چرا پرداخت در توییتر برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر، یک سرمایه گذاری عالی برای کسب و کار شما است. این مانند پرداخت به ازای کلیک گوگل در سال 2004 است.


برای هر کسی که به مزایای داشتن یک مدیر عامل در توییتر شک دارد، می توانم تأثیر آن را تضمین کنم. حضور در توییتر یک جریان ثابت از مشتریان ورودی، معرفی شرکا و کارمندان با کیفیت برای Domo ایجاد می کند.

اما افزایش دنبال کنندگان قابل توجه، به خصوص در دنیای پر زرق و برق فن آوری شرکت ها، می تواند چالش برانگیز باشد. من این را به شوخی می گویم – اما حقیقت سخت این است که اگر مدیر عامل برند مصرف کننده ای مانند ریچارد برانسون یا روپرت مرداک نباشید، پرورش یک پیروان محترم زمان، کار و گاهی اوقات پول می خواهد.

من بیش از سه سال و نیم است که یک حساب توییتر شخصی دارم. وقتی برای اولین بار در توییتر ثبت نام کردم، مزایای استفاده از این پلتفرم را ندیدم. تماشاگران به اندازه کافی بزرگ نبودند، استقبال به اندازه کافی گسترده نبود و بیشتر توییت ها درباره چیزی بود که مردم می خورند. بنابراین من دستگیره @joshjames خود را گرفتم و نسبتاً ساکت ماندم.

در این مدت من هم در حال فروش Omniture بودم و حال و هوای خاصی نداشتم. بعد از Omniture برای مدتی از درازکشیدن لذت بردم، اما زمانی که Domo را شروع کردم، آماده بودم که بپرم.

فقط یک مشکل وجود داشت. من دقیقاً هیچ فالوور نداشتم. به عنوان مدیر عامل سابق یک شرکت عمومی جهانی، به صحنه بزرگ عادت کرده بودم. من با هزاران دنبال کننده دوست داشته ام و دیده ام که دیگران ده ها هزار و چند میلیون نفر دارند.

من شروع به پست کردن تعدادی از قوانین استارت آپی کردم و افکارم در مورد راه اندازی یک کسب و کار و مخاطبانم افزایش یافت – اما نه آنقدر سریع که تفاوت محسوسی را احساس کنم.

وقتی توییتی دریافت کردم، سعی کردم بفهمم کیست. من به عکس آنها نگاه می کردم، بیوگرافی آنها را می خواندم و به دنبال کنندگان آنها نگاه می کردم. متوجه شدم که چگونه افرادی را که نمی شناختم دسته بندی می کنم. من شروع کردم به دیدن افرادی با 3000-5000 فالوور و آنها 16 یا 17 ساله بودند. من شروع به احساس یک شهروند درجه دوم توییتر کردم. مطمئناً فالوورهای من عالی بود و شامل افرادی بود که با آنها علایق مشترک داشتم، اما تعداد مخاطبانم باعث شد که بیشتر بخواهم.

در حالی که تمایل من برای دنبال‌کنندگان بیشتر تا حدودی ناشی از ارتباط بود، عمیق‌تر ناشی از اعتقاد بلندمدت من بود که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به پیشبرد کسب و کار Domo کمک کنند. با دانستن اینکه رسانه‌های اجتماعی کوتاه‌ترین فاصله بین دو نقطه است، من واقعاً علاقه‌مند بودم تا بررسی کنم که چگونه می‌تواند بر عملیات، استخدام، بازاریابی و فروش Domo تأثیر بگذارد. من برنامه ای می خواستم که همه چیز را سریع عوض کنم.

ایده یک حساب توییتر تبلیغ شده را وارد کنید. وقتی به چند نفر از اعضای تیمم گفتم می‌خواهم چه کار کنم، صدای ناله‌ای را شنیدم و احساس کردم چشمانم گرد شد. بزرگترین نگرانی تیم من این بود که عمل تبلیغات پولی ماهیت ارگانیک شبکه های اجتماعی را نقض می کند. برخی نگران عواقب آن بودند: افراد متنفر، افرادی که حساب کاربری من را به دلیل “ترویج” بودن و خرید نماد وضعیت “چک آبی” که تنها راه تأیید حساب شما در آن زمان بود، مسخره می کردند. (تویتر از آن زمان این سیاست را تغییر داده است.)

