هوش مصنوعی متدولوژی های سنتی کسب و کار را انتزاع کرده و نقشه راهی ایجاد کرده است که در آن موفقیت با تجزیه و تحلیل روبرو می شود. این فناوری با داده های قدرتمند و دقیق لیزری خود در کسب و کار نوآوری می کند.
هدف این مقاله ارائه بینش ارزشمندی در مورد قابلیتهای فناوری هوش مصنوعی در چشمانداز تجاری در حال تغییر است، جایی که به طور موثر برای محافظت از راهحلهای شما در برابر تهدیدات و تقویت قیف بازاریابی کار میکند.
طبق آمارهای اخیر، 72 درصد از رهبران کسب و کار پیش بینی می کنند که هوش مصنوعی در سال های آینده به یک فناوری اصلی تبدیل خواهد شد. کارشناسان PWC پیش بینی کرده اند که درآمد حاصل از هوش مصنوعی تا سال 2030 به 15.7 تریلیون دلار خواهد رسید.
اگر کارآفرین هستید، مطمئناً هوش مصنوعی را در فرآیندهای تجاری خود پیاده کنید تا فرآیندهای خود را ساده کنید، زیرا می تواند به شما کمک کند در سناریوهای نامشخص شرکت کنید و با دستیابی به اهداف تجاری خود به موفقیت برسید.
با راه حل های یادگیری ماشین Express Analytics، کسب و کار خود را متحول کنید
روندهای نوظهور در هوش مصنوعی مرزهای متدولوژی های مرسوم را جابجا می کند و به شما امکان می دهد از انتظارات مشتری فراتر بروید.
در اینجا برخی از روندهای هوش مصنوعی آورده شده است که وعده می دهد اولویت های کسب و کار شما را در راس نگه دارد.
1. برنامه های کم کد یا بدون کد
اپلیکیشنها در بازار رونق میگیرند که به کسبوکارها کمک میکند تا فرآیندهای خود را سرعت بخشند. توسعه اپلیکیشن سفارشی میتواند شامل هزینه، زمان و تخصص باشد.
با استفاده از هوش مصنوعی، مشاغل می توانند به راحتی برنامه ایجاد کنند و همچنین نیازی به تجربه کدگذاری فنی قبلی نیست.
گرایشهای هوش مصنوعی کمکد یا بدون کد در توسعه برنامهها و وبسایتها به شرکتها این امکان را میدهد که این سیستمهای هوشمند را از طریق فرمهای کشیدن و رها کردن و قالبهای آماده سفارشی کنند.
2. هوش مصنوعی و امنیت سایبری
بدافزارها، تهدیدها و ویروسها به حریم خصوصی ما حمله میکنند و ایمان ما را به تغییر فناوری مخدوش میکنند.
از این رو، متخصصان امنیت سایبری از هوش مصنوعی در کنار ابزارهای فناوری سنتی برای جلوگیری از از دست دادن داده ها، کلاهبرداری، سرقت هویت، نفوذ، خطر و سایر آسیب پذیری های امنیتی استفاده می کنند.
از آنجایی که هوش مصنوعی توانایی تجزیه و تحلیل مجموعه داده های بزرگ را دارد:
- می تواند حملات را سریعتر از انسان تشخیص دهد،
- این می تواند ایمیل های پرچم دار یا مشکوک را در مدت زمان کوتاهی شناسایی کند.
- داده های مبتنی بر حادثه را تجزیه و تحلیل کنید تا متخصصان امنیتی بتوانند اقدامات فوری را انجام دهند.
- استفاده از هوش مصنوعی برای آزمایش نفوذ انتها به انتها در شناسایی مشکلات شبکه برای جلوگیری از هرگونه تهدید قریب الوقوع موثر است.
3. هوش مصنوعی در منابع انسانی
تیم منابع انسانی نیروی کار شما را افزایش می دهد و به چالش های آنها رسیدگی می کند.
استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند منابع انسانی میتواند به شما کمک کند تا در کارهای معمولی مانند فهرست کوتاه کردن متقاضیان، زمانبندی مصاحبه، استخدام نامزدهای بالقوه و استخدام افراد جدید، کارایی بیشتری داشته باشید.
استخدام: از ابزارهای هوش مصنوعی می توان برای ایجاد فهرست کوتاهی از مشاغل جدید بر اساس نمایه های مهارت، افزودن کلمات کلیدی، متن یا تصاویری که از روند کلی پشتیبانی می کنند و پیش نویس ایمیل ها برای ارتباطات شخصی سازی شده استفاده کرد.
