گزارش CEO 360: آیا شما یک مدیرعامل الهام بخش هستید؟


مدیران عامل برای مدیریت برندهای خود و ایجاد تعادل بین خواسته هایی که توسط ذینفعان مختلف از آنها می شود، سخت کار می کنند. اما کارمندان و مدیران اجرایی واقعاً در مورد رهبران شرکت خود چه فکر می کنند – و مدیران اجرایی چگونه خود را درک می کنند؟ اینها برخی از سوالاتی است که ما قصد داریم در الف پاسخ دهیم یک مطالعه جدید از Domo و CEO.com.

گزارش اخیر ما نشان می‌دهد که کارمندان می‌خواهند حداقل یک‌بار در ماه از مدیران عامل بشنوند، زیرا آنها به دنبال الهام و انگیزه هستند. و وقتی صحبت از فراوانی ارتباط با مدیر عامل می شود، قطعاً جای پیشرفت وجود دارد.

تجربه خود من نشان می دهد که مدیران عاملی که ارتباطات ماهری دارند، تمایل دارند هماهنگی قوی و فرهنگ شرکت ایجاد کنند و در نتیجه عملکرد قوی شرکت را هدایت کنند.

یک مثال عالی دوست من، مارک بنیوف، مدیر عامل شرکت است salesforce.com. پانزده سال پیش، Salesforce تصمیم گرفت صنعت نرم افزار و همچنین مدل بشردوستی شرکتی را متحول کند. من در کنفرانس Dreamforce سال گذشته شگفت زده شدم که چگونه مارک همچنان همان پیام شرکت را در هر مرحله بیان می کند. Salesforce یکی از معتبرترین شرکت‌های نرم‌افزاری روی کره زمین است و شکی نیست که مهارت‌های ارتباطی مارک عامل بزرگی در گرد هم آوردن همه سهامداران بوده است. salesforce.com حرکت

متأسفانه همانطور که گزارش ما نشان می دهد، هر مدیر عاملی بر هنر ارتباطات مسلط نیست. به عنوان مثال، من این فرصت را داشتم که به صحبت های مدیر عامل یک شرکت چند میلیارد دلاری با گروه بزرگی از سرمایه گذاران گوش دهم. او یک مدیر اجرایی فوق‌العاده هوشمند و استراتژیک بود، اما به طرز دردناکی آشکار بود که نمی‌خواست روی صحنه باشد. علاوه بر زبان بدن دفاعی، او نتوانست هیچ دیدگاهی درباره اینکه شرکتش چگونه صنعت را در آینده رهبری خواهد کرد به اشتراک بگذارد. تنها زمانی که سرعت و آلایندگی جدیدترین خط تولید را معرفی کرد، جذاب شد. او از فروشندگی محصولات لذت می برد.

نیازی به گفتن نیست، الهام بخش نبود – و این هم بر فرهنگ و هم بر احساس خارجی ها در مورد شرکت تأثیر گذاشت. در داخل سازمان، شناسایی جنگجویان صلیبی مشکل بود. در خارج از شرکت، وقتی نام شرکت به میان آمد، واکنش “هوم هوم” بود. من می‌دانم که عوامل متعددی بر قیمت سهام تأثیر می‌گذارند (عملکرد کلیدی است)، اما معتقدم ناتوانی این مدیر عامل خاص در الهام بخشیدن و نفوذ به قلب و ذهن سهامداران باعث شده است که قیمت سهام شرکت برای سال‌ها در همان مکان غیر الهام‌بخش باقی بماند.

بنابراین فرض کنید شما مدیر عاملی هستید که می‌خواهید ارتباط بهتری داشته باشید. درس های زیادی برای به اشتراک گذاشتن وجود دارد، اما من خودم را به دو نکته محدود می کنم:

1. بزرگ فکر کن!

شما باید به وضوح دلیل وجود شرکت خود را – فراتر از محصولاتی که در واقع می فروشید – بیان کنید و از هر فرصتی برای به اشتراک گذاشتن آن پیام با مخاطبان اصلی خود، به ویژه کارمندان، استفاده کنید. کارمین گالو، مشارکت‌کننده، قطعه‌ای عالی نوشت فوربس در مورد اینکه چگونه هاوارد شولتز، مدیر عامل شرکت، وقتی در مورد استارباکس صحبت می کند، هرگز در مورد آن به عنوان یک شرکت قهوه صحبت نمی کند. تعجب آور؟ شولتز به جای اینکه مانند مدیر عامل در داستان قبلی من درگیر «فروش محصولات» شود، در مورد ساخت شرکتی صحبت می کند که با مردم با عزت و احترام رفتار می کند. وظیفه شما به‌عنوان مدیر عامل این است که مطمئن شوید همه علت و دلیل آن را درک می‌کنند.

2. از چندین کانال استفاده کنید

در کتابشان مددکار اجتماعینویسندگان مارک و شریل برگس از مدیران اجرایی برای تبدیل شدن به رهبران مشاغل اجتماعی حمایت می کنند. من نمی توانستم بیشتر موافق باشم. زمان آن فرا رسیده است که مدیران عامل از ایمیل ها و جلسات شرکت فراتر رفته و با سازمان های خود ارتباط برقرار کنند. ج این مقاله فوربسمن توضیح دادم که چرا مدیران عاملی که از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند به ذینفعان خود آسیب بزرگی می زنند.

برای کارمندان، رسانه‌های اجتماعی سطح جدیدی از شفافیت و بینش مستقیم را در مورد آنچه که برای شما به عنوان یک مدیر عامل مهم است که قبلاً هرگز وجود نداشته است، امکان پذیر می‌سازد. من شخصاً دیده ام که همسویی و فرهنگ سازمانی در Domo سریعتر از همیشه و به روشی معنادارتر تکامل یافته است.

فرهنگ Domo قابل لمس است. این درک در سراسر شرکت وجود دارد که ما کاری بسیار بزرگتر از ساختن نرم افزار انجام می دهیم. ما در مأموریتی هستیم که مشتریان را خوشحال کنیم و نحوه اداره تجارت را تغییر دهیم. این مسئولیت من است که کارکنان را در مورد این هدف الهام بخشم. اجتماعی ثابت می کند که راه بسیار موثری برای دستیابی به این هدف است.

ارتباطات بخش مهمی از رهبری الهام بخش است. به روش درست کار کنید و برای شما کارساز خواهد بود.

نسخه کامل گزارش برای دانلود در دسترس است CEO.com.

دیدگاهتان را بنویسید