من یک تاجر هستم. به طور خاص، من هستم محتوا بازاریاب
از لحاظ تاریخی، محتوا همیشه نقش حمایتی تقریباً در هر تلاش بازاریابی داشته است. همیشه یک جزء ضروری بود، اما در نهایت ثانویه. سپس اینترنت آمد، و ناگهان مردم به دنبال محتوا بودند – چیزی بی طرفانه برای خواندن، روشن کردن راه، برای گسترش درک خود. در ابتدا، ما تاجران نمیدانستیم در مورد آن چه کنیم. ما خوشحال بودیم که راه را روشن کردیم، اما این کار را انجام دادیم بی طرفانه? مثل غیر بازاریابی است.
این ما را مجبور کرده است که محتوا را در کانون تلاش های بازاریابی خاص قرار دهیم. برای اینکه آن را مؤثر کنیم، باید دادههایی در اختیار داشتیم. سپس بازاریابی محتوا متولد شد. در اینجا 3 زمینه وجود دارد که بازاریابی محتوای شما بدون داده نمی تواند دوام بیاورد:
1. هدف گیری مخاطب
بازاریابی محتوا در مورد حل مشکلات و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد است. بازاریابان محتوا اگر نتوانند دقیقاً بفهمند با چه کسی صحبت می کنند، نمی توانند مشکلات را حل کنند.
یک تصور غلط رایج این است که تیم بازاریابی به سادگی مخاطبان خود را “می شناسد”. ممکن است یک خرده فروش بگوید: «این صنعت الکترونیک است. ممکن است یک سازمان B2B اعلام کند: “مردم به BI علاقه مند هستند.” اما شما بهتر از این می دانید. می دانید که جمعیت شناسی خاص بیشترین درآمد را در هر خرید ایجاد می کند. ما این اطلاعات را از تیم فروش یا POS خود می گیریم و شروع به تولید محتوایی می کنیم که این مشتریان را بارها و بارها به ما بازگرداند.
2. اندازه گیری تاثیر
از تعداد لایکهایی که میگیرید تا میزان درآمدی که میکنید، بازاریابی محتوا باید بتواند آمار را به محتوا مرتبط کند.
اما بازاریابان محتوا همیشه یک ROI مستقیم – اگر فکر میکنید «بازده» معادل «درآمد» است – مرتبط با کار خود ندارند. بازاریابی محتوا دارای معیارهای متوسطی مانند تعداد بارگیری، باز شدن، تکمیل فرم ها، تعاملات و معیارهای مرتبط با سئو است که سهم آن را در بازاریابی به طور کلی نشان می دهد.
3. بهره وری روزانه
در حالی که بازاریابهای محتوا تأثیر را اندازهگیری میکنند، ما همچنین مطمئن میشویم که فعالیتهای روزانه ما نتایجی را ارائه میدهند. اگر یک نوع محتوا در کمپین حفظ ایمیل واقعاً خوب عمل میکند، باید پروژه آلباتروس کاغذ سفید خود را کنار بگذاریم و به سراغ محتوای کوتاهتر و زیرکتری برویم که به سرعت برنده میشوند.
از سوی دیگر، اگر کاغذهای سفید سرنخ های بیشتری را از طریق قیف هدایت می کنند، باید بدانیم چرا و چگونه موفقیت یکسان را با انواع مختلف سرنخ ها تکرار کنیم.
بازاریابان محتوا به داده ها نیاز دارند
نویسندگان شما به داده نیاز دارند. و اگر نویسندگان شما به داده نیاز دارند، می توانید مطمئن باشید که تقریباً همه افراد سازمان شما نیز به آن نیاز دارند. اگر به مدیریت کل سازمان داده خود علاقه دارید، نیازهای خود را به ما اطلاع دهید و خواهیم دید آیا Domo چیزی است که می تواند کمک کند.