از کووید-19 تا قتل جورج فلوید، رویدادهای سرفصل چند سال اخیر باعث شده است که بسیاری از سازمانها به سختی در آینه نگاه کنند و بپرسند که آیا واقعاً چهره تجارت مدرن هستند یا خیر.
خوشبختانه برای Domo، توانست به این سوال با یک بله قاطع پاسخ دهد – نه تنها به این دلیل که به سرعت منابع و برنامههایی را توسعه داد که برای کمک به مشتریان در «بازگشت به کار» طراحی شده بودند، بلکه به این دلیل که تمرکزش بر تنوع، برابری و گنجاندن بود. (DEI) و افرادی مانند نیکی واکر که به شکل گیری و هدایت ابتکارات DEI کمک می کنند.
واکر با تکیه بر کار خود در سه سال گذشته به عنوان مدیر تجربه برند و مشارکت در جامعه Domo، اخیراً به عنوان مدیر تنوع، ارزش ویژه و شمول انتخاب شد.
در این نقش، او همچنین رهبری شورای رهبری DEI تازه تاسیس Domo را بر عهده خواهد داشت، که برای اطمینان از کاربرد متنی بهترین شیوه ها و نتایج DEI در سراسر تجارت ایجاد شده است.
من با واکر درباره نحوه برنامه ریزی هیئت مدیره برای رسیدن به هدف اصلی خود، آنچه که او از زمان پیوستن به Domo در سال 2019 بیشتر آموخته است، آنچه که دوست دارد از مردم درباره فرهنگ شرکت بشنود و موارد دیگر، مصاحبه کردم.
س: از زمانی که شما به Domo پیوستید، چیزهای زیادی در این دنیا اتفاق افتاده است! از دیدگاه DEI، کسب و کار در آن دوره زمانی چگونه تغییر کرده است؟
DEI همیشه برای Domo مهم بوده است، نه تنها به این دلیل که کار درستی است، بلکه به این دلیل که به ما کمک میکند تا یک کسبوکار قویتر بسازیم.
زمانی که من به Domo پیوستم، تمرکز اصلی بر برابری جنسیتی و ایجاد آگاهی در مورد مسدودکنندههایی مانند سوگیری ناخودآگاه بود. با این حال، در طول سالها، ما تمرکز خود را در DEI با دریچهای بسیار گستردهتر گسترش دادهایم تا اطمینان حاصل کنیم که میتوانیم بهترین استعدادها را جذب و حفظ کنیم و به پایگاه مشتریان جهانی خود بهتر خدمت کنیم.
بخشی از این تلاش شامل تعامل عمدی بیشتر با سازمان های اجتماعی است. این ارتباطات به ما کمک کرد تا بفهمیم که در کجا موانع دسترسی برای جوامع محروم وجود دارد و به ما کمک کرد تا در ساختن پل ها گام برداریم.
در ارتباط با این تعامل عمیق تر با جامعه، ما همچنین در برنامه Domo for Good خود به سازمان های غیرانتفاعی بیشتری خدمت کرده ایم، که قدرت داده ها و پلتفرم ما را با تخصص افراد و شرکای خود به ارمغان می آورد تا به سازمان های غیر انتفاعی کمک کند تا موارد خوب را افزایش دهند. در دنیا انجام می دهند.
س: این پیشرفت را به چه دلیل می دانید؟ بزرگترین چالشی که باید بر آن غلبه کرد چه بود؟
پاسخ: من پیشرفت Domo در اطراف DEI را به این واقعیت نسبت می دهم که از بالا به پایین پشتیبانی می شود. با توجه به اینکه تابستان سال 2020 به آمریکاییها یک صندلی در ردیف اول علیه بیعدالتی در جامعه سیاهپوستان داد، ابتکارات DE&I ما برنامهریزیتر شد و به گنجاندن بیشتر DEI در فرهنگ شرکتمان کمک کرد.
