چرا 2025 وقتی صحبت از پذیرش هوش مصنوعی – بشارت نوآوری می شود، سال لاک پشت است


خرگوش و لاک پشت در پس زمینه سفید

به گفته گارتنر، ما از اوج انتظارات متورم برای هوش مصنوعی عبور کرده‌ایم و به سمت «سرخوردگی» پیش می‌رویم – سازمان‌ها برای به دست آوردن ارزش تجاری از هوش مصنوعی تلاش می‌کنند، حتی در حالی که شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار در مدل‌های جدید ادامه می‌دهند.

من معتقدم یکی از دلایل سردرگمی این است که دو روند بسیار متفاوت هوش مصنوعی به طور همزمان در جریان هستند. این خرگوش است که از هوش مصنوعی برای بهره وری شخصی استفاده می کند. و لاک پشت از هوش مصنوعی برای فرآیندهای شرکتی استفاده می کند.

اول، خرگوش: بسته به نظرسنجی، حدود 30 درصد از متخصصان می گویند که به طور منظم از هوش مصنوعی در محل کار استفاده می کنند. و همه داده‌ها می‌گویند که هر چه مردم بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کنند، ارزش بیشتری برای آن‌ها پیدا می‌کنند.

اما زمان صرفه جویی شده توسط افراد لزوماً مانند بازگشت سرمایه برای سازمان نیست – گزارش های حکایتی زیادی وجود دارد که افراد از هوش مصنوعی برای انجام سریعتر کارهای خود استفاده می کنند اما به روسای خود نگفته اند زیرا نمی خواهند به دلیل استفاده از داده های شرکت مورد انتقاد قرار گیرند. یا نگران این هستند که روسایشان کار اضافی به آنها بدهند یا حتی آنها را با یک الگوریتم جایگزین کنند.

و این ما را به لاک پشت می رساند. بیشتر ارزش هوش مصنوعی از جاسازی مستقیم آن در جریان‌های کاری و سیستم‌های موجود شما ناشی می‌شود، به روش‌هایی که «فقط کار می‌کند»، به همان شیوه‌ای که ما به الگوریتم‌ها در زندگی روزمره‌مان عادت کرده‌ایم، از تصحیح خودکار گرفته تا Google Translate. ، یا لیست های پخش خودکار Spotify.

اما دشوارتر خواهد بود. ما از این ایده که “هوش مصنوعی فردا همه چیز را تغییر خواهد داد” به سمت “در نهایت همه چیز را تغییر خواهد داد، اما به شرطی که درست انجام دهیم” حرکت می کنیم.

همه تحلیلگران موافق هستند که ما اکنون وارد فاز لاک پشت هوش مصنوعی می شویم و از اکتشاف به ساخت و ساز می رویم و سال 2025 سال پذیرش هوش مصنوعی سازمانی خواهد بود.

به گفته گارتنر، ۹۲ درصد از مدیران ارشد فناوری بر این باورند که هوش مصنوعی در سال آینده در سازمان‌هایشان پیاده‌سازی خواهد شد – بیش از هر فناوری دیگری. متأسفانه امروزه تنها 20 درصد از شرکت ها رویکردی استراتژیک به هوش مصنوعی دارند.

بنابراین، جای تعجب نیست که گارتنر می‌گوید داشتن یک استراتژی هوش مصنوعی اولویت شماره 1 برای CIOها در سال آینده است و به‌دقت داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها را دنبال می‌کند. و هنگام تلاش برای پیاده سازی هوش مصنوعی، مانع شماره یک سیستم های قدیمی و غیر ابری است و به دنبال آن فقدان مهارت و پیچیدگی داده است.

همه شما این افسانه را می دانید: لاک پشت ممکن است کند باشد، اما برنده مسابقه است. و در این مورد، مسابقه فقط به این نیست که چه کسی می‌تواند ابتدا هوش مصنوعی را بپذیرد، بلکه این است که چه کسی آن را به درستی انجام می‌دهد.

بنابراین آیا سازمان شما آماده عبور از خط پایان خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید