر 10 دقیقه یک بار داده ها را از منابع قابل اعتمادی مانند WHO، CDC و دانشگاه جانز هاپکینز جمع آوری می کند. ردیابی به سازمانهای مختلف اجازه میدهد تا بفهمند ویروس چگونه بر دنیایی که در آن فعالیت میکنند تأثیر میگذارد. چرا داده های دقیق و روشنگرانه برای مهار موج این بحران بسیار حیاتی است؟
ج: جیم کرامر از CNBC من را در برنامه خود قرار داد پول دیوانه چند هفته پیش و سوال مشابهی پرسیدم. پاسخ این است که دادههای بیدرنگ به مردم اجازه میدهند تا آنچه را که در حال وقوع است بهتر و سریعتر بسنجند. به عنوان مثال، در ایالت یوتا، آنها به تمام این دادههایی که برای آنها جمعآوری کردهایم نگاه میکنند و میتوانند دقیقاً ببینند که چند نقطه ورودی در ایالت وجود دارد، چند تخت بیمارستانی ICU داریم، چند آزمایش داریم. در حال اجرا هستند، چقدر PPE داریم و غیره.
ما همچنین از برخی از شرکتهای بزرگ مراقبتهای بهداشتی شنیدهایم که دادهها را از دستگاههای تست کووید که در اختیار دارند استخراج میکنند و میتوانند قبل از اینکه آزمایشگاهها آنها را دریافت کنند، ببینند کدام آزمایشها دارای خطا هستند. آنها همچنین می توانند مکان های داغ را ببینند تا آزمایش ها به آن مکان ها ارسال شود. بنابراین چیزهایی مانند مرکز فرماندهی بحران COVID-19 و ردیاب کرونا به این تلاش کمک میکنند، و خیلی چیزها. جیم حتی تا آنجا پیش رفت که ردیاب ما را “بهترین موجود در بازار” نامید.
س: مرکز فرماندهی بحران COVID-19 دقیقاً چه چیزی را فعال می کند؟
پاسخ: این اساساً چیزی است که ما برای ایالت یوتا ایجاد کردیم تا مقامات نه تنها نحوه عملکرد TestUtah، بلکه همه ابتکارات دیگری را که بخشی از پاسخ آن به بحران هستند، درک کنند. کشورهای دیگر اکنون تصمیم گیری را بخشی از تلاش های واکنش سریع خود می کنند. در واقع، همین هفته گذشته نسخه هایی را برای نبراسکا و آیووا منتشر کردیم.
این یک محصول واقعا قدرتمند است. چندین منبع داده را ادغام میکند و اطلاعات بیدرنگ در مورد شاخصهای کلیدی از طریق داشبورد قابل درک ارائه میکند تا رهبران ایالتی بتوانند تعیین کنند که چه زمانی اقدامات محدودکننده مانند دورکاری اجباری و فاصلهگذاری اجتماعی برداشته میشود یا به مکانهای آزمایش بیشتری در هنگام ورود نیاز است. نقاط کشور همانطور که می دانید این بیماری همه گیر تاثیر زیادی بر اقتصاد و زندگی مردم دارد. لازم به ذکر است که این برنامه که در مدت 72 ساعت در یوتا پیاده سازی شد، برای کوتاه کردن مسیر بهبودی ایجاد شد تا افراد بتوانند زودتر به سر کار بازگردند.
س: آیا Domo چیز دیگری برای کمک به سازمان ها برای مبارزه با این بیماری همه گیر و برداشتن گام بعدی برای بازگشت ایمن به کار در حال توسعه است؟
پاسخ: بله، همانطور که کرامر گفت، ما در حال خم شدن به عقب هستیم. ما به سرعت مجموعه ای از برنامه های اضافی را توسعه دادیم – مانند برنامه فرماندار، برنامه PPE و برنامه استفاده از تخت بیمارستان – تا مدیریت این بحران را کمی آسان تر کنیم. همانطور که کشورهایی را می بینید که با درک وضعیت بیماری همه گیر در منطقه خود دست و پنجه نرم می کنند، متوجه تغییر سریع تمرکز بر روی آنچه که برای بازگرداندن مردم به کار لازم است خواهید دید. این نگرانی نه تنها برای مقامات محلی، بلکه برای رهبران شرکت ها نیز خواهد بود. ما در حال حاضر با شرکتهایی صحبت میکنیم که چگونه Domo میتواند در این مرحله حساس بهبودی کمک کند و ما را به کار بازگرداند. بنابراین به زودی انتظار بیشتری در مورد آن داشته باشید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد مرکز فرماندهی بحران COVID-19، از جمله ویدیوهایی در مورد نحوه عملکرد آن، کلیک کنید اینجا