پاسخ CMO به نظرسنجی بازاریابی داده محور 2013


وقتی نتایج تحقیقات بازاریابی مبتنی بر داده های Domo در سال 2013 را دریافت کردم، می خواستم شوکه شوم. شکاف بین آنچه بازاریابان به آن نیاز دارند و آنچه که دارند به اندازه همیشه گسترده است. اما واقعاً تنها چیزی که ما را شوکه می کند این است که هنوز با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم. 21 ام استSt قرن! چرا هنوز نمی توانیم به داده های خودمان دسترسی داشته باشیم؟

این چیزی است که ممکن است شما را شگفت زده کند: بازاریابان داده ها را دریافت می کنند. آنها واقعاً انجام می دهند. آنها درک می کنند که این چقدر برای کارشان مهم است و اطلاعات بیشتری می خواهند تا بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند. اما آنها با سیستم‌هایی سر و کار دارند که نمی‌توانند آنچه را که نیاز دارند، در زمانی که به آن نیاز دارند، ارائه دهند.

در اینجا چهار راه برای بهبود تعامل ما با داده ها قبل از اینکه بتوانیم به سطح بعدی بازاریابی برویم وجود دارد:

1. شما گزارش هایی از کجا

گزارش نظرسنجی نشان می دهد که 83 درصد از فروشندگان گزارش ها را از طریق ایمیل و 72 درصد در طول جلسات حضوری گزارش می دهند. این مدرسه بسیار قدیمی است – و این چیزهای زیادی از کسی می‌گوید که ایستگاه Sirius مورد علاقه‌اش Alternative از دهه 80 است.

اگر ایمیل رایج ترین راه برای برقراری ارتباط اطلاعات باشد، بازاریابان هیچ لطفی به خود نمی کنند. به عنوان یک مدیر ارشد، می‌دانم که به اطلاعات بیشتری نسبت به آنچه در گزارش‌های ثابت از طریق ایمیل، ارائه‌ها یا صفحات گسترده ارائه می‌شود، نیاز دارم. این گزارش ها به من می گوید چی اتفاق می افتد؛ من باید بدانم چرا این اتفاق می افتد، در غیر این صورت نمی توانم کشتی را بچرخانم. و اگر من یک بازاریاب با استعداد دارم که هر هفته ساعت ها و ساعت ها را صرف ارسال تعدادی اعداد برای من می کند، این اتلاف وقت است.

اگر گزارش ها را از طریق ایمیل دریافت می کنید، احتمالاً هر هفته (کم و بیش) آنها را دریافت می کنید. بازاریابان باید هر روز، گاهی اوقات ساعتی، در داده ها باشند و ایمیل نمی تواند این کار را انجام دهد.

2. اگر نمی توانید آن را ببینید، نمی توانید از آن استفاده کنید

جای تعجب نیست که 87 درصد از بازاریابان گزارش می دهند که برای انجام وظایف خود به داده ها تکیه می کنند، اما متأسفانه تنها 55 درصد گزارش می دهند که به داده های مورد نیاز خود دسترسی دارند.

در این عصر دیجیتال که هر فعالیت بازاریابی دارای ردپایی است، بازاریابان باید تقاضای دیدن اطلاعات را داشته باشند. گزارش‌های فیسبوک و توییتر در مورد عملکرد تبلیغات هر سال قوی‌تر می‌شوند و اطلاعات در زمان واقعی در دسترس است. اگر آمار را ردیابی نکنید، به طور بالقوه هزینه تبلیغات را هدر می دهید و فرصت ها را از دست می دهید.

به عنوان مثال، Domo یکی از اعضای تیم دارد که تعاملات رسانه های اجتماعی ما را تجزیه و تحلیل می کند. به ویژه در طول یک کمپین، به ما کمک کرد تا ببینیم کدام نوع تعامل در مراحل مختلف چرخه فروش موفق‌ترین بوده است. ما بر اساس این بینش‌ها تنظیمات دقیق و آگاهانه‌ای انجام دادیم و اکنون رسانه‌های اجتماعی به ما کمک می‌کنند تا معاملات بیشتری را ببندیم.

3. مسئولیت بیشتر، اطلاعات کمتر

ROI مهم است. این بسیار مهم است که 83٪ از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش می دهند که مسئول ROI هستند و 54٪ غرامت به ROI مرتبط است. به من اعتماد کنید، با بالا رفتن از نردبان شرکت افزایش می یابد. در SAP، پاداش من توسط بازاریابی بازگشت سرمایه انجام شد، و در اینجا در Domo، ROI درصد زیادی از کل غرامت من است.

اما این چیزی است که واقعیت واقعاً نشان می دهد: فقط 33٪ از بازاریابان به داده های بازگشت سرمایه دسترسی دارند.

این دیوانگی است! گروه دیگری را نام ببرید که با اطلاعات اندک این نوع مسئولیت را بر عهده دارند. اگر مدیر فروش نداند کدام قراردادها واقعاً امضا شده است و مجبور شود فقط به پرداخت دستمزد اعتماد کند؟ اینها شانس خوبی برای موفقیت نیستند.

4. شما به یک مکان برای مدیریت نیاز دارید

بازاریابان یک داشبورد می خواهند. اما در حالی که 89 درصد می‌گویند دیدن همه داده‌هایشان در یک داشبورد مهم است، 81 درصد آن را ندارند. پس از تمام معیارهای رسانه های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی، تجزیه و تحلیل وب، داده های خط لوله و موارد دیگر، شما به راحتی می توانید تمام روز خود را صرف تعقیب اعداد و تعقیب در چندین سیستم کنید.

اینجاست که Domo می تواند کمک کند

مدیر بازاریابی یک شرکت Fortune 1000 به گزارش‌هایی سریع‌تر از سرعت هفته‌ای یک‌بارش نیاز داشت. سه شنبه روز اصلی بود و شماره ها زودتر در دسترس نبود. اما او نمی توانست بدون اطلاعات به روز شده در مورد چارچوب زمانی خود، نه شخص دیگری، تصمیمات مورد نیاز خود را اتخاذ کند، بنابراین برای کمک به Domo آمد.

در Domo متوجه شدیم که وضعیت موجود باید تغییر کند. به همین دلیل است که من هیجان زده هستم که مدیر ارشد مدیریت اینجا هستم—برای متخصصان کسب و کار راه حلی واقعی برای مشکلاتی ارائه می کنم که تأثیری گسترده تر از دیدن یا عدم دیدن داده های خود دارند. Domo به متخصصان کسب و کار کمک می کند تا دسترسی بهتری به داده های مورد نیاز خود داشته باشند، به این معنی که آنها می توانند کار خود را بهبود بخشند، اهداف بالاتری را تعیین کنند و به طور مؤثرتری سرنخ ها را جذب کنند. و هنگامی که بازاریابان از Domo استفاده می کنند، کنترل داده های خود را پس می گیرند تا بتوانند کنترل هر چیز دیگری را در دست بگیرند.




دیدگاهتان را بنویسید