داده محور بودن برای بسیاری از بازاریابان آنلاین طبیعی نیست. و بدتر از آن، به طرز دردناکی آشکار است.
آنها (اغلب از تنظیمات آژانس) تاکتیکهای یکباره مانند معرفی برچسبهای alt یا ایجاد پیوندهای خارجی که میتوانند نتایج جستجو را تقویت کنند، یاد گرفتهاند. و این عالی است… اینطور نیست؟ مشکل این است که بسیاری استراتژی طولانیتر را در نظر نمیگیرند – آیا از تگهای alt مناسب استفاده میکنند؟ آیا آنها از طرف سایه اینترنت پیوند می گیرند؟ بازاریابان آنلاین باید از داده ها برای ایجاد یک استراتژی استفاده کنند وگرنه در نهایت سازمان را با مشکل مواجه خواهند کرد.
از آنجایی که همه انواع بازاریابی به طور فزاینده ای داده محور می شوند، بازاریابان آنلاین هیچ بهانه ای برای جلوتر از منحنی ندارند. کسب و کارها نیاز دارند بازاریابان آنلاین که درک عمیقی از آنچه باعث درآمد و سود می شود دارند. دیگر کافی نیست که اسب (آگاهان آنلاین) را به سمت آب (سازمان شما) هدایت کنید. زمان برای دیدن نتایج است. در اینجا 3 راه برای رسیدن به آنجا وجود دارد:
1. از هر بیت داده موجود استفاده کنید
ساده به نظر می رسد – حتی واضح است. اما حقیقت این است که بازاریابان آنلاین داده های زیادی را روی میز می گذارند.
این یک مثال است: وقتی در یک آژانس کار میکردم، کاری را که یک متخصص بازاریابی آنلاین داخلی انجام میداد تکمیل کردم. من به دادهها رفتم و متوجه شدم که بازاریاب داخلی حتی ردیابی تبدیل PPC را در سایت پیادهسازی نکرده است. من باید تصمیمات بهینه سازی را تنها بر اساس معیارهای CTR می گرفتم!
اگر از داده های اولیه ای که از پلتفرم های تحلیلی و تبلیغاتی به دست می آورید به طور کامل استفاده نمی کنید، در این صورت اساسی ترین قطعات پازل را از دست داده اید.
2. سر خود را دور اعداد بپیچید
هنگامی که اصول اولیه را دارید، اکنون برای درک آنها وقت بگذارید. اگر در مدل تولید سرنخ هستید، هزینه هر سرنخ شما بر اساس نوع کلمه کلیدی یا گروه تبلیغات چگونه متفاوت است؟ اگر در تجارت الکترونیک هستید، چگونه فروش یا سود بر اساس کلمات کلیدی ارجاع متفاوت است؟
اگر دقیقاً نمیدانید اعداد چگونه به هم مرتبط هستند، باز هم حدس میزنید – مهم نیست از تعداد آمار یا صفحهگستردهای که استفاده میکنید.
3. به عمق بروید. واقعا عمیق “تجهیزات غواصی خود را دریافت کنید” عمیق.
معیارهای تجزیه و تحلیل و پلتفرم های تبلیغاتی شما مفید هستند، اما تنها در صورتی حاوی اطلاعات سطحی هستند که آنها را یک به یک نگاه کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از داده های خود ببرید، باید عمیق تر باشید.
در اینجا برخی از راههای مورد علاقه من برای یافتن دادههایی که به سختی به دست میآیند که باعث ایجاد یا شکست بازاریابی آنلاین شما میشود، آورده شده است:
- کدهای رهگیری منحصر به فرد را در URL های خود قرار دهید
- این کدهای ردیابی را به CRM خود منتقل کنید و عملکرد سرنخ های مختلف را در مراحل عمیق تر چرخه فروش نظارت کنید.
- تأثیر عناوین تبلیغاتی یا عناوین صفحات را بر روی مشتریان بالقوه در انتهای قیف اندازه گیری کنید
- شما پیام یا فراخوان اقدام را در صفحه فرود تغییر دادید. چگونه روی لید تأثیر گذاشت کیفیت به جای مقدار?
هزینه هر سرنخ/فروش تازه شروعی است که می توانید حجم معاملات یا خریدهای بزرگ را به پیام و منبع ردیابی کنید و همه چیز را از طریق آزمایش مداوم بهینه کنید.
بازاریابان آنلاین شروع به دریافت آن کرده اند
مطمئناً درست است که شما می توانید اسب را به آب بکشید، اما نمی توانید او را وادار به نوشیدن کنید. اما نوشیدن اسب هدف بازاریابی آنلاین نیست. این در مورد یافتن اسب هایی است که به محض رسیدن احتمال نوشیدن آنها بیشتر است.
بازاریابان آنلاین باید از فهرستهای ساده تاکتیکها و استراتژیها فاصله بگیرند و از آزمونهای علمی که منجر به بهینهسازی بازاریابی واقعی میشود، استقبال کنند. وقتی این اتفاق بیفتد، آنها قادر خواهند بود استراتژی هایی بسازند که بر اساس خودشان ساخته شده و ارزش پایداری را ارائه دهند.