بزرگترین چالشی که باید بر آن غلبه کرد این بود که رویه قبلی DEI ما می توانست ارتجاعی تلقی شود. اکنون یک استراتژی DEI وجود دارد که تمام بخشهای کسبوکار ما را تحت تأثیر قرار میدهد و فرهنگ شرکت را هدایت میکند.
س: چگونه در ساختن نقش اولیه خود با Domo (مدیر تجربه برند و تعامل با جامعه) اقدام کردید و چرا فکر می کنید ایجاد چنین نقشی مهم بود؟
پاسخ: خوشبختانه برای من، Domo شرکتی است که به استعدادها اهمیت می دهد. ما بهترین ها را استخدام می کنیم و شرکت ما برای آن بهتر است. پس از صحبت با مدیران Domo، من از تمایل به یک رهبر فکری در فضای DEI مطلع شدم. به عنوان یک متخصص ارتباطات برای بیش از دو دهه، آموخته ام که گنجاندن با جامعه شروع می شود.
بنابراین پیشنهاد من به Domo یک پیوند مستقیم به نبض جامعه یوتا بود. این درها را به روی ما باز کرده است تا صداها را از درون تقویت کنیم و از کسانی حمایت کنیم که با رهبران آینده فردا که محل کار ما را پر خواهند کرد، کار می کنند. تنوع افکار در هر کسب و کاری کلیدی است. ارتباط با درخشش در جوامع متنوع این نیاز را پشتیبانی می کند.
س: در سه سال گذشته چه چیزی را بیشتر آموخته اید؟
ج: آموختم که با نوآوری و اراده، هیچ چیز دور از دسترس نیست. ما می تواند دنیا را تغییر دهید، یک کارمند در یک زمان.
س: چه چیزی شما را در مورد این نقش جدید و گسترده هیجان زده می کند؟ در کوتاه مدت و بلند مدت چه هدفی برای دستیابی به آن دارید؟
پاسخ: من از فرصتی برای اجرای یک استراتژی برای Domo که از تنوع و اهداف شمول آن پشتیبانی می کند هیجان زده هستم. به اشتراک گذاشتن صنعت فناوری با افراد با استعدادی که نیاز به کمک دارند، نه کمکی، برای من خوشحال کننده است.
برنامه بلندمدت ادامه اجرای برنامهها و سیاستهایی است که جامعهای خوشآمد را برای همه کارکنان Domo و آنهایی که در جوامعی که در آن زندگی و کار میکنیم ایجاد میکند.
س: اجازه دهید کمی در مورد هیئت مدیره DEI صحبت کنیم. چرا تشکیل شده است؟ چرا تاثیر مثبت بیشتری روی Domo وجود دارد؟
پاسخ: این شورا ایجاد شد تا اطمینان حاصل شود که ما در سراسر سازمان چشمانی داریم که می توانند از دریچه DEI به تجارت ما نگاه کنند. این گروه در مورد سیاستها و رویههایی که تأثیر مثبتی بر شرکت و مشتریان ما خواهد داشت، مشاوره میدهد.
شورا همچنین برای اولویتبندی و حمایت از فرصتهای خاص جامعه که شمول را ترویج میکند، کار خواهد کرد. با غوطه ور کردن کل شرکت در DEI، صدای خود را به طور تصاعدی تقویت می کنیم. امید این است که شرکتهای دیگر نیز از این روند پیروی کنند تا فرهنگ گنجاندن در Silicon Slopes نفوذ کند.
س: بیشتر از همه دوست دارید که مثلاً در یک یا دو سال از کسی در مورد فرهنگ Domo (که به DEI مربوط می شود) صحبت کند؟
پاسخ: دو سال دیگر، من دوست دارم مردم Domo را به عنوان یک عالم کوچک از بهترین جهان ببینند: مکانی که از اصالت و تنوع از همه نوع استقبال و پشتیبانی می کند. ما به اهداف خود خواهیم رسید – و آن را خواهیم دانست – همانطور که شاهد فراگیر شدن سالن ها هستیم.