چگونه چابکی داده ها می تواند جرقه الهام و نوآوری را ایجاد کند


نوآوری معمولاً از روی کنجکاوی متولد می شود. تصور کنید یک بچه گربه با یک توپ نخ روبرو می شود. ابتدا با ترس نزدیک می شود، اما با لمس و حرکت بچه گربه متوجه می شود که یک اسباب بازی جدید کشف کرده است.

به همین ترتیب، زمانی که کنترل‌های سازمانی محدودکننده یا عدم مشاهده منابع یا جریان‌های آن وجود دارد، مردم می‌توانند با ترس به داده‌ها نزدیک شوند. با این حال، شرکت‌ها با حذف این موانع، مردم را قادر می‌سازند که داده‌ها را ببینند و کاوش کنند تا تصمیم‌های بهتری بگیرند، تلاش‌های تحول را بهبود بخشند و فرصت‌های تجاری جدید ایجاد کنند.

برانگیختن کنجکاوی

در یک وبینار اخیر Domo با عنوان تبدیل فرهنگ داده، شرکت کنندگان در مورد نیاز به یک پایه داده قوی صحبت کردند.

تام توماس، معاون استراتژی داده، BI و تجزیه و تحلیل در FordDirect می‌گوید: «داشتن پلتفرم مناسب برای دسترسی به داده‌ها و تجزیه و تحلیل آن بسیار مهم است.

جیل دایچ، مشاور استراتژی مستقل و موسس سازمان غیرانتفاعی Outta the Cage، می‌گوید: «به‌علاوه، پایه داده‌های مناسب انعطاف‌پذیری را ارائه می‌دهد. «اگر کووید-19 یک خط نقره ای وجود داشت، مدیران را مجبور به پذیرش تغییر کرد.

“این جایی است که داده ها وارد می شوند. ما باید انعطاف‌پذیری جدیدی را برای داده‌ها ایجاد کنیم تا متفکرانه‌تر و هدفمندتر باشیم. آن شرکت‌هایی که موفق می‌شوند، یک پلتفرم داده مستقر دارند که به آنها امکان می‌دهد به سرعت حرکت کنند.”

توماس افزود، این بنیاد همچنین باید قابلیت‌های حاکمیتی داخلی داشته باشد که «به مردم توانایی پیگیری و استفاده از داده‌ها را بدهد، اما این کار را به روشی ایمن و سازگار انجام دهند».

این در مورد ارائه یک جریان باز از داده ها به یکباره نیست. در عوض، شرکت‌ها باید در مورد نحوه مصرف آن توسط مصرف‌کنندگان تصمیم بگیرند. سپس آنها باید جریان خطوط لوله داده مربوطه را با کنترل های مدیریتی صحیح خودکار کنند.

دیشت گفت: «هر چه مدیریت سنگین‌تر باشد، هزینه‌های بیشتری بر سازمان وارد می‌شود. از تیم‌های اجرایی از بالا به پایین که مدیریت را توسعه می‌دهند اجتناب کنید.»

او گفت، در عوض، رویکرد گسترده‌تری را برای دموکراسی‌سازی داده‌ها اتخاذ کنید، جایی که بازیگران در سراسر سازمان درباره دسترسی برای کمک به «شرکت‌ها چابک‌تر و ارائه ارزش مدیریتی بالاتر» بحث می‌کنند.

بعدش چی

گام اول: «شرکت‌ها باید کنترل کنند که داده‌هایشان چیست و کجاست، قابلیت دسترسی و ارزش آن‌ها را کنترل کنند».

یک رویکرد ایجاد یک طبقه بندی است که فرهنگ ها و طبقه بندی های کاربران داده در سازمان شما را نمایان می کند. در عین حال، مدام بپرسید: چگونه داده ها را به شیوه ای پایدار، مدیریت شده و پیوسته مرتبط ارائه می کنیم؟

در این میان، از ذهنیت “شمارش و جمع” به داده ها دور شوید، جایی که کاربران فقط به اعداد نگاه می کنند و به دنبال تمایزهای استراتژیک نیستند. به فرهنگ داده محور بروید که کنجکاوی و نوآوری داده را تقویت می کند.

دایچه می‌گوید: «شما باید آرامش داشته باشید که چگونه کارها را به صورت کلاسیک انجام داده‌اید و خلاق‌تر باشید. “نوآوری به طور سنتی به عنوان یک لحظه “آها” در نظر گرفته می شود، در حالی که در واقع معمولاً مجموعه ای از الهامات کوچکتر است. وقتی همه بتوانند این الهامات را داشته باشند، به ارزش تجاری منحصر به فردی منجر می شود.»

دیشت گفت: یکی از درس‌هایی که از اختلال ناشی از کووید-19 آموخته شده این است که برنامه‌های تجاری باید انعطاف‌پذیر و سازگار باشند. “و نه تنها به فرهنگ داده‌های ما، بلکه به بنیاد داده‌های ما مربوط می‌شود.”

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه الهام بخشیدن به کنجکاوی داده در سازمان خود، اینجا را کلیک کنید.

توجه: این پست توسط نماینده International Data Group, Inc نوشته شده است. (IDG) و در اصل در CIO.com به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی تحت حمایت Domo ظاهر شد.




دیدگاهتان را بنویسید