شما داده های خود را در یک نمای ادغام کرده اید. این مرحله شماره 1 است. اکنون یک فرآیند مدیریت داده را پیاده سازی کنید که داده های مناسب را به افراد مناسب ارائه می دهد.
الزام کسبوکارها به «ارائه دادههای مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب» ممکن است کلیشهای باشد، اما کمتر هم صادق نیست. فناوری مدتهاست که شرکتها را قادر میسازد تا دادههایی را که در ظروف دپارتمان زندگی میکردند جمعآوری و تجزیه و تحلیل کنند تا نیازهای تجاری بخشهای جداگانه را برآورده کنند. در چند سال گذشته، نام بازی یکپارچه سازی بوده است. جمع آوری داده ها از منابع مختلف در یک نمای این نیاز ناشی از تنوع داده های موجود و نیاز به اشتراک گذاری آن داده ها در زمان واقعی در سراسر سازمان است.
کیت مور، مدیر عامل CoverHound می گوید: “هر فردی در شرکت باید آگاه ترین فرد در شرکت باشد.” سایت مقایسه قیمت بیمه به Domo متکی است تا صدها گزارش را که از چندین منبع در زمان واقعی و هر روز جمع آوری و تولید می کند. این دسترسی همه کاره به داده ها به CoverHound اجازه می دهد تا بدون توجه به منبع یا نوع داده، پیش بینی و پاسخگوتر باشد.
در واقع، نوآورانهترین راهحلها، سازمانها را قادر میسازد تا دادهها را از پایگاههای داده داخلی، پایگاههای داده و برنامههای کاربردی مبتنی بر ابر، Google Analytics، CRM، Excel، XML و بسیاری از انواع فایلهای دیگر استخراج کنند.
البته، هرچه منابع داده بیشتری داشته باشید (و برای اکثر سازمانها این تعداد دائماً در حال افزایش است)، تعیین اینکه کدام یک از همه مهمتر است، دشوارتر است. رهبران کسب و کار باید بر روی مرتبط ترین داده ها تمرکز کنند زیرا مربوط به دستیابی به اهداف خاص است.
آیا همه این داده ها نقطه ضعفی دارد؟
از آنجایی که سازمانها در همه طیفها و اندازهها به دادهها وابسته هستند و با آنها کار میکنند، شاهد افزایش متناظر در سواد داده و ظهور دانشمندان داده شهروندی هستند. در واقع، گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2020 تعداد دانشمندان داده شهروندی بیشتر از دانشمندان داده های آموزش دیده رسمی خواهد بود.
دسترسی به داده هایی که به اتخاذ تصمیمات تجاری بهتر کمک می کند، بدون شک چیز خوبی است، اما پتانسیل آن وجود دارد قابل توجه افراد دارای داده هایی که به اهداف کاری یا تجاری خاص آنها مربوط نمی شود. این می تواند آنها را به تصمیم اشتباه بر اساس داده های بیش از حد سوق دهد یا به طور کلی تسلیم شوند.
بنابراین، دادهها و تجزیه و تحلیل دادهها باید در زمینه، سفارشیسازی شده برای خطوط فردی کسبوکار و، بله، در زمان مناسب در دسترس باشند. هنگام ایجاد سیاستها و مجوزهای مدیریت داده، CIOها باید مخاطبان را در نظر داشته باشند. آنها به چه چیزی نیاز دارند؟ چه زمانی و چرا به آن نیاز دارند؟ هنگامی که محتوای مناسب در زمان مناسب به شخص مناسب تحویل داده می شود، مرحله بعدی (اقدام کسب و کار مبتنی بر داده) باید واضح باشد.
مفیدترین راه حل های فناوری به کاربران فردی، حتی غیر فنی، اجازه می دهد تا با رهبران LOB کار کنند تا داشبورد داده های خود را سفارشی کنند. این همه تفاوت را در Univision، شرکت پیشرو محتوا و ارتباطات لاتین محور در ایالات متحده ایجاد کرد
جان کلی، معاون اجرایی بخش فروش دیجیتال و جدید، گفت: ما داده های زیادی داشتیم، اما توانایی زیادی برای درک آن نداشتیم. کلی توضیح داد که تیم فروش شرکت به اطلاعات خاصی نیاز دارد – یک نمای دقیق از جمعیت شناسی و عملکرد بر اساس پلت فرم – تا بتواند فروش برنامه ریزی شده را هدایت کند.
با استفاده از Domo، یک سیستم مبتنی بر ابر برای اتصال سیستم ها، داده ها و افراد، Univision سودآوری را بهبود بخشید و درآمد را دو رقمی افزایش داد.
دسترسی همگانی به داده های یکپارچه و مرتبط راز تصمیم گیری هوشمندانه تر و سریع تر در کسب و کار است. اما سیستم های مدیریت داده به منابعی نیاز دارند تا داده های مناسب را در زمان مناسب در اختیار کاربران قرار دهند.
برای اطلاع از اینکه Domo چگونه سازمانها را قادر میسازد تا دادهها را از صدها منبع ادغام کنند و آنها را بر اساس نیازهای فردی شخصیسازی کنند، اینجا را کلیک کنید.