چابک اصطلاحی است که من زیاد میشنوم – فرآیندهای چابک، فناوری چابک – اما هوش تجاری چابک چطور؟
اخیراً در رویداد CIO Edge، من با تعدادی از مدیران ارشد ارشد استرالیایی صحبت کردم و همه آنها یک چیز مشترک داشتند: نیاز به چابکی و مهمتر از آن، ارزش رساندن سریع اطلاعات مناسب به فرد مناسب. می توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند.
شکست پروژه های کلان داده و هوش تجاری خبری نیست. این در نهایت از یک مشکل کلیدی در این رویکرد ناشی میشود: ابتکاراتی که با دادهها، برای ایجاد معیارها یا «یافتن پاسخ» شروع میشوند، به طور قابلتوجهی نسبت به طرحهایی که با سؤالات تجاری شروع میشوند و به معیارها و دادهها میرسند، مزایای کسبوکار را به ارمغان میآورند. .
من از تعدادی از CIOها شنیده ام که اولین دور BI آنها به آنچه می خواستند نرسیده است.
چیزی که من در کار خود به عنوان مشاور کسب و کار در Domo دریافتم این است که سازمانهایی که به پروژههای دادهها و تحلیلی خود از مشکل تجاری به پایین نزدیک میشوند، میتوانند نتایجی را در کمتر از شش هفته ارائه دهند، و هر چهار تا شش هفته پس از آن هر چهار تا شش هفته یک بار قابل تحویل هستند. .
در اینجا سه کاری وجود دارد که شرکت های موفق به طور متفاوت انجام می دهند…
زمان درجه بندی سریع
Domo دقیقاً در ابتدا ارزیابی ارزش تجاری را انجام می دهد که موارد استفاده با ارزش بالا را شناسایی و اولویت بندی می کند.
چیدن این میوه کم آویزان به ما امکان می دهد تنها در شش هفته ارزش تجاری را ارائه دهیم و یک چرخه مثبت با سهامداران کلیدی ایجاد کنیم.
پس از اینکه اولین ابتکار به سرعت ارزش کسب و کار را ارائه کرد، شروع به ایجاد اعتماد می کنیم و اجازه سرمایه گذاری بیشتر را می گیریم و یک چرخه با فضیلت ایجاد می کنیم.
صرفه جویی در ساخت و ساز
بخش دوم تاخیر اغلب به دلیل ساخت خود پلت فرم داده است. اغلب، سازمان های فناوری اطلاعات قطعات را خریداری کرده و آنها را یکپارچه می کنند.
گردآوری راه حل های چند نقطه ای به معنای مونتاژ قطعاتی است که ممکن است به طور طبیعی مناسب نباشند، زمان جویدن و نیاز به پشتیبانی فنی قابل توجهی دارند، در حالی که توانایی شما برای انعطاف پذیری کاهش می یابد.
کنار هم گذاشتن همه چیز کمی شبیه خریدن یک مرسدس بنز و سپس چسباندن جلوپنجره یوگو است.
Domo اکنون یک پلت فرم سرتاسری دارد که همه چیز از دریاچه های داده گرفته تا ابزارهای تجسم در نوبت کلید در دسترس است تا زمان ساخت طولانی را حذف کرده و زنجیره تامین داده را ساده کند.
پلت فرم ما بسیار منعطف است و همچنین می تواند با آنچه که مشتریان از قبل دارند کار کند تا همه چیز را به سادگی جمع کند.
سوالات کلیدی هستند
پرسیدن سوالات درست مهمترین بخش این رویکرد است.
به جای شروع با داده ها و کار معکوس، با سؤالات تجاری شروع می کنیم که رهبران و کارمندان خط مقدم برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد آنها نیاز دارند.
با شناسایی آنچه باید پاسخ داده شود، می توانید به سرعت تشخیص دهید که چه چیزی غرور است و چه چیزی ارزشمند است. شما همچنین می توانید ارزش تصمیم یا اقدامی که منجر به آن می شود را درک کنید.
از این سؤالات، می توانید به راحتی معیارها و در نتیجه منبع داده مورد نیاز برای پاسخ به این سؤالات تجاری را تعیین کنید.
این امر از تله صرف زمان و پول زیاد برای جمع آوری و تمیز کردن داده هایی که هرگز استفاده نمی شوند یا ارزش کمی دارند جلوگیری می کند.