(بیشتر) اسرار یک CMO مبتنی بر داده


اگر داده ها آب بود، بسیاری از بازاریابان سعی می کنند از شیر آتش نشانی بنوشند. حتی در بخش بازاریابی به تنهایی، مقدار غیرممکنی از اطلاعات وجود دارد که یک نفر می تواند روز به روز آن را پیگیری کند.

در اینجا دو راز دیگر از راهنمای 7 راز یک راهنمای CMO مبتنی بر داده آورده شده است که به شما کمک می کند تا بدون غرق شدن در بیش از حد اطلاعات، داده های مورد نیاز خود را دریافت کنید:

راز شماره 1: مدیریت بر اساس استثنا

برخی از CMO ها احساس می کنند که باید به هر عدد در هر گزارش نگاه کنند. اما این سطح از تعهد شما را “داده محور” نمی کند – فقط شما را تخلیه می کند. یک CMO که نتواند به طور استثنایی مدیریت کند، ناگزیر در یک سیل داده های خود تحمیلی گم می شود.

به جای بررسی هر معیار، سعی کنید فقط در موقعیت هایی شرکت کنید که نتایج واقعی به طور قابل توجهی با نتایج برنامه ریزی شده متفاوت است. هزینه هر تبدیل خیلی بالاست؟ عمیق تر در اعداد شیرجه بزنید. آیا روی هدف درست است؟ اگر چنین است، بگذارید کمپین اجرا شود.

شما باید بتوانید در صورت وجود ناهنجاری هشدارهای بلادرنگ دریافت کنید و در صورت عدم وجود به تیم خود برای مدیریت جزئیات اعتماد کنید.

راز شماره 2: اندازه گیری “بی اندازه”

نامزدی. نگرش خریدار برندسازی اگرچه آنها یکی از ضروری ترین عناصر بازاریابی هستند، تقریباً همه بازاریابان با نحوه اندازه گیری آنها دست و پنجه نرم می کنند. با این حال، CMO مبتنی بر داده از این چالش مصون نیست. CMO مبتنی بر داده، غیرقابل اندازه گیری را اندازه گیری می کند.

به عنوان مثال آگاهی از برند را در نظر بگیرید. برای بسیاری از بازاریابان، این همیشه یکی از بی ثبات ترین موارد برای تعیین کمیت بوده است. با این حال، اندازه گیری به اصطلاح “غیرقابل اندازه گیری” آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست. برای اندازه‌گیری آگاهی از برند، یک CMO مبتنی بر داده می‌تواند مواردی مانند ذکر نام تجاری در کانال‌های اجتماعی، ترافیک از عبارات جستجوی مارک‌ها و بازدید مستقیم از وب‌سایت شرکت خود را ردیابی کند. در مجموع، این نوع معیارها به شما بینش های کمی را در مورد مفاهیم غیر شکلی می دهد.

پس اندازه گیری کن، تاجر. اندازه گیری کنید.

خلاصه کامل در مورد مرکز آموزشی ما را از اینجا دریافت کنید.




دیدگاهتان را بنویسید