Walker Edison، تامین کننده پیشرو مبلمان آماده مونتاژ، اولین بار در سال 2014 با Domo درگیر شد. در آن زمان، این شرکت از QuickBooks برای گزارشگری مالی استفاده می کرد. همانطور که Walker Edison رشد کرد، به یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) قدرتمندتر نیاز داشت و در NetSuite سرمایه گذاری کرد.
NetSuite قابلیت های قوی ERP را ارائه می دهد، اما کسب و کار به ابزارهای تجزیه و تحلیل مالی جامع نیز نیاز دارد. اینجاست که Domo تفاوت را ایجاد کرد.
Walker Edison قابلیتهای گزارشدهی Domo را در سیستم برنامهریزی اصلی NetSuite ادغام کرد و گزارشهای مالی آن را متحول کرد و شرکت را از گزارشدهی واکنشی به بینشهای فعالانه سوق داد. از طریق این حرکت استراتژیک، واکر ادیسون اکنون از اطلاعات مالی بهبود یافته، خدمات بهتر به مشتریان و تدارکات زنجیره تامین بهینه برخوردار است که قدرت ترکیب Domo و NetSuite را نشان میدهد.
ما با بوید کزریان، مدیر ارشد تدارکات، و پراجوال ناگاراجو، مهندس ارشد داده، به گفتگو نشستیم تا بدانیم Domo چگونه سرمایه گذاری واکر ادیسون در NetSuite را هدایت می کند.
چه چالش های داده ای شما را به استفاده از Domo و NetSuite سوق داد؟
ما با Domo شروع کردیم در حالی که هنوز از QuickBooks استفاده می کردیم و به سرعت متوجه شدیم که به یک سیستم ERP قوی تر نیاز داریم. QuickBooks برای نیازهای داده ما کافی نبود. در آن زمان، نداشتن یک سیستم ERP پشتیبان که Domo را تامین می کرد، برای ما یک مشکل آشکار بود.
ما متوجه شدیم که سرمایه گذاری در NetSuite برای نیازهای رو به رشد داده ما ضروری است. ثابت شده است که ادغام با Domo متحول کننده است و توانایی ما را برای تولید گزارش های عملی بهبود می بخشد و سرمایه گذاری ما در NetSuite را ارزشمند می کند.
شاخص های کلیدی اصلی مالی که در Domo به آنها نگاه می کنید چیست؟
با استفاده از Domo، میتوانیم روی چندین KPI مالی کلیدی تمرکز کنیم. به عنوان یک تجارت الکترونیک، داده های فروش در زمان واقعی برای ما حیاتی است. ما فروش را بر اساس طبقه بندی، مورد، مشتری و منطقه تجزیه و تحلیل می کنیم. علاوه بر این، ما حاشیه، فعالیت های تبلیغاتی و قیمت کالاها را پیگیری می کنیم.
با Domo، ما همچنین می توانیم داده های موجودی را از ترازنامه تجسم کنیم. ما کل قسمت بالای صورت سود و زیان (P&L) را از فروش تا سود ناخالص پوشش می دهیم. از آنجایی که NetSuite سیستم اصلی ما است، تمام فیلدهای داده آن برای تجسم در Domo در دسترس است و ما را قادر می سازد تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیریم و وضعیت مالی خود را بهینه کنیم.
چگونه از Domo و NetSuite برای خدمات مشتریان استفاده می کنید؟
ما از Domo و NetSuite برای بهبود برنامه قطعات خدمات مشتری خود استفاده می کنیم. دو سال پیش، برنامه قطعات ما خیلی قوی نبود. وقتی مشتری در مورد یک محصول معیوب تماس می گرفت، اغلب مجبور بودیم کل واحدها را برای تعویض بفرستیم که گران بود. با استفاده از NetSuite با Domo، با نظارت و پیشبینی تقاضای درخواستهای خدمات مشتری، جایگزینی کل ماژولها را کاهش دادیم.
بازخوردی که از خدمات مشتری دریافت میکنیم به NetSuite و Domo باز میگردد، بنابراین میتوانیم مدیریت موجودی و انبار را بررسی کنیم تا مطمئن شویم مقدار مناسبی از قطعات یدکی در دسترس داریم. به این ترتیب، ما می توانیم یک قطعه یدکی را با قیمت 5 یا 10 دلار در مقابل یک قطعه مبلمان 300 دلاری ارسال کنیم. این بهینه سازی با ارسال قطعات خاص به جای واحدهای کامل، 1.5 میلیون دلار در سال برای ما صرفه جویی کرده است.
