Twittersphere این هفته با سرزنش ها، بررسی های واقعیت و تجدید نظر در مورد کلان داده ها و تجزیه و تحلیل ها روشن شد. در اینجا برخی از توییتها و مقالاتی که بیش از همه به چشم آمدند، آورده شده است:
چرا نمودارها و نمودارهای اکثر مردم به نظر بیهوده هستند
چرا نمودارها و نمودارهای اکثر مردم شبیه به مزخرف هستند http://hub.am/1kuiZ0Y 5 ژوئن 2014
بهترین توییت هفته @HubSpot است – و نه فقط به این دلیل که عنوان آنها جذاب است (همانطور که همیشه است)، بلکه به این دلیل که آنها یک پست وبلاگ بسیار ارزشمند برای بررسی اصول اولیه طراحی که اغلب نادیده گرفته میشوند، ارائه میدهند.
HubSpot درباره تجسم دادهها میگوید: «این در مورد ارائه اطلاعات به روشی است که درک آن آسان و شهودی برای پیمایش است، که بیننده را ملزم میکند تا حد امکان کار کمتری انجام دهد. البته، همه طراحان متخصص تجسم داده ها نیستند، به همین دلیل است که بسیاری از محتوای بصری که می بینیم کمتر از ستاره ای هستند. در اینجا 10 اشتباه تجسم داده که احتمالاً مرتکب می شوید و راه حل های سریع برای رفع آنها آورده شده است.
آیا داده های بزرگ به تجربه خریدار کمک می کند یا آسیب می رساند؟
#BigData آیا داده های بزرگ به تجربه خریدار کمک می کند یا آسیب می رساند؟: برای سال ها، خرده فروشان و بازاریابی خریداران… http://goo.gl/kaTbHl 27 مه 2014
به گفته واحد تحقیقات حقیقت مک کان، “هدف گیری دقیق باعث شده تا خریداران احساس کنند چیزهایی را که ممکن است بخواهند کشف و بخرند از دست بدهند.”
این نظرسنجی که «حقیقت درباره خرید» نام داشت، از بیش از 10000 نفر در 11 کشور (ایالات متحده، بریتانیا، چین، برزیل، مکزیک، شیلی، امارات، فرانسه، آفریقای جنوبی، اسپانیا و هند) برای بررسی نگرشهای مصرفکننده و رفتار خرید، نظرسنجی کرد. زمینه هایی مانند خریدهای آنلاین، تلفن همراه و در فروشگاه، دیدگاه ها در مورد داده ها و حریم خصوصی و ترجیحات در مورد محیط خرید و تجربه.
برای بررسی سطح بالایی از تحقیقات McCann با برخی آمارهای سریع و کثیف، به مقاله بالا مراجعه کنید. اما برای بررسی جزئیات باید منتظر ارائه رسمی مک کان باشید.
کلان داده فقط محصول اینترنت نیست، بلکه «اینترنت جدید» است
#BigData، به خصوص در رابطه با #موبایل، تبدیل به چیزی شده است که اینترنت 10 سال پیش بود. @tracewall http://ow.ly/xynIn 3 ژوئن 2014
عنوانی تحریکآمیز، بهویژه از آنجایی که اینترنت به عنوان مهمترین اختراع تاریخ (در صورت عدم پذیرش) مورد ستایش قرار گرفته است (به نظر من – این یک ثانیه بسیار نزدیک به چاپخانه است، اما هنوز هم دومین اختراع است).
نویسنده تریسی والاس میگوید، به کوکیها سلام کنید، به تبلیغات بنری سایونارا، به تبلیغات چاپی گرانقیمت و ثابت بگویید. در عوض، به عصر یک اینترنت شخصیشده، مهم نیست که کجا و چگونه از آن استفاده میکنید، خوش آمدید. در این بازار هزینه تبلیغات موبایلی 30 میلیارد دلاری، برندهایی که قادر به استفاده از دادهها نه تنها برای تبلیغات، بلکه برای بازگشت سرمایه هستند، نه تنها شاهد افزایش سود خواهند بود، بلکه دارایی جدیدی نیز به ترازنامههای آنها وارد میشود.
اینترنت همه چیز را در مورد نحوه زندگی ما مختل کرده است. انسانیت مشترک ما را به ما نشان داد – گاهی اوقات برای بهتر شدن (مثل زمانی که تمام سانفرانسیسکو گرد هم آمدند تا گاتهام را برای یک پسر کوچک بازسازی کنند)، گاهی اوقات برای امور روزمره (فیلم های گربه از میم های گربه در لیست های گربه حاوی هر دو)، گاهی اوقات برای بدتر شدن (ترول ها، به اندازه کافی گفته شد). و کلان دیتا نیز همین کار را خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که دادههای بزرگ دقیقاً چه تأثیری بر هر اینچ از زندگی ما میگذارد، اما ما مانند مری میکر میدانیم که زمان جمعآوری و فعالسازی اکنون فرا رسیده است.»
عادات بد هوش تجاری
3 عادت بد #هوش تجاری برای ترک: http://bit.ly/BadBIHabits5 ژوئن 2014
مقاله کوتاه است، اما گاهی کوتاه و شیرین به اصل مطلب می رسد. نویسنده تریسی واتسون می گوید که این سه عادت بد عبارتند از: “ساده سازی بیش از حد”، “شکست در ارائه ارزش تجاری” و “باور داشتن ابر راه حل است”.
او نتیجه میگیرد: «یک راهحل هوش تجاری باید بر گزارشهای تعاملی تمرکز کند و محیط طراحی ترکیبی را به کاربران ارائه دهد که انعطافپذیر و آسان برای استفاده باشد. هنگامی که یک راه حل BI بر روی سلف سرویس متمرکز است، یک راه حل واقعاً انعطاف پذیر هوش تجاری ایجاد می کند.
موافقی یا نه؟ در نظرات به من اطلاع دهید.