3 نکته مبتنی بر داده برای مدیران و بازاریابان کهنه کار





/ 3 نکته مبتنی بر داده برای مدیران و بازاریابان کهنه کار
















من همیشه احساس راحتی می‌کردم که جوان‌ترین فرد در یک مکالمه هستم، که این را مدیون دو خواهر بزرگتر و والدینم می‌دانم که با هیجان درباره همه چیز و همه چیز دور میز شام بحث و بحث می‌کردند. من همچنین یک سال زودتر مهدکودک را شروع کردم و قبل از اینکه برای رای دادن به سن کافی برسم وارد کالج شدم و به طور پیش‌فرض کوچک‌ترین عضو اتاق شدم. این تجربیات با حداقل 15 سال کار در شرکت های بزرگ و تا حدودی خفه کننده (SAP، Oracle) دنبال شد، جایی که من اغلب جوان ترین و یکی از بیناترین افراد تیم بودم.

با این حال، من لاف نمی زنم – مثل این بود که سریع ترین اسب در کارخانه چسب بودم.

وقتی در سال 2012 به Domo پیوستم، کمی در شوک بودم. برای اولین بار یکی از مسن ترین افراد اتاق بودم. محیط یک استارتاپ با رشد بالا بود، با تیمی از افراد بسیار جوان تر و از بسیاری جهات مرتبط تر از من. می دانستم که باید بازی ام را تقویت کنم. من باید از منطقه راحتی خود خارج می شدم، چیزهای جدید را امتحان می کردم و موفقیت را با چشم دیگری ارزیابی می کردم.

زمان من در Domo به من تجربه ارزشمندی داد و راه را برای تبدیل شدن به یک CMO مبتنی بر داده هموار کرد. در طول راه، چند پیشنهاد برای سگ های پیری مثل من که سعی می کنند چند ترفند جدید یاد بگیرند، انتخاب کرده ام.

  • دیتا دوست شماست. در یک پنل اخیر CMO، شرکت کننده با موهای خاکستری در کنار من گفت که او واقعاً “داده های بزرگ” دریافت نمی کند، اما در عوض به تصمیم گیری شهودی و اندازه گیری “ROI با یک دست دادن” اعتقاد دارد. همانطور که فکم را از روی زمین برداشتم، متوجه شدم که درصد زیادی از همکاران CMO من هنوز از استفاده از داده ها اجتناب می کنند، زیرا فکر می کنند برای آنها منطقی نیست یا ارزش تلاش را ندارد. این نمی تواند دور از واقعیت باشد. و خوشبختانه، بسیاری از CMOها در حال یادگیری مسیریابی در این دنیای بازاریابی جدید هستند – دنیایی که دیجیتالی و مبتنی بر داده است.
  • از آزمایش نترسید. در Domo، ما با یک رویکرد تفنگ ساچمه ای برای تلاش های بازاریابی خود شروع کردیم. ما همه چیز را در چارچوب محدودیت‌های هزینه‌مان امتحان کردیم و در عین حال دامنه را تقویت کردیم. نتیجه؟ تیم من کمپین‌های خلاقانه و بسیار موفق بی‌شماری ایجاد کرده است که اگر داده‌ها را از معادله خارج می‌کردیم یا تصمیم می‌گرفتیم که آنها را ایمن بازی کنیم، هرگز مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. زیبایی داده ها این است که آزمایش را بسیار قابل اعتمادتر و خلاقانه تر می کند—بنابراین می توانید تلاش های خود را صرف کمپین هایی کنید که مهم هستند و کمپین هایی را که اهمیت ندارند کنار بگذارید.
  • در ارزیابی خود دقیق باشید. توانایی کار با داده ها تنها در صورتی ارزشمند است که بتوانید نتایج را دنبال کرده و به دقت ارزیابی کنید. این به تلاش و سرسختی یک بولداگ برای رسیدن به آن نیاز دارد. به عنوان مثال – دانستن اینکه یک کمپین چند لید ایجاد کرده و هزینه آنها چقدر است کافی نیست. برای درک واقعی ارزش یک کمپین، باید برداشت ها را در هر مرحله از چرخه فروش تا درآمد دنبال کنید. برای انجام این کار، به گزارش گیری قوی نیاز دارید تا بتوانید به سرعت آنچه را که در زمان واقعی اتفاق می افتد شناسایی کنید.

چه تازه در بازاریابی شروع کرده اید یا یک کهنه کار با بیش از 30 سال تجربه، وقت آن رسیده است که خودتان را درگیر کنید. بازاریابی در قرن بیست و یکم هر لحظه هیجان‌انگیزتر می‌شود و CMOهای مبتنی بر داده مطمئناً در صدر قرار خواهند گرفت. من، به عنوان یک، مشتاقانه منتظر سفر هستم.

*****

این پست در ابتدا در نمایه نویسنده لینکدین هدر زینچاک در اینجا ظاهر شد.













دیدگاهتان را بنویسید