پادکست بازاریابی نوار چسب با جان یانچ
در این قسمت از پادکست بازاریابی نوار چسب، من یک نمایش انفرادی انجام می دهم. من در مورد هرم استراتژی بازاریابی صحبت می کنم و اینکه چگونه یک دیدگاه جامع از یک رویکرد بازاریابی یکپارچه ارائه می دهد که هرگز پایان نمی یابد. با اصلاح و تقویت استراتژی خود بر اساس عناصر اصلی آن، آژانس شما می تواند به طور موثر بر بازار شما رقابت کرده و بر بازار شما تسلط یابد.
خوراکی های کلیدی:
هرم استراتژی بازاریابی یک چارچوب محکم برای توسعه یک استراتژی کلی فراهم می کند. این هرم از سه لایه اصلی تشکیل شده است: استراتژی برند، استراتژی رشد و استراتژی مشتری، که همگی بر اساس استراتژی کسب و کار شما ساخته شده اند.
استراتژی برند: روی شناسایی مشتری ایده آل خود تمرکز کنید، پیام های خود را برای حل بزرگترین مشکلات آنها اصلاح کنید و اطمینان حاصل کنید که هویت بصری شما از وعده برند شما پشتیبانی می کند.
استراتژی رشد: از تاکتیک هایی برای جذب، ایجاد اعتماد و تبدیل مشتریان بالقوه استفاده کنید. این شامل ایجاد محتوا، تبلیغات و استراتژی های ارتباطی است که باعث فروش و ایجاد آگاهی می شود.
استراتژی مشتری: یک تجربه عالی پس از فروش برای شگفت انگیز کردن مشتریان، حفظ آنها و ایجاد ارجاع ایجاد کنید. این شامل ایجاد یک فرآیند سوار شدن بدون درز، حفظ ارتباط مستمر و اطمینان از رضایت مشتری است.
استراتژی تیم: اطمینان حاصل کنید که تیم شما با کسب و کار، برند، رشد و استراتژی های مشتری شما هماهنگ است تا از تجربه ای ثابت و با کیفیت بالا اطمینان حاصل کنید.
سرها
[00:00] مقدمه ای بر هرم استراتژی بازاریابی
استراتژی های بازاریابی یکپارچه ماهیت پیچیده ای دارند و بنابراین نیاز به اصلاح و بهبود مستمر دارند. به عنوان یک بازاریاب، بسیار مهم است که به پویایی عادت کرده و متعهد به تکامل و یادگیری باشید.
[01:34] ماهیت استراتژی بازاریابی
استراتژی بازاریابی در مورد نحوه رقابت و تسلط شما بر بازار، صنعت، جایگاه یا هر چیزی که آن را می نامید، در حالی که اهداف اصلی کسب و کار خود را حفظ می کنید، است.
[03:17] سه لایه هرم استراتژی بازاریابی
تفکیک دقیق لایه های هرم: استراتژی برند، استراتژی رشد و استراتژی مشتری و نحوه ادغام آنها برای تشکیل یک رویکرد بازاریابی جامد.
[04:14] استراتژی اصلی کسب و کار
همسویی استراتژی های بازاریابی با اهداف تجاری و درک اهداف سود و سهم بازار قبل از برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی ضروری است.
[05:12] اجزای استراتژی برند
شناسایی مشتریان ایدهآل، اصلاح پیامها، تعریف شخصیت برند و اطمینان از همسویی تصاویری مانند لوگوها و رنگها با وعدههای برند شما. (در نمایش انفرادی بعدی در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهم کرد)
[06:55] عناصر استراتژی رشد
بحث در مورد تاکتیک های جذب و تبدیل مشتریان از جمله ایجاد محتوا، تبلیغات و ارتباطات فروش.
[07:57] بینش در مورد استراتژی مشتری
با تاکید بر اهمیت تجربه پس از فروش فوق العاده، حفظ مشتری و ایجاد ارجاع برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار.
[09:01] ادغام استراتژی تیم
اطمینان حاصل کنید که تیم شما با استراتژی های شما هماهنگ است و می تواند یک تجربه مشتری ثابت و با کیفیت بالا ارائه دهد.
با درک و به کارگیری هرم استراتژی بازاریابی، می توانید یک رویکرد بازاریابی یکپارچه و عملی ایجاد کنید که از اهداف کسب و کار شما پشتیبانی می کند و باعث رشد می شود. امروز آن را امتحان کنید!
به بیش از 25000 متخصص بازاریابی استراتژیک بپیوندید و با مشترک شدن در خبرنامه هفتگی ما، بازی بازاریابی خود را ارتقا دهید – اکنون بپیوندید تا درخواست های رایگان خود را دریافت کنید!
جان یانچ، هرم استراتژی بازاریابی