کسبوکارها میدانند که چگونه درآمد خود را از طریق جذب مشتری افزایش دهند – و در این کار بسیار خوب هستند. اما طبق مقاله اخیر فوربس، حفظ مشتریان فعلی بسیار مقرون به صرفه تر است.
در اینجا چند آمار وجود دارد که به نظرم قانع کننده بود:
- گارتنر گزارش می دهد که 80 درصد از درآمدهای آینده از 20 درصد مشتریان فعلی حاصل می شود.
- Bain گزارش می دهد که افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند سودآوری کسب و کار را تا 95 درصد افزایش دهد.
- Bain دریافت که مشتریان بار دوم به طور متوسط سه نفر را به کسب و کار ارجاع می دهند.
- طبق گزارش هاروارد بیزینس ریویو، مشتریان هزینه اولیه خود را به مدت دو سال دو برابر کرده اند.
- 70٪ از مشتریان تکراری مایلند محصولات آینده ای را که کسب و کار تولید می کند در نظر بگیرند.
با توجه به این آمار، ترکیب تیم فروش خود را در مقایسه با تیم خدمات مشتری خود در نظر بگیرید. به احتمال زیاد، تیم ها از برابری دور هستند. فروش ممکن است به نظر فرزند بزرگتر محبوب با بودجه و آموزش قابل توجه باشد، و خدمات مشتری، خواهر و برادر کوچکتر که اغلب نادیده گرفته می شود و فقط برای کریسمس جوراب می گیرد. شما می توانید این گزینه را تغییر دهید. در اینجا سه راه عملی وجود دارد که می توانید با حفظ مشتری درآمد بیشتری کسب کنید:
- اعداد را خرد کنید و اولویت بندی کنید.
تخصیص بودجه دشوار است، به خصوص زمانی که عادت دارید همه چیز را در مسیر خرید مشتری سرمایه گذاری کنید. میتوانید از دادهها برای اولویتبندی وجوه استفاده کنید و دقیقاً میزان سرمایهگذاری در نگهداری را تعیین کنید. به یاد داشته باشید که افزایش 5 درصدی می تواند سودآوری را تا 95 درصد افزایش دهد.
- پرفروش و متقابل.
مشتریان فعلی از قبل کسب و کار شما را می شناسند و امیدواریم محصول یا خدمات شما را دوست داشته باشند. شما می توانید بزرگترین مشتریان شرکتی خود را مدیریت کنید و از بخش ها/شعبه های دیگر آنها محاکمه شوید. فروش متقابل محصولات یا خدمات اضافی نیز یک راه قدرتمند برای افزایش درآمد بدون چرخه پایان طولانی است.
- از نظرات مشتریان بهره ببرید.
ارجاع مشتری بازاریابی دهان به دهان است و همتایان مشتریان شما می خواهند بدانند بازار در مورد شما چه می گوید. با ارائه تخفیف به مشتریان فعلی در ازای ارجاع، کنترل مکالمه را در دست بگیرید. وقتی از مدیران کلیدی پیشنهاد دریافت میکنید و یک ویدیوی تبلیغاتی میسازید، میتوانید این اعتبار را به بانک ببرید.
به عنوان یک امتیاز اضافی، فرآیند گواهی به شما کمک میکند تا دادههای صدای مشتری (VoC) را در مورد نحوه استفاده مردم از محصول شما و آنچه میخواهند ببینند که گروههای کانونی شما ممکن است از دست داده باشند را دریافت کنید.
آیا داده ها شما را عقب نگه می دارند؟
همه میدانند که حفظ مشتریان سودآورتر از جذب مشتریان جدید است، اما این فرآیند اغلب به برخی تغییرات سازمانی نیاز دارد. وقتی نمیتوانید تأثیر فوری تلاشهای حفظ مشتری خود را ببینید، توجیه این تغییرات دشوار است. دادههای توصیف کننده تأثیر در چندین بخش پخش میشوند و شما باید بر گزارشهایی تکیه کنید که بهدست آوردن آنها دشوار است.
Domo راهی به شما می دهد تا همه داده هایی را که برایتان مهم است در یک مکان و در زمان واقعی مشاهده کنید. یک نسخه نمایشی دریافت کنید تا ببینید Domo چگونه میتواند به شما کمک کند تا تلاشهای حفظ مشتری خود را تسریع کنید و تغییرات سازمانی مناسب را سریعتر انجام دهید.