رتبه بندی ها: برانگیختن بینش از افراد مسنتر گاهی اوقات به دلیل ادراکات انسانی درگیر میتواند گمراهکننده باشد.
بنابراین، هوش مصنوعی منابع داده بدون ساختار را استخراج می کند تا عملکرد کارکنان را کشف کند، به آنها رتبه بندی کند و بازخورد 360 درجه ارائه دهد.
این ابزارها فراتر از قضاوت انسان هستند و تضمین می کنند که ارزیابی صادقانه و منصفانه است، بنابراین سطح انگیزه کارکنان را بهبود می بخشد.
ارتباط: هوش مصنوعی فرهنگ جدیدی از ارتباطات کارکنان را پرورش می دهد که در آن لازم نیست منتظر مافوق خود باشید.
سازمانها در حال ساخت رباتهای چت هوش مصنوعی هستند که میتوانند به شما کمک کنند به دانشی در مورد نحوه عملکرد منابع انسانی، افراد و سفر آنها، توصیههای آموزشی، پر کردن شکافهای مهارتی از طریق ارزیابیها و موارد دیگر دسترسی پیدا کنید.
با راه حل های یادگیری ماشین Express Analytics، کسب و کار خود را متحول کنید
4. هوش مصنوعی می تواند برای تیم فروش شما مفید باشد
بهبود تعامل با مشتری: تیم بازاریابی معتقد است که تعامل با مشتری معیار موفقیت شرکت است. هوش مصنوعی می تواند این کار را به طرز شگفت انگیزی انجام دهد.
بر این اساس، می تواند خدمات سفارشی را در عرض چند دقیقه ارائه دهد که در غیر این صورت زمان می برد.
دقت پیش بینی: کسب و کارها به طور مداوم محصولات و خدمات خود را بر اساس سوابق پیش بینی می کنند.
همچنین ممکن است این روش نتایج دقیقی نداشته باشد که در نهایت باعث ایجاد مشکل در قضاوت انسان می شود.
بنابراین، برای جایگزینی آن، بسیاری از مدلهای مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته میشوند که میتوانند مجموعه دادههای بزرگی را بگیرند، آنها را ارزیابی کنند و علاوه بر این، پیشبینیهای دقیق را در کسری از زمان، بدون بینظمی و ادراک انسانی ارائه دهند.
اولویت بندی: هیچ نماینده فروش نمیخواهد سرنخهایی را دنبال کند که وقتشان را میگیرند و شانس کمی برای بسته شدن دارند.
الگوریتمهای هوش مصنوعی نسل بعدی میتوانند به تیم بازاریابی در اولویتبندی و تبدیل سرنخهای بالقوه کمک کنند که مطمئناً میتوانند کسبوکار شما را برنده شوند.
5. هوش مصنوعی می تواند وظایف خودکار را به عهده بگیرد
کارمندان می توانند به جای درگیر شدن در برخی رویه های پیچیده که در نهایت توسط هوش مصنوعی مراقبت می شود، زمان ارزشمند خود را برای کار بر روی اجرای بهره وری سرمایه گذاری کنند.
با تجزیه و تحلیل به موقع حجم عظیمی از داده ها، یک صاحب کسب و کار می تواند الگوهای موثری را بیابد و روندها را پیش بینی کند که می تواند به تصمیم گیری بهتر کمک کند.
از پشتیبانی مشتری گرفته تا تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده، همه کارها سریعتر و با کمترین خطا تکمیل میشوند.
6. بهینه سازی پروفایل های رسانه های اجتماعی
ابزارهای هوش مصنوعی نیز در این بخش مؤثر بوده اند.
تجزیه و تحلیل خلق و خو– بسیاری از ابزارهای هوش مصنوعی برای اندازهگیری تحلیل احساسات عمومی پستها و کمپینهایی که در صفحه خود نمایش میدهید مجاز هستند.
این رویکرد پشتیبانی را برای تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری بر اساس نظرات و همچنین تعاملات آنها گسترش می دهد. علاوه بر این، با این رویکرد می توانید یک استراتژی برای برند خود بسازید.
پیش بینی روندها– فناوری انقلاب جدیدی را به وجود آورده است. با آن می توانید رفتار مشتری را با استفاده از داده های تاریخی پیش بینی کنید.
شناسه اینفلوئنسر: برای آسانتر کردن فرآیند، فناوری هوش مصنوعی توانایی خود را برای ارزیابی تعداد دنبالکنندگان و کیفیت محتوای تأثیرگذاران بهبود بخشیده است.
بهینه سازی تبلیغات– با تکیه بر الگوریتم های هوش مصنوعی می توانید به راحتی تبلیغات خود را بهینه کنید. اطمینان از اینکه تبلیغات شما به مخاطب مناسب می رسد، کلید افزایش نرخ تبدیل است.
برای مثال نتفلیکس را در نظر بگیرید. آنها از هوش مصنوعی برای شخصی سازی محتوا بر اساس تاریخچه مشاهده و ترجیحات هر کاربر استفاده می کنند. این رویکرد شخصی، مخاطب را مجذوب خود می کند. این به افزایش تعداد مشترکین آنها کمک می کند.
7. تقویت هویت برند
هر کسب و کاری داستانی را بیان می کند. کسب و کارها باید رویکردهای بازاریابی منحصر به فردی داشته باشند تا در بازار برجسته شوند و همچنین نیازهای مشتری را برآورده کنند.
درک نیازهای مشتری برای طراحی و ارائه طیف وسیعی از محصولات و خدمات رضایت بخش شما برای افزایش موفقیت تجاری و تبدیل افراد بالقوه کنجکاو به مشتریان وفادار یا حامیان برند وفادار بسیار مهم است.
ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به طراحان برای ایجاد تصاویر بصری که با ارزش و پیام برند همخوانی دارد، در نتیجه زمان طراحان برای ایجاد طرح های سفارشی کاهش می یابد.
نوتلا برای دستیابی به یک مزیت رقابتی در بازار، هوش مصنوعی را در الزامات بسته بندی خود اعمال می کند.
8. گزارش های تجاری ایجاد کنید
ابزارهای هوش مصنوعی میتوانند کار گزارشدهی کسبوکار را با کار کردن در کنار Google Slides ساده کنند. می توانید ارائه را ایجاد و ویرایش کنید، اسلایدهای خاص را درج کنید، تم ها را سفارشی کنید، اسلایدهای موجود را دوباره قالب بندی کنید و غیره.
با راه حل های یادگیری ماشین Express Analytics، کسب و کار خود را متحول کنید
چگونه در محیط هوش مصنوعی ایمن بمانیم؟
هوش مصنوعی در زمان های در حال تغییر مسیر طولانی را طی کرده است و این قدرت را دارد که کسب و کار شما را تقویت کند، اما خطرات مهندسی اجتماعی، جعل رمز عبور و جعل عمیق هسته اصلی آن است.
بنابراین، توصیه میشود سیستمهایی ایجاد کنید که از حریم خصوصی محافظت میکنند، از انصاف اطمینان میدهند و به طور مستمر بر وظایف برای کاهش خطرات و تقلب نظارت میکنند.
آن را بپیچید
هوش مصنوعی فقط یک روند نیست. این پس زمینه عالی برای فرصت های جدید است. صنعتی که با آخرین فناوری های هوش مصنوعی متحول شده است، دنیای تجزیه و تحلیل داده ها است.
علاوه بر این، مسیر پیادهسازی هوش مصنوعی هیجانانگیز است و شرکتها را ملزم میکند تا سفر پیادهسازی خود را به طور جدی آغاز کنند. پس از مشاهده تمام این روندهای هوش مصنوعی، مشاهده شده است که هوش مصنوعی کند نمی شود.
سازمانهای بزرگ شاهد جهش عظیمی در درآمد مبتنی بر هوش مصنوعی در چندین عملکرد بودهاند. بنابراین، آنها شروع به سرمایه گذاری سنگین در genAI کرده اند و در آینده نیز همین اتفاق خواهد افتاد. آیا علاقه مند به یادگیری این هستید که چگونه روندهای هوش مصنوعی می توانند بر تجارت شما تأثیر بگذارند؟ با ما تماس بگیرید.
با Oyster مدل های تحلیل احساسات بسازید
کسبوکارتان هر چه باشد، میتوانید از پلتفرم دادههای مشتری Oyster از Express Analytics برای تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان خود استفاده کنید. برای اینکه بدانید چگونه این اولین قدم را در این فرآیند بردارید، روی تب زیر کلیک کنید.
آیا این مقاله را دوست داشتید؟
بینش، مطالعات موردی، اطلاعات بیشتر در مورد محصول ما، پلت فرم اطلاعات مشتری را دریافت کنید