وقتی شروع به توئیت کردن منظم کردم، متوجه شدم که چگونه توییت های خودم هزاران چشم جدید را به وب سایت های رسانه ای سوق می دهد. برای مثال، یک روز، داستانی را در توییتر منتشر کردم که فکر می کردم در مورد عرضه اولیه سهام شرکت ها جالب بود. این توییت منجر به نرخ کلیک بالاتر از حد معمول شد. ده درصد از فالوورهای من برای خواندن یک داستان 10 صفحه ای کلیک کردند. من ریاضی را انجام دادم: 10٪ از فالوورهای من بیش از 1000 بازدید کننده را نشان می دهند. با 40 دلار CPM، این احتمالاً 400 دلار برای ناشر ایجاد می کند. حالا تصور کنید اگر 1000 برابر بیشتر فالوور داشته باشم چه اتفاقی می افتد.

این درک باعث شد که به تأثیری مثل جی زی یا لیدی گاگا با میلیون ها فالوور فکر کنم. هستند آنها کسب و کار واقعی را هدایت کنید؟ اثر شبکه ای یک توییت جذاب این پتانسیل را دارد که شگفت انگیز باشد. عظیم دگرگون کننده. متفاوت است. من این را دوست دارم

همه اینها ثابت کرد که توییتر تأثیر واقعی دارد و بله، من دنبال کننده می خواهم.

همانطور که از طریق آزمایش #domosocial شرکت ما دریافتیم، راه‌های مختلفی برای جذب کاربران وجود دارد. شما می توانید رشد ارگانیک را از طریق محتوای خود هدایت کنید و دنبال کنندگانی با کیفیت بالا به دست آورید – اما زمان قابل توجهی نیاز است. همچنین می‌توانید بازی پست بازی کنید، آگهی‌های اینترنتی بخرید یا برای خدمات مادر و پاپ بپردازید. همه این گزینه ها کار می کنند، اما معمولا کیفیت پایین تری ارائه می دهند.

من معتقدم سریع‌ترین راه برای ایجاد فالوور با کیفیت بالا، استفاده از یک حساب کاربری تبلیغ‌شده در توییتر است، زیرا توییتر به شما این توانایی را می‌دهد که به طور مؤثرتری هدف‌گیری کنید، چه در حال تبلیغ حساب خود یا تبلیغ یک توییت خاص باشید. برای مثال می‌توانید بر اساس یک کلمه کلیدی و فقط افراد در سیلیکون ولی را هدف قرار دهید. یا می توانید افرادی را در شیکاگو هدف قرار دهید که از شیکاگو بیرز و شیکاگو بولز پیروی می کنند. راه های بی پایانی برای تطبیق کلمات کلیدی، مکان ها و علایق وجود دارد. و به نظر من، زمانی که آن قیمت را با کانال های بازاریابی دیگر مقایسه می کنید، قیمت این یک سرقت است. برای من، این شبیه به روزهای اولیه تبلیغات اینترنتی است – قلمروی جدید و تا حدودی ناشناخته برای دستیابی به مخاطبان هدف.

در روزهای اولیه در Omniture، به همه می‌گفتیم که ارزان‌ترین راه برای دریافت سرنخ، مسیر پرداخت به ازای کلیک است، زیرا در آن زمان این یک زمین‌خواری بود و همه چیز ارزان بود. اکنون پرداخت به ازای کلیک معمولاً گران‌ترین راه برای به دست آوردن سرنخ است، اما همچنان بسیار مؤثر است. به همین ترتیب، اکنون زمان جذب فالوورهای باکیفیت توییتر با قیمت پایین است.

روزی که حساب تبلیغاتی خود را ایجاد کردم، کمپینی ایجاد کردم که کارآفرینی و فناوری را در بر می گرفت. متمرکز و قابل اندازه گیری بود. من همچنین عاشق موسیقی، به ویژه جی زی و هیپ هاپ هستم، بنابراین با کمپین دیگری که افراد با علایق مشابه را هدف قرار می داد، آزمایش کردم. بعد زدم run و موج شروع شد.

در عرض چند ساعت 100، 300 و سپس 500 فالوور جدید داشتم. همگام شدن با هر نمایه جدید دشوار بود، اما متوجه شدم که چند روند در حال ظهور هستند. اول، من تعداد زیادی از مردم را از شهرهایی در هند جذب می کردم که هرگز نامشان را نشنیده بودم. دوم، هر بلیبر 16 ساله برزیلی و وان دایرکشنر استرالیایی به نظر می رسید در توییتر بودند و اکنون مرا دنبال می کنند. این فقط ناجور بود.

من در هنگام راه اندازی کمپین ها چند اشتباه مرتکب شده بودم. خطای شماره 1: عدم هدف گذاری جغرافیایی اگرچه هند، برزیل و استرالیا از نظر فناوری کشورهایی باهوش هستند، اما بعید است که در سال آینده بازاری برای Domo باشند. بودجه بهتر است در آمریکای شمالی خرج شود.

اشتباه شماره 2: اضافه کردن موسیقی به عنوان یک کمپین. این موسیقی شبکه ای بسیار گسترده ایجاد کرد و اکثر دنبال کنندگانی را جذب کرد که به احتمال زیاد تجارت Domo را به این زودی توسعه نمی دهند. گفتنی است، اگر بخواهم بیبر را سرگرم کنم، چند صد نفر دارم که با آنها توییت کنم.

من کمپین موسیقی را حذف کردم و هدف گذاری جغرافیایی را به کمپین اصلی اضافه کردم. این تنظیمات همه تفاوت را ایجاد کرد. در حالی که رشد بسیار کنترل‌شده‌تر بود، شبکه من خیلی بیشتر شبیه چیزی شد که از ابتدا امیدوار بودم بسازم.

من اعتقاد راسخ دارم که اگر شما یک شرکت را اداره می کنید، باید جایی باشید که مشتریان شما هستند. همه در رسانه های اجتماعی مشتری دارند و توییتر یکی از جالب ترین و آسان ترین مکان ها برای گوش دادن و تعامل است. با این حال، طبق یک نظرسنجی اخیر توسط Domo و CEO.com، کمتر از چهار درصد از 500 مدیر عامل برتر دارای حساب توییتر هستند. این هنوز ذهن من را درگیر می کند. و همانطور که در یک پست اخیر فوربس گفتم، مسئولیت همه مدیران عامل است که مدیران عامل اجتماعی باشند. سه نفر از 9 مدیر عامل Fortune 500 که در توییتر فعال هستند، اعلام کردند که موافق هستند. این مدیران – مایکل دل. Jack Saleswedder از American Family Mutual Insurance، شرکتی با بیش از 6 میلیارد دلار درآمد. و مایکل راپینو، مدیرعامل LiveNation، که بیش از هر مدیر عامل دیگری در Fortune 500 دوستان فیسبوکی دارد، گواه خوبی هستند که مدیر عامل اجتماعی بودن ممکن است. چه مدیر عامل یک شرکت سهامی عام یا یک شرکت خصوصی باشید، فقط باید به مزایای آن ایمان داشته باشید.

جهان در حال تغییر است و مدیران عامل باید شیوه کسب و کار خود را تغییر دهند. این وظیفه ما است که نوآوری را رهبری کنیم، و کسانی از ما که با آن مواجه نیستیم، در معرض خطر قرار گرفتن و رها شدن هستیم. امروزه ما مزایای اجتماعی بودن را از جهات مختلف می بینیم. رسانه های اجتماعی به ما در جذب نیرو کمک فوق العاده ای کرده اند. من تعداد بیشماری از نمایندگان فروش داشته ام که مستقیماً با من تماس گرفته اند و به ما کمک می کنند تا به هدف خود در استخدام 40 نماینده جدید تا پایان سال برسیم. من همچنین شرکای بالقوه و مشتریان بالقوه ای داشتم که مستقیماً از طریق توییتر در مورد تجارت مشترک با من تماس می گرفتند.

همچنین می‌توانیم از نوآوری در رسانه‌های اجتماعی برای تغییر روش خدمت به جوامع خود استفاده کنیم. من عضو هیئت مدیره Save The Children هستم، یک سازمان غیرانتفاعی که بر بهبود زندگی کودکان در سراسر جهان تمرکز دارد. اخیراً تصمیم گرفتم ببینم چگونه تأثیر شبکه‌ای که دنبال کردن من در توییتر می‌تواند آگاهی را برای نجات کودکان افزایش دهد و امیدوارم دیگران را تشویق کند تا در کارهایی که برای کودکان انجام می‌دهند کمک کنند و مشارکت کنند. بنابراین برای 1000 منهفتم توییت، من کمپینی را شروع کردم که به ازای هر بازتوییت تا سقف 100 هزار دلار، 1 دلار اهدا می‌کند. در کمتر از یک هفته 7000 ریتوییت داشتیم اما به 7 میلیون نفر رسیدیم. این باور نکردنی بود. من بازخوردهایی از طرفداران داشتم که گفتند قبلاً درباره Save the Children چیزی نشنیده بودند. افراد دیگر پول اهدا کردند. محدوده کاملاً فراتر از انتظار من بود. من تعهد کردم که همان موقع اهدا کنم. و در حالی که من قصد ندارم کل کمک مالی خود را به این طریق انجام دهم، دیدن تاثیر واقعی و مثبت توییتر در افزایش آگاهی هیجان انگیز بود.

در مورد توییتر، من مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن درس های بیشتری هستم که یاد می گیرم، پس با ما همراه باشید. و وقتی آنجا هستید، می توانید من را در توییتر دنبال کنید. من هستم @joshjames.






دیدگاهتان را بنویسید