مدتی قبل در محدوده رانندگی بودم و سعی می کردم (و نمی توانستم) قسمتی از رانندگی خود را تعمیر کنم. فقط یک نفر دیگر بود و همانطور که انتظار می رفت شروع کردیم به صحبت در مورد کار بین عکس ها. من یک بازاریاب در Domo هستم و او مدیر یک شرکت حمل و نقل و یک گلف باز بسیار بهتر از من بود.
البته وقتی گفتم برای Domo کار می کنم، جواب داد بیلبوردهای شما را همه جا دیده ام، اما نمی توانم بفهمم شما چه کار می کنید.
قبل از اینکه جمله از دهانش برود می توانستم آن را برای او نقل کنم. در یوتا، بیلبوردهای ما به همان اندازه که همه جا وجود دارند و به طور هوشمندانه مبهم هستند (یکی از موارد مورد علاقه من یک بیلبورد استخدامی بود که روی آن نوشته شده بود “استارتاپ های جوان سکسی به دنبال مهندسان داغ. برای گذراندن اوقات خوش، با 801-980-1000 تماس بگیرید…”). همکار گلف باز من همان تصوری را داشت که میلیون ها یوتان دیگر دارند — “ها؟”
پس به او گفتم. Domo دسترسی رهبران کسب و کار را به داده های خود و اطلاع از آنچه در حال رخ دادن است آسان می کند تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. این احمقانه است که میتوانیم بهروزرسانیهای بیدرنگ درباره دوستان قدیمیمان در دانشگاه دریافت کنیم، اما نمیتوانیم اطلاعات بیدرنگ درباره کسبوکارمان دریافت کنیم. Domo آن را برطرف می کند.
سپس این سؤال مطرح شد که من نشنیده بودم: “آیا به این دلیل نیست که آنها در وهله اول استخدام شده اند – تا بدانند چه خبر است؟” اگر آنها نمی دانند، پس شاید کارشان را خوب انجام نمی دهند.”
سپس متوجه شدم که برخی از رهبران کسب و کار احتمالا وجود داشت به همین دلیل استخدام شده است. اما دلیل آن اشتباه است. دانستن چی فقط اطلاعات اولیه است – این درخت ضرب المثلی است که در جنگل افتاده است. این واقعیت که درخت افتاد مهم ترین بخش داستان نیست. آنچه مهم است این است که شما در مورد آن چه می کنید.
اما مدیران به سختی تحت فشار هستند. آنها در تلاش برای دیدن تصویر بزرگ با دریافت گزارش گیر کرده اند. گزارشهایی که دریافت میکنند معمولاً صفحات گسترده ثابت هستند که اطلاعات هفته گذشته را به آنها میگوید. ببینید، دلیلی وجود دارد که آینه عقب شما به اندازه شیشه جلوی شما بزرگ نیست. مدیران باید ببینند که چه چیزی در زمان واقعی می آید. دانستن اینکه آیا خروجی خود را از دست داده اید و تا چه اندازه به اندازه دیدن آن، پیش بینی آن و حرکت در زمان مناسب مفید نیست.
این استعاره های زیادی است، اما نکته اینجاست: BI و تجزیه و تحلیل امروزی این ظرفیت را دارند که آنچه را که باید بدانیم به ما بگویند. اما ما توانایی دریافت آن را در زمان نیاز نداریم. Domo تمام کارهای مربوط به رساندن این اطلاعات به افراد مناسب را انجام می دهد تا آنها بتوانند در زمان مناسب با داده های مناسب تصمیمات درست را بگیرند.
ما به تازگی یک ویدیوی نمایشی جدید و عالی ایجاد کرده ایم که دقیقاً منظور من را به شما نشان می دهد. اگر هنوز برای دیدن آن وقت نگرفته اید، باید آن را ببینید. Domo بین جمع آوری ساده اطلاعات و استفاده از آن برای رشد کسب و کارتان تفاوت ایجاد می کند.