“Our parts program saw a significant improvement with the help of Domo and NetSuite. Previously, we had to send whole unit replacements for damaged products, incurring high costs. By monitoring and forecasting demand through Domo, we reduced whole unit replacements, saving $1.5 million annually.” — Boyd Kezerian, chief supply officer
چگونه با استفاده از Domo و NetSuite بر تحویل به موقع نظارت میکنید و تدارکات زنجیره تامین را مدیریت میکنید؟
ما از NetSuite به عنوان سیستم ERP خود استفاده می کنیم که حاوی اطلاعات دقیق فاکتور است. با ادغام آن با سایر منابع داده، مانند پلتفرم پیشبینی و دادههای حامل اقیانوس، معیارهای عملیاتی کلیدی مانند فروش، هزینه کالا و حاشیه را رصد و تجسم میکنیم. این ادغام به ما کمک می کند تا عمیق تر به عملیات و عملکرد مالی خود نگاه کنیم و در نهایت زنجیره تامین خود را بهینه کنیم.
ما از Domo برای ادغام منابع داده مختلف، از جمله دادههای سفارش خرید (PO) از NetSuite و بهروزرسانیهای حمل و نقل از حاملهای اقیانوسی خود استفاده میکنیم. این به ما این امکان را می دهد که کل سفر زنجیره تامین نرم افزار خود را، از زمانی که آن را در اختیار تامین کنندگان قرار می دهیم تا زمانی که به مراکز توزیع ما می رسد، ردیابی کنیم.
ما شاخصهای کلیدی عملکرد مانند تحویل بهموقع (OTD) را برای ارزیابی ریسک و اطمینان از مدیریت مؤثر موجودیمان نظارت میکنیم. این قابلیت مشاهده بیدرنگ به ما کمک میکند زنجیره تامین خود را بهینه کنیم و ارزشهای موجودی دقیق را برای اهداف تامین مالی حفظ کنیم.
“Domo and NetSuite have brought an immense amount of detailed visibility to where bottlenecks are and where issues arise.”– بوید کزریان، مدیر ارشد تامین
آیا از Domo برای شناسایی خطاها و تطبیق گزارش ها استفاده می کنید؟
ما گزارش های ارائه دهندگان تدارکات شخص ثالث (3PL) و مراکز توزیع (DC) خود را با داده ها در NetSuite تطبیق می دهیم. این تضمین می کند که تعداد موجودی ما با سیستم های مختلف مطابقت دارد. ما معمولاً برای فروش نیازی به تطبیق نداریم، اما مدیریت موجودی برای ما حیاتی است.
ما از Domo برای تایید و تطبیق قراردادهای همکاری با خرده فروشان عمده استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که آنها از کسر مجاز آنها از صورتحساب های ما تجاوز نمی کنند. به عنوان مثال، اگر انبار ما در اوهایو 900 واحد را گزارش می دهد، اما NetSuite 1000 را نشان می دهد، باید این مشکل را حل کرده و علت را بررسی کنیم.
بنابراین، آینده واکر ادیسون چیست؟
سفر Walker Edison با Domo و NetSuite نشان می دهد که راه حل های داده یکپارچه چقدر می توانند قدرتمند باشند. آنها با ترکیب گزارشهای پیشرفته Domo با سیستم ERP قوی NetSuite، مدیریت مالی خود را بهینه کردند، خدمات مشتری را بهبود بخشیدند و تدارکات زنجیره تامین خود را سادهتر کردند. اکنون واکر ادیسون قرار است حتی بیشتر رشد کند.
آیا آمادگی دارید گزارشگری مالی خود را متحول کنید و کسب و کار خود را تقویت کنید؟ داستان ها و منابع موفقیت الهام بخش بیشتری را کشف کنید.
درباره واکر ادیسون
از سال 2006، واکر ادیسون پیشرو در زمینه مبلمان تجارت الکترونیک بوده و به همکاری با برخی از بزرگترین خرده فروشان صنعت ادامه می دهد. Walker Edison با تمرکز بر سبک های مدرن، نوآوری در طراحی و قیمت مقرون به صرفه، می تواند اقلام زیبا و باکیفیت را برای افرادی که به راحتی و مقرون به صرفه بودن اهمیت می دهند، ارائه دهد. دفتر مرکزی واکر ادیسون در سالت لیک سیتی، یوتا است و در برزیل، ویتنام، چین و ایالات متحده فعالیت